فناوری FSR
یحیی رحیمی

فناوری گرافیکی FSR 2.0 شرکت ای ام دی به ایکس باکس می‌آید

یحیی رحیمی 4 فروردین 1401 بدون دیدگاه
287 بازدید

نسل دوم فناوری گرافیکی شرکت ای ام دی موسوم به FidelityFX Super Resolution 2.0 به اختصار FSR 2.0 به کنسول ایکس باکس می‌آید. این فناوری گرافیکی باعث افزایش میزان فریم برای بازی‌های کامپیوتر شده است و وضوح تصویر را بسته به صفحه‌نمایش افزایش می‌دهد. شرکت AMD چند روز پیش از دومین شماره این فناوری رونمایی کرد و آن را برای کارت گرافیک‌های جدید فعال کرد. ایکس باکس در حاشیه GDC از ارائه کیت توسعه‌دهندگان این فناوری خبر داد.

بنابر آخرین اخبار سخت افزار، کیت توسعه‌دهندگان FSR 2.0 برای استودیوها ارسال شده است و این به توسعه‌دهندگان اجازه می‌دهد تا از فناوری جدید برای بهبود کیفیت بازی‌ها برای کنسول ایکس باکس سری نیز استفاده کنند. مهندس ارشد شرکت ای ام در سخنرانی GDC خطاب به بازی‌سازها گفت: «می‌خواهیم که شما بدون هیچ محدودیتی به پورت بازی برای پلتفرم خود بپردازید».

فناوری FSR 2.0 شرکت ای ام دی ابتدا برای کامپیوتر در دسترس قرار گرفت و حال به کنسول‌های بازی راه پیدا می‌کند. این فناوری بر اساس نسخه‌ی اول ساخته شده و ارتقاء یافته است. گفتنی است بازی‌هایی مانند God of War و Deathloop از چنین فناوری برای کامپیوتر پشتیبانی می‌کنند و تصویر نهایی با وضوح بهتری نسبت به حالت عالی نمایش می‌دهند. این فناوری تصویر نهایی را طوری ارتقاء می‌بخشد که انگار بازی با آخرین وضوح ممکن اجرا شده است و در نهایت میزان فریم بهبود پیدا می‌کند و تصاویر بهتری به دست می‌آید.

فناوری FSR 2.0 ایکس باکس

FSR 2.0 به ایکس باکس می‌آید

آپدیت بزرگ شرکت AMD برای کارت گرافیک‌ها در بهار امسال برای کامپیوتر منتشر می‌شود. در حال حاضر زمان دقیق انتشار آپدیت مشخص نیست؛ اما احتمالاً اوایل اردیبهشت به‌عنوان زمان نهایی در نظر گرفته شده باشد. گفتنی است ای ام دی در حال بررسی کارت گرافیک‌های قدیمی‌تر است تا اگر ممکن باشد، FSR 2.0 برای RX 580 و همچنین Radeon Vega 7 که کارت گرافیک آنبرد پردازنده‌های جدید ای ام دی است، فعال شود.

مهندس ارشد ای ام دی در سخنرانی GDC به تغییرات فناوری FidelityFX Super Resolution 2.0 اشاره کرد. بنابر گفته‌های وی، الگوریتم تشخیص و افزایش وضوح تصاویر ارتقاء یافته است و تغییرات باعث افزایش سرعت پردازش شده و فشار کمتری به سخت‌افزار وارد می‌شود. AMD مدعی است که فناوری FSR 2.0 نه‌تنها بهتر از نسخه اول خواهد بود؛ بلکه نسبت به فناوری‌های موجود نیز یک سر و گردن بالاتر است و نسخه‌ی جدید بسیار سریع‌تر از فناوری‌های موجود است.

پشتیبانی کنسول‌های ایکس باکس سری از فناوری FSR 2.0 می‌تواند کیفیت نهایی تصاویر را افزایش دهد و بنابر صحبت‌ها، فعال‌کردن آن در بازی‌های جدید کار سختی نخواهد بود. این شرکت یک پلاگین مخصوص برای آنریل انجین طراحی کرده و مدعی است که بهینه‌سازی بازی با کیت توسعه این شرکت کمتر از یک ماه زمان می‌برد. هر دوی کنسول‌های ایکس باکس سری ایکس و اس از کارت گرافیک AMD RDNA 2 و پردازنده رایزن استفاده می‌کنند و این فناوری در کنسول پلی استیشن 5 نیز استفاده شده است.

منبع: PCGAMER

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.