امولاتور PCSX2 شبیه ساز پلی استیشن 2
محمد صادق شجاعی

رابط کاربری امولاتور PCSX2 بهبود پیدا کرده است

محمد صادق شجاعی 3 خرداد 1401 بدون دیدگاه
538 بازدید

طبق تازه‌ترین اخبار بازی، سازندگان شبیه ساز پلی استیشن 2 تغییراتی را در این امولاتور اعمال کرده‌اند که به واسطه آن رابط کاربری امولاتور PCSX2 به شکل قابل‌توجهی پیشرفت کرده است.

امولاتور PCSX2 بهترین راه برای تجربه بازی‌های پلی استیشن 2 روی کامپیوتر است. علاقه‌مندان به کنسول‌ مذکور می‌توانند با استفاده از این شبیه ساز اوپن سورس «بیش از 98 درصد از بازی‌های کنسول PS2» را تجربه کنند. با این حال رابط کاربری این امولاتور هیچ‌گاه جزو نقاط قوت آن نبوده و بازیکنان بسیاری را به دردسر انداخته است. حال این نقطه ضعف امولاتور PCSX2 قرار است به واسطه استفاده از رابط کاربر گرافیکی Qt رفع شود.

رابط کاربری جدید امولاتور PCSX2 دارای چینش‌های مختلفی از جمله گرید به همراه نمایش باکس آرت بازی‌ها و حالت فهرست است. همچنین این UI از حالت تاریک پشتیبانی کرده و از آیکون‌های ساده در بالای صفحه بهره می‌برد. نسخه جدید رابط کاربری امولاتور PCSX2 برای آن دسته از کاربرانی که از امولاتور DuckStation برای تجربه بازی‌های پلی استیشن 1 استفاده می‌کنند، آشنا خواهد بود. این امر از آن جهت بوده که Stenzek، توسعه‌دهنده اصلی امولاتور DuckStation، در طراحی رابط کاربری جدید امولاتور PCSX2 نقش داشته است.

برای آن که بتوانید کتابخانه بازی‌های خود در امولاتور PCSX2 را بهبود ببخشید، لازم است باکس آرت‌ها را از طریق وب‌سایت‌هایی همچون The Cover Project دانلود کرده، سپس نام آن را طوری تغییر دهید که با فایل‌های iso مربوط به بازی مطابقت داشته باشند. بعد از این مرحله، باکس آرت‌ها را در پوشه Covers در پوشه امولاتور PCSX2 قرار دهید. در پایان از منوی View شبیه ساز مذکور گزینه Game Grid را انتخاب کنید تا مجموعه بازی‌های پلی استیشن 2 شما به باکس آرت آن‌ها مزین شود.

امولاتور PCSX2 شبیه ساز پلی استیشن 2

اضافه شدن باکس آرت اصلی‌ترین بخش رابط کاربری امولاتور PCSX2

در قالب نسخه Qt امولاتور PCSX2، این امکان در اختیار شما قرار می‌گیرد که تنظیمات هر بازی را به صورت جداگانه تغییر دهید؛ به این واسطه می‌توانید کنترل‌ها را در هر از یک بازی‌ها تغییر داده و کلید‌های متفاوتی را برای عملکرد‌ها تعیین کنید. همچنین قادر خواهید بود از تکسچر‌های ساخته شده توسط بازیکنان برای آثار مختلف بهره ببرید. علاوه بر این پشتیبانی از کنترلر DualShock 4 و DualSense به شبیه ساز پلی استیشن 2 اضافه شده که به این واسطه نیازی به استفاده از DS4Windows و Steam نخواهید داشت. دانلود خودکار آپدیت‌های آینده ویژگی است که استفاده شما از این شبیه ساز را راحت‌تر از قبل خواهد کرد.

پیش از آن که اقدام به دانلود آخرین نسخه از امولاتور PCSX2 کنید، باید توجه داشته باشید که تنها از سیستم عامل‌های ویندوز 10 و ویندوز 11 پشتیبانی می‌شود. همچنین روند ساخت این نسخه کامل نشده و ممکن است در هنگام استفاده با مشکلاتی مواجه شوید. در صورتی که به پیدا کردن باگ‌ها و گزارش آن‌ها به سازندگان علاقه دارید، این نسخه مناسب شما است. تیم سازنده شبیه ساز PCSX2 در این باره گفته است: «افرادی می‌توانند از این نسخه‌ها استفاده کنند که خواستار آن هستند، به آن نیاز دارند یا به ریسک استفاده از فناوری‌های جدید علاقه دارند. این نسخه‌ها حاوی باگ‌ها یا مشکلات حل نشده‌ای هستند. در نتیجه با صلاحدید خود از آن‌ها استفاده کنید».

نظر شما در مورد بهبود رابط کاربری امولاتور PCSX2 چیست؟ آیا از این امر استقبال می‌کنید؟ تا‌کنون از این شبیه ساز برای تجربه بازی‌های پلی استیشن 2 استفاده کرده‌اید؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

منبع: PC Gamer

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.