ایکس باکس گیم پس
یحیی رحیمی

مایکروسافت برای سرویس ایکس باکس گیم پس صدها میلیون دلار هزینه کرده است

یحیی رحیمی 6 فروردین 1401 بدون دیدگاه
171 بازدید

مایکروسافت آمار و ارقام رسمی از سرویس ایکس باکس گیم پس را منتشر کرده است و هزینه‌ای که برای جذب بازی‌های بزرگ به این سرویس اشتراکی پرداخته است را فاش کرد. ردموندی‌ها مبلغ بسیار زیادی افزودن بازی‌ها به گیم پس و همچنین پروژه ID@Xbox پرداخته‌اند که پلتفرمی برای بازی‌های مستقل است. مایکروسافت به‌ندرت در مورد هزینه پرداخت‌شده صحبت می‌کند؛ اما حال می‌دانیم که صدها میلیون دلار برای رشد این سرویس هزینه شده است.

کریس چارلا از شرکت مایکروسافت در مطلب تازه‌ای به هزینه‌ی پرداخت‌شده به توسعه‌دهندگان و ناشرهای بازی پرداخت است. او این رقم را «صدها میلیون دلار» از زمان شروع این سرویس در سال 2017 اعلام کرده است. او در ادامه نوشته است که بازی‌های بی‌نظیری برای ایکس باکس در دسترس است که بدون حمایت سرویس گیم پس، هیچ‌گاه برای این پلتفرم منتشر نمی‌شدند. وی هدف از هزینه‌ی پرداخت شده را ایجاد تجربه‌ای مفرح برای بازی‌کنان و فرصتی مناسب برای توسعه‌دهندگان مستقل نامیده است.

هزینه ایکس باکس گیم پس

هزینه پرداخت‌شده ایکس باکس گیم پس

سرویس ایکس باکس گیم پس حدود 25 میلیون نفر عضو دارد. هزینه‌ی ماهان این سرویس نیز ده دلار است و سرویس آلتیمت نیز 15 دلار و با این حساب، درآمد مایکروسافت از Xbox Game Pass مبلغ زیادی است و همین باعث شده تا سرمایه‌گذاری روی این سرویس بیشتر شود. سونی در سوی مقابل، پایداری سرویس مبتنی بر حق اشتراک را مناسب نمی‌بیند و مدیرعامل سرگرمی‌های تعاملی سونی‌ از چنین سرویس‌هایی انتقاد کرده است. شایعات از معرفی سرویس مشابه گیم پس توسط پلی استیشن خبر می‌دهند.

مایکروسافت تابه‌حال در مورد به اشتراک گذاشتن آمار و ارقام ایکس باکس گیم پس بسیار محافظه‌کارانه عمل کرده است و در نتیجه اعلام اینکه صدا میلیون دلار برای حق امتیاز بازی‌ها پرداخت شده است؛ پیشرفت بزرگی است. این گفته همچنان سؤال اصلی را پاسخ نمی‌دهد و نمی‌دانیم آیا این سرویس سودده است یا اینکه به مایکروسافت ضرر می‌زند. فیل اسپنسر به‌تازگی گفته است که سرویس گیم پس بسیار پایدار است و معتقد است که بقیه شرکت‌ها نیز به این مدل کسب و کار رو می‌آورند.

مایکروسافت بیش از 2.5 میلیارد دلار از زمان راه‌اندازی پروژه ID@Xbox به توسعه‌دهندگان پرداخت کرده است و میزان درآمد کسب شده از شرکای این پروژه نیز در طی سال گذشته، دو برابر شده است. این پروژه در سال 2013 راه افتاد و توانست به بازی‌سازهای مستقل کمک زیادی بکند. همچنین نوآوری‌هایی مانند کراس‌پلی نیز از همین پروژه کلید خورده است. نظر شما در مورد هزینه پرداخت‌شده برای ایکس باکس گیم پس چیست؟

منبع: GameSpot

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.