بازی Elden Ring الدن رینگ
محمد صادق شجاعی

کارگردان بازی Elden Ring از همکاری با جرج آر آر مارتین می‌گوید

محمد صادق شجاعی 8 فروردین 1401 بدون دیدگاه
338 بازدید

بر اساس تازه‌ترین اخبار بازی، کارگردان بازی Elden Ring یعنی هیدتاکا میازاکی اعلام کرده که ملاقات با جرج آر آر مارتین و صحبت در مورد الدن رینگ به مانند «گفت‌وگو با یک دوست قدیمی» بوده است.

جرج آر آر مارتین به واسطه رمان نغمه‌ای از یخ و آتش در بین علاقه‌مندان آثار فانتزی شناخته می‌شود. حضور در بازی Elden Ring باعث شده که گیمرها نیز به جرج آر آر مارتین توجه نشان دهند. نقش وی در بازی الدن رینگ محدود به حلق دنیا، تاریخچه و شخصیت‌های اصلی است. در مقابل داستان این اثر توسط هیدتاکا میازاکی نوشته شده است.

هیدتاکا میازاکی در مصاحبه با Edge، از خاطرات سفر به آمریکا و همکاری با جرج آر آر مارتین گفته است. با استناد به صحبت‌های هیدتاکا میازاکی، خالق مجموعه A Song of Ice and Fire از قبل نسبت به بازی‌های سری Dark Souls شناخت و آگاهی داشته است.

هیدتاکا میازاکی در این باره گفته است: «در زمان صحبت با او بلافاصله متوجه علاقه و مهارتش در ژانر فانتزی و همچنین بازی‌های ویدیویی شدم. بین ما کمی شکاف نسلی وجود دارد. به همین دلیل نسبت به صحبت با او دچار نگرانی بودم. اما زمانی که صحبتم با جرج آر آر مارتین آغاز شد، احساس کردم که در حال گفت‌وگو با یک دوست قدیمی هستم. صحبت با کسی که به چیزهای مشابهی علاقه شدیدی دارد و نشان دادن شادی و حس کنجکاوی نسبت به دنیاهای خیالی، تجربه‌ای نو و تازه بود».

طبق گفته کارگردان بازی Elden Ring، او و مارتین از نظر کاری و شخصی احترام بالایی برای یکدیگر قائل هستند. این امر به هیدتاکا میازاکی کمک کرده تا او بتواند شرایط همکاری را به جرج آر آر مارتین توضیح دهد. استودیو FromStofware از جرج آر آر مارتین خواست که تاریخ الدن رینگ را بنویسد. بنابراین وظیفه نگارش داستان یا متن‌های درون بازی بر عهده او نبوده‌اند.

کارگردان بازی Elden Ring در این مورد چنین گفته است: «ما در ابتدا مضامین بسیار مبهم و گسترده و ایده‌های اساطیری که در ذهن داشتیم، به همراه نوع بازی‌هایی که معمولا می‌سازیم و تم‌هایی که می‌خواهیم در بازی‌هایمان داشته باشیم را با جرج آر آر مارتین در میان گذاشتیم. همه چیز در ابتدا بی‌قاعده و مبهم بود. سپس او با ایده‌های زیادی به سراغ ما می‌آمد. چطور است این کار را انجام دهید؟ این ایده چطور است؟ این گفت‌وگوها به تبادل نظر ختم می‌شد».

بازی Elden Ring الدن رینگ

جرج آر آر مارتین نقشی در نگارش داستان بازی Elden Ring نداشته است

جرج آر آر مارتین نمونه متن‌هایی را به هیدتاکا میازاکی و تیمش ارائه کرده که بخش‌های مختلف بازی Elden Ring مانند تاریخچه و شخصیت‌های مهم آن را به تصویر کشیده و «ستون فقرات» داستان را تشکیل می‌دهند. استودیو فرام سافتور با استفاده از نوشته‌های جرج آر آر مارتین اقدام به ساخت بازی الدن رینگ کرده است. کارگردان بازی Elden Ring در این باره چنین توضیح داده است: «مسائلی که آقای مارتین در نوشته‌هایش به آن‌ها پرداخته، موتیف‌هایی را برای بازی فراهم کرده‌اند. از این بابت از او متشکرم».

هیدتاکا میازاکی اخیرا اظهار داشته که جرج آر آر مارتین از تغییرات شخصیت‌ها در بازی الدن رینگ، غافلگیر خواهد شد. همچنین او تایید کرده که بازی Elden Ring همانند آثار قبلی استودیو فرام سافتور سخت و دشوار است. بازی الدن رینگ در حدود یک ماه پیش منتشر شد و عملکرد موفقی را تجربه کرد. این اثر امتیازات بالایی را از منتقدین دریافت کرد و به بهترین بازی دهه تبدیل شد. همچنین فروش 12 میلیون نسخه در طی سه هفته، نشان از استقبال بازیکنان از بازی Elden Ring دارد.

نظر شما در مورد گفته‌های کارگردان بازی Elden Ring در مورد همکاری با جرج آر آر مارتین چیست؟ آیا در هنگام تجربه این اثر متوجه تاثیرات ناشی از خلق جهان آن توسط جرج آر آر مارتین شده‌اید؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

منبع: IGN

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.