استودیو Frogwares سازنده سری Sherlock Holmes
محمد صادق شجاعی

استودیو سازنده سری Sherlock Holmes از تولید بازی در شرایط جنگی می‌گوید

محمد صادق شجاعی 6 فروردین 1401 بدون دیدگاه
227 بازدید

استودیو Frogwares، سازنده سری Sherlock Holmes، یکی از فعالین صنعت بازی‌های ویدیویی بوده که در کشور اوکراین مستقر است. حال بر اساس تازه‌ترین اخبار بازی، این استودیو از دشواری‌های ساخت بازی در وضعیت جنگی گفته است.

سری شرلوک هلمز در سال 2002 و با انتشار بازی Sherlock Holmes: The Mystery of the Mummy آغاز شد. استودیو فراگ‌ویرز، به عنوان سازنده مجموعه مذکور، تاکنون 9 بازی از آن را منتشر کرده که تازه‌ترین آن‌ها بازی Sherlock Holmes Chapter One است. این اثر در تاریخ 15 نوامبر 2021 (24 آبان 1400) روی کامپیوتر و کنسول‌های نسل نهم منتشر شد. علاوه بر این، بسته الحاقی M for Mystery هم‌اکنون برای بازی شرلوک هلمز چپتر یک در دسترس قرار دارد و نسخه نینتندو سوییچ بازی Sherlock Holmes: The Devils Daughter در تاریخ 7 آوریل (18 فروردین) منتشر خواهد شد.

استودیو Frogwares در شهر کیف، از کشور اوکراین، قرار دارد. همچنین دفاتر فرعی آن در شهر دوبلین، کشور ایرلند، مستقر هستند. استودیو فراگ‌ویرز گفته است که «علی‌رغم وجود جنگی وحشتناک در کشور اوکراین، اکثر استودیو‌های مستقر در این کشور به واسطه شرکای خارجی و تعداد بالای نیرو‌هایی دورکار، توانسته‌اند فعالیت خود را ادامه دهند. در حال حاضر استودیو‌ها در تلاش هستند که خود را با شرایط وفق دهند و از تمام توان برای سر پا نگه داشتن صنعت ویدیو گیم در اوکراین استفاده می‌کنند».

وائل امر، مدیرعامل استودیو Frogwares، در این باره گفته است: «به زبان ساده ما باید استودیو را فعال نگه داریم و بهتر از هر زمان دیگری با تکیه بر توانایی‌ها عمل کنیم. از هیچ‌یک از اعضای تیم انتظار نمی‌رود که کار کند. بلکه تنها از کسانی که می‌توانند و علاقه دارند، استفاده می‌شود. برخی از اعضای استودیو به صورت داوطلبانه تمام وقت خود را به تلاش‌های بشر‌دوستانه در سراسر کشور اختصاص داده‌اند. برخی دیگر به نیروهای دفاعی پیوسته‌اند. اعضای باقیمانده در مکان‌های مختلف و امن در خارج کشور یا در دیگر نقاط اوکراین مستقر شده‌اند. این افراد می‌توانند از راه دور وظایف خود را انجام دهند. ما همچنان به همه افراد تیم حقوق پرداخت می‌کنیم».

استودیو Frogwares سازنده سری Sherlock Holmes

اعضای استودیو Frogwares به صورت دورکار فعالیت می‌کنند

مدیرعامل استودیو فراگ‌ویرز در ادامه می‌گوید: «سمت کسانی که در جنگ شرکت می‌کنند یا در فعالیت‌های بشر‌دوستانه حضور دارند، حفظ شده و پس از پایان جنگ می‌توانند کار خود را ادامه دهند. اما در حال حاضر استودیو به کمک مجموعه‌ای از کارکنان که به کشور‌های همسایه مهاجرت کرده‌اند یا در مناطق امن کشور اوکراین حضور دارند، فعالیت خود را ادامه می‌دهد. ما استودیویی مستقل هستیم که هیچ منبع مالی خارجی، سرمایه‌گذار یا شرکت مادر برای سرپا ماندن نداریم».

وائل امر در پایان گفته است: «در چنین شرایطی ادامه حیات استودیو تنها به تلاش‌های ما و حمایت بازیکنانی که آثار ما را تجربه می‌کنند، بستگی دارد. همانطور که این جنگ بیشتر و بیشتر به طول می‌انجامد، ما و مردم سراسر اوکراین متوجه می‌شویم که حتی اگر مستقیما در جنگ شرکت نداشته باشیم، باید به نحوی کار‌ها را ادامه دهیم و به جلو ببریم. به این واسطه در پایان جنگ و فرا رسیدن زمان بازسازی و راه‌اندازی مجدد، مجبور نیستیم از صفر شروع کنیم».

نظر شما در مورد ادامه فعالیت‌های استودیو سازنده سری Sherlock Holmes در شرایط جنگی چیست؟ آیا این امر به کیفیت اثر صدمه می‌زند یا تصمیم استودیو Frogwares قابل تحسین است؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

منبع: IGN

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.