بازی Returnal
یحیی رحیمی

کارگردان بازی Returnal از چالش‌های بسیار سخت فرایند توسعه می‌گوید

یحیی رحیمی 6 فروردین 1401 بدون دیدگاه
173 بازدید

هری کروگر، کارگردان بازی Returnal در سخنرانی تازه‌ای به چالش‌های توسعه این بازی انحصاری پلی استیشن 5 گفته است و اندکی از فرایند توسعه‌ آن صحبت کرده است. هنگانی که ریترنال سال گذشته برای PS5 منتشر شد؛ موفقیت آن باعث شد تا سونی استودیو Housemarque را تصاحب کند. کارگردان بازی، توسعه آن را به حمل کردن تخته‌سنگ توسط سیزیف از اساطیر یونان تشبیه کرده است و گفته است که توسعه بازی «فوق‌العاده چالش‌برانگیز بوده است».

کروگر با حضور در رویداد GDC 2022 به نحوه تولید بازی Returnal پرداخته است و دلیل موفقیت بلندپروازترین پروژه این استودیو تابه‌حال را توضیح داده است. او در سخنرانی‌اش به یادگیری نحوه طراحی بازی اکشن به‌صورت سه‌بعدی اشاره کرده است و اینکه کار با موتور جدید و کنترل تعداد زیاد اعضای استودیو به یک چالش اساسی تبدیل شده است. وی در این مورد گفت: «ما تماما در حال سازگار کردن خود بودیم و این چالش بزرگی بودیم. همه پیچیدگی این پروژه را دست‌کم گرفته بودند».

چالش‌های بازی Returnal

چالش‌های توسعه بازی Returnal 

بنابر صحبت‌های کارگردان بازی ریترنال، یکی از بزرگ‌ترین چالش‌ها، استفاده از آنریل انجین 4 بوده است. در حالی که فناوری شرکت اپیک گیمز، قابلیت‌های زیادی در دسترس استودیو Housemarque قرار داده است؛ چالش‌های اساسی نیز به همراه داشته است. اعضای استودیو مجبور به یادگیری کامل این فناوری در طی فرایند توسعه بازی شده‌اند. آنها تنها به ساخت بازی‌های آرکید دوبعدی آشنا بودند و استودیو مجبور به «ساخت بال پرواز هنگام پرواز کردن بودن است». کروگر در ادامه افزود:

اغراق نیست اگر بگوییم که Returnal در نصف روند توسعه، قابل بازی‌کردن نبود. ما در حال یادگیری نحوه استفاده از موتور بازی بودیم و به طور مداوم در حال خراب کردن و خلق چیزهایی بودیم که درکی از آنها نداشتیم و داشتیم آنها را یاد می‌گرفتیم.

تجربه توسعه‌دهندگان بازی ریترنال به دوران گذر از کنسول Nintendo 64 به پلی استیشن شباهت دارد که توسعه‌دهندگان در حال یادگیری نحوه ساخت بازی‌های سه‌بعدی بودند. استودیو مجبور به سازگار کردن سبک بازی‌سازی خود با فضای سه‌بعدی بوده است و در عین حال باید دشمنانی خلق می‌کرد که جنگیدن با آنها جذابیت داشته است. حتی عمل ساده‌ای مانند نشانه‌گیری نیز چالش اساسی بری استودیو بوده است و کارگردان بازی گفته است که آنها در چنین زمینه‌ای بسیار موفق بوده‌اند. وی افزود:

ما تلاش می‌کردیم که بازی سه‌بعدی بسازیم که به‌سادگی یک بازی دوبعدی باشد و چنین چیزی غیرممکن است. فکر می‌کنم به همین علت است که بازی برای عده‌ای دشوار است؛ زیرا باید هنگام تیراندازی، اعمال دیگری را انجام داد و بازی درخواست زیادی از شما دارد. برای همین است که بازی‌کننده به‌راحتی کشته می‌شود؛ زیرا که او تمام وقتش را صرف تیراندازی به‌سوی دشمنان کرده است.

ریترنال یک موفقیت بزرگ

کارگردان بازی Returnal به انتقادات پیرامون بازی نپرداخته است. یکی از انتقادات، نبود قابلیت ذخیره‌سازی است و از آنجایی با یک بازی روگ‌لایک روبه‌رو هستیم، چنین قابلیتی ارائه نشده است. استودیو بالاخره به درخواست بازی‌کنان تن داد و این قابلیت در آپدیت بزرگ ریترنال اضافه شد. کروگر در ادامه به نبود قابلیت عکاسی هنگام انتشار اشاره کرد و گفت که آنها می‌خواستند چنین قابلیتی را ارائه دهند؛ اما برنامه‌ریزی آنها به هم خورد و مجبور به اعمال آن توسط بسته الحاقی شدند.

بازی Returnal‌ برخلاف تمام چالش‌ها به یک موفقیت بزرگ تبدیل شد و توسعه‌دهندگان به‌خوبی از پس این پروژه بزرگ برآمدند. ریترنال جوایز مختلفی دریافت کرده است و به‌تازگی نیز بسته الحاقی Ascention به‌صورت رایگان برای آن منتشر شده است که حالت کوآپ و همچنین «برج سیزیف» را اضافه کرد.

منبع: IGN

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.