فروش بازی Elden Ring الدن رینگ
محمد صادق شجاعی

بازی Elden Ring به عنوان پر‌فروش‌ترین بازی سال 2022 معرفی شد

محمد صادق شجاعی 23 اسفند 1400 بدون دیدگاه
315 بازدید

بازی الدن رینگ تازه‌ترین محصول استودیو فرام سافتور و هیدتاکا میازاکی بوده که به تازگی منتشر شده است. حال طبق جدید‌ترین اخبار بازی، حجم بالای فروش بازی Elden Ring موجب شده که این اثر به عنوان پر‌فروش‌ترین بازی سال 2022 تبدیل شود.

آثار استودیو FromSoftware میلیون‌ها طرفدار در سراسر دنیا دارند که از تجربه فضا و گیم‌پلی خاص آن‌ها لذت می‌برند. بازی الدن رینگ، به عنوان جدید‌ترین ساخته این استودیو، از این قاعده مستثنی نیست. این اثر پیش از انتشار دستاورد‌های مختلف داشته و جوایزی را به دست آورده است. بازی مذکور پس از انتشار نیز موفقیت‌های خود را تکرار و لقب بهترین بازی دهه اخیر را به دست آورد.

با این شرایط، کمتر کسی تعجب می‌کند که بازی الدن رینگ به پر‌فروش‌ترین اثر ماه فوریه تبدیل شده است. با این وجود که در این بازه زمانی آثار مختلف و متعددی در دسترس قرار گرفتند، اما با توجه حجم بالای بازیکنانی که در انتظار انتشار بازی Elden Ring بودند،  صدر‌نشینی آن در لیست پر‌فروش‌ترین بازی‌های دومین ماه از سال میلادی جاری قابل پیش‌بینی بود. اما اکنون اثر مذکور دستاورد تازه‌ای کسب کرده است. با استناد به آمار منتشر شده، بازی الدن رینگ به عنوان پر‌فروش‌ترین بازی سال 2022 معرفی شده است.

تا پیش از انتشار بازی Elden Ring، یکی از جدید‌ترین بازی‌های سری Pokémon  یعنی بازی Pokémon Legends: Arceus با عملکرد چشمگیر خود در جذب کاربران کنسول نینتندو سوییچ، به عنوان پر‌فروش‌ترین اثر سال 2022 شناخته می‌شد. در کنار الدن رینگ، بازی Horizon Forbidden West نیز در ماه فوریه روی کنسول‌های پلی استیشن 4 و پلی استیشن 5 منتشر شد و توانست جایگاه سومین بازی پر‌فروش سال جاری را تصاحب کند.

این آمار و ارقام مربوط به ایالات متحده آمریکا بوده و از ترکیب فروش فیزیکی و دیجیتالی حاصل شده است. شایان ذکر است که نینتندو فروش دیجیتالی بازی‌های پلتفرم خود را منتشر نمی‌کند؛ بنابراین تمامی بازی‌های این شرکت از جمله بازی Pokémon Legends: Arceus احتمالا فروش بیشتری نسبت به آمار منتشر شده داشته‌اند. مشخص نیست که آیا میزان فروش بیشتر بازی مذکور، جایگاه بازی Elden Ring را تهدید می‌کند یا خیر.

فروش بازی Elden Ring الدن رینگ

صدر جدول پر‌فروش‌ترین آثار بریتانیا در اختیار بازی Elden Ring قرار دارد

بازی Horizon Forbidden West ماه اول موفقی را پشت سر گذاشت. این اثر معمولا در جدول‌های ماهیانه پشت سر بازی الدن رینگ قرار داشت. اما بدون شک تازه‌ترین محصول استودیو فرام سافتور تاثیر زیادی رو بازی هورایزن فوربیدن وست داشته و باعث کاهش فروش آن شده است. بر اساس گزارشات منتشر شده، فروش بازی Horizon Forbidden West از زمان انتشار بازی Elden Ring به میزان 80 درصد کاهش یافته است. حتی انتشار بازی Gran Turismo 7 نیز نتوانست جایگاه بازی الدن رینگ را به خطر بیندازد.

به جز بازی Pokémon Legends: Arceus، دیگر بازی‌های کنسول Nintendo Switch عملکرد موفقی نداشته‌اند. بازی‌های Pokémon Brilliant Diamond و Pokémon Shining Pearl به رتبه شانزدهم و پایین‌تر بازی‌هایی مثل FIFA 22، Call of Duty: Vanguard و Dying Light 2 سقوط کرده‌اند.

با وجود استقبال بازیکنان و تحسین منتقدین، بازی Elden Ring از مشکلات مختلفی رنج می‌برد. عملکرد ضعیف و افت فریم بازی مذکور بازیکنان بسیاری را به دردسر انداخته است. همچنین باگ‌های متعددی در بازی الدن رینگ وجود دارد که تجربه بازیکنان را تحت الشعاع قرار داده است. استودیو FromSoftware با انتشار مداوم آپدیت‌ها تلاش می‌کند تا این اثر را به تجربه‌ای کم‌اشکال تبدیل کند.

نظر شما در مورد فروش بازی Elden Ring و معرفی به عنوان پر‌فروش‌ترین اثر سال 2022 چیست؟ آیا انتظار چنین دستاوری را داشتید؟ به نظر شما بازی الدن رینگ لیاقت چنین جایگاهی را دارد؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

منبع: The Gamer

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.