Marvel's-Spider-Man
یحیی رحیمی

ایکس باکس پیشنهاد ساخت بازی Marvel’s Spider-Man را رد کرده است

یحیی رحیمی 3 خرداد 1401 3 دیدگاه
715 بازدید

مدیر بخش بازی شرکت مارول در گفتگو تازه‌ای از پشت پرده تولید بازی Marvel’s Spider-Man رونمایی کرده است. طبق گفته وی، ایکس باکس پیشنهاد ساخت بازی اسپایدرمن به‌صورت انحصاری را رد کرده است و پس از آن سونی طی قراردادی این بازی را منحصراً برای پلی استیشن 4 تولید کرده است و مایکروسافت فرصت ساخت یک بازی رسمی از دنیای مرد عنکبوتی را از دست داده است.

به گزارش پارسی گیم، بخشی از کتاب تاریخ نهایی ویدیوگیم و جلد دوم آن نوشته استیون کنت به صحبت‌های معاون کل شرکت مارول گیمز به نام Jay Ong اختصاص دارد. وی گفته است که مارول قرارداد خود را با اکتیویژن فسخ کرده تا به دنبال شریک بهتری بگردد. بنابر گفته او، مدیران مارول از کیفیت بازی‌های اسپایدرمن شرکت اکتیویژن ناراضی بوده‌اند و هر دو به این نتیجه رسیده‌اند که قرارداد را زودتر از موعد فسخ کنند.

اکتیویژن در ادامه از مدیر مارول گیمز پرسیده است که آن‌ها قرار است با مجموعه بازی Spider-Man چه کنند؛ Ong در جواب گفته است که آن‌ها به دنبال «خانه» بهتری برای مرد عنکبوتی خواهند گشت. مدیران مارول گیمز به سراغ دو شرکت ایکس باکس و پلی استیشن رفته‌ تا ببیند نظر آن‌ها در مورد همکاری انحصاری چیست. بنابر گفته Ong، سیاست مایکروسافت بر مبنی تمرکز روی بازی‌ها و مجموعه‌های شخصی بوده است و آن‌ها علاقه‌ای به قراردادهای شخص ثالث نداشته‌اند؛ بدین‌صورت پیشنهاد همکاری از سوی مایکروسافت رد می‌‌شود.

بازی Spider-Man ایکس باکس

رد پیشنهاد ساخت بازی Spider-Man

مدیر مارول گیمز جلسه‌ای با چندین فرد بلندمرتبه پلی استیشن برگزار می‌کند و به آن‌ها می‌گوید: «ما رؤیایی داریم که دستیابی به آن ممکن است. ما می‌خواهیم مجموعه آرکهام را شکست دهیم و حداقل یک بازی یا چندین بازی داشته باشیم که بتوانند از پلتفرم شما الهام بگیرند». سونی در پاسخ پیشنهاد ساخت یک بازی تراز اول و انحصاری پلی استیشن را مطرح کرده است. این پروژه به استودیو Insomniac Games سپرده می‌شود که در آن زمان مستقل تلقی می‌شد و «یکی از شرکای مهم سونی بود».

نتیجه بحث‌ها و جلسات در نهایت بازی Marvel’s Spider-Man بود که توانست به موفقیت تجاری دست پیدا کند و بیش از 20 میلیون نسخه از آن به فروش برسد. میزان فروش نسخه فرعی بازی به نام Miles Morales نیز از مرز 6.5 میلیون نسخه عبور کرده است. بازی Marvel’s Spider-Man در آمریکا جزو موفق‌ترین بازی‌های سونی نامیده می‌شود و از لحاظ فروش دلاری، عناوین بزرگی را شکست داده است.

استودیو اینسامنیاک گیمز در حال ساخت بازی Spider-Man 2 است و این بازی در رویداد پلی‌استیشن شوکیس سال گذشته معرفی شد. ساخت بازی مارول ولورین نیز به دلیل تبحر آن‌ها به همین استودیو سپرده شده است. بنابر آخرین اخبار بازی، انتشار مارول اسپایدرمن 2 در سال 2023 اتفاق می‌افتد و تونی تاد در نقش ونوم ایفای نقش می‌کند.

منبع: VGC

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 3 دیدگاه
  • Avatar

    علی اکبر

    مهمان

    سلام حالا که هیچ شرکتی حاضر به همکاری با استادیو ایسامنیاک گیمز نشده پس اسپایدرمن برای همه کنسول ها عرضه میشه؟ و ایا ایکس باکس نمیخواد درباره موضوع فکر کنه؟

    پاسخ دهید
  • Avatar

    Hamed

    مهمان

    یه سوال منظورتون marvel spider man 2 هه؟
    یعی ساخت بازی marvel spider man 2 کنسله ؟
    یا این خبر مال خیلی وقته
    جواب بدید
    ممنون

    پاسخ دهید
    • یحیی رحیمی

      یحیی رحیمی در پاسخ به Hamed

      نویسنده

      سلام دوست عزیز. این خبر به تازگی منتشر شده و مربوط به اسپایدرمن 2 نیست. مدیران مارول گیمز پس از آنکه قرارداد خود را با اکتیویژن فسخ کرده‌اند؛ به دنبال شریک جدیدی گشته‌اند و به هر دو مایکروسافت و سونی پیشنهاد همکاری داده‌اند. اگر ایکس‌باکس آن پیشنهاد را قبول می‌کرد؛ حال بازی اسپایدرمن در انحصار ایکس‌باکس بود؛ اما این پیشنهاد در آن زمان رد شد. تولید اسپایدرمن 2 به خوبی پیش می‌رود و انتشار بازی در سال 2023 تایید شده است. این خبر بخشی از تاریخ ویدیوگیم را فاش کرده است.