مدیر سابق پلی استیشن جک ترتون
یحیی رحیمی

مدیر سابق پلی استیشن بدترین و بهترین لحظات E3 سونی را فاش کرد

یحیی رحیمی 19 فروردین 1401 بدون دیدگاه
275 بازدید

جک ترتون (Jack Tretton) مدیرعامل سابق پلی استیشن به‌تازگی از فراز و نشیب‌های سونی در طی دوره مدیریتش صحبت کرده است و معتقد است که موفقیت‌های سونی بیشتر از شکست‌ها بوده است و در ادامه از بهترین و بدترین لحظات حضور این شرکت در E3 صحبت کرده است. پلی استیشن از سال‌های 1995 تا 2014 با مشکلات مختلفی دست و پنجه نرم می‌کرد و بالاخره از پس آن‌ها برآمد.

به گزارش پارسی گیم، آقای ترتون در گفتگو با Axios، بهترین و بدترین لحظات حضور سونی در رویداد E3 را بیان کرده است. او معتقد است که معرفی پلی استیشن 4 که ضربه سختی به رویداد معرفی کنسول ایکس باکس وان وارد کرد؛ جزو بهترین لحظات کاری بوده است. سونی در E3 2013 با معرفی کنسول جدید با تمرکز ویژه روی بازی‌های ویدیویی و عدم نیاز به اتصال اینترنت و همچنین امکان خرید و فروش دیسک بازی‌ها، امید مایکروسافت را برای نسل هشتم به باد داد.

پلی استیشن E3

بهترین خاطره مدیر سابق پلی استیشن از E3

سونی آن زمان یک ویدیو آموزشی در E3 نمایش داد و سیاست DRM شرکت مایکروسافت برای محدود کردن فروش دوباره دیسک بازی را به تمسخر گرفت. در نهایت قیمت پلی استیشن 4 نیز صد دلار کمتر از ایکس باکس وان اعلام شد و دلیل آن، عرضه کنسول مایکروسافت همراه با کینکت بود. مدیر سابق ایکس باکس از بازی‌های ویدیویی فاصله گرفته بود و به سینما و سرگرمی‌های تازه‌ای رو آورده بود. این مسئله با انتقاد طرفداران قدیمی مواجه شد.

مدیر سابق پلی استیشن در مورد معرفی ضعیف ایکس باکس وان گفت:‌ «من دوستان زیادی در مایکروسافت داشتم و هنوز هم دارم؛ ولی به دنبال تخریب آن‌ها نبودم و صرفاً احساس خوبی در مورد آن (رویداد معرفی PS4) داشتم». وی همچنین بدترین خاطره خود را هنگام تصدی پست مدیریت پلی استیشن تعریف کرده است و این خاطره ناخوشایند، مربوط به سال 2011 و زمان هک شدن سرویس پلی استیشن نتورک بود.

سرورهای پلی استیشن نتورک به مدت 23 روز تحت شدیدترین حملات قرار داشت و حدود یک ماه از دسترس خارج شدند. هکرها در نهایت اطلاعات 77 میلیون اکانت را فاش کردند و انتقادات گسترده‌ای علیه پلی استیشن و سیاست نامشخص آن‌ها در زمینه حفاظت از اطلاعات بازی‌کنان و سرورها مطرح شد. سونی در نهایت 30 روز اشتراک رایگان به تمامی اعضا پلی استیشن نتورک اهداء کرد. ترتون در نمایشگاه E3 آن سال از بازیکنان عذرخواهی کرد.

مدیر سابق پلی استیشن

بدترین لحظه برای پلی استیشن

وی در ادامه مصاحبه با یادآوری آن روزها گفت: «در حالی که عذرخواهی واجب بود؛ اما انتقال آن پیام کار سختی بود و باور داشتم باید من آن را می‌گفتم». مدیر سابق پلی استیشن به تعدادی از پروژه‌های قبلی اشاره می‌کند که وی مسئولیت آن‌ها را بر عهده داشته است و چندان توجهی به آن نشد. وی فروش کمتر از انتظار پلی استیشن ویتا و انتقال کند سونی به استفاده از فناوری واقعیت مجازی را مثالی برای آن‌ها دانسته است:

Jack-Trettonمشخصاً فناوری‌هایی وجود داشت که فکر می‌کردم مناسب هستند؛ اما آن درجه از حمایت و توجه را که می‌خواستیم دریافت نکردند.

او دلیل عدم توجه را بودجه اندک تبلیغات این پروژه‌ها دانست. آقای ترتون در سال 2014 از پلی استیشن جدا شد و در حال حاضر بخشی از موسسه Interactive Gaming Ventures است که به بازی‌سازهای مستقل کمک می‌کند.گفتنی است سونی از سال 2019 دیگر علاقه‌ای به شرکت در نمایشگاه E3 ندارد.

منبع: IGN

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.