بازی Gran Turismo 7
محمد صادق شجاعی

پرفروش‌ترین بازی‌های هفته گذشته بریتانیا: بازی Gran Turismo 7 در صدر جدول

محمد صادق شجاعی 18 اسفند 1400 بدون دیدگاه
303 بازدید

طبق تازه‌ترین اخبار بازی، با این وجود که انتشار بازی Gran Turismo 7 موجب شده تازه‌ترین محصول استودیو Polyphony Digital جایگاه اول پرفروش‌ترین بازی‌های هفته گذشته بریتانیا (نسخه فیزیکی) را در اختیار بگیرد، اما بازی Elden Ring همچنان پر‌فروش ظاهر شده است.

در ماه فوریه آثار مختلفی از جمله Sifu، Grid Legends و Horizon Forbidden West در دسترس بازیکنان قرار گرفت. اما بدون شک مورد‌انتظار‌ترین اثری که در این ماه منتشر شد، بازی Elden Ring است. این محصول استودیو FromSoftware در هفته اول انتشار خود توانست صدر لیست پرفروش‌ترین بازی‌های هفته گذشته بریتانیا (نسخه فیزیکی) را در اختیار بگیرد. اما صدر‌نشینی بازی الدن رینگ در لیست مذکور تنها یک هفته دوام داشت.

با فرا رسیدن ماه مارس، شرکت سونی هشتمین اثر اصلی سری گرن توریسمو را در بازار منتشر کرد. علاقه‌مندان سبک ریسینگ می‌توانند بازی Gran Turismo 7 را روی پلی استیشن 4 و پلی استیشن 5 تجربه کنند. حال با استناد به گزارش مؤسسه GfK، بازی گرن توریسمو 7 تنها پس از گذشت چند روز از انتشار، با چنان استقبالی روبه‌رو شده که در جایگاه اول لیست پرفروش‌ترین بازی‌های هفته گذشته بریتانیا (نسخه فیزیکی) قرار گرفته است.

با وجود صدر‌نشینی، میزان فروش نسخه فیزیکی بازی Gran Turismo 7 روی هر دو کنسول PS4 و PS5 به میزان 28 درصد کمتر از بازی Gran Turismo Sport بوده است. با این حال فروش نسخه دیجیتالی بازی مذکور به طور قابل‌توجهی رشد داشته است. مؤسسه GfK لیست پرفروش‌ترین بازی‌های هفته گذشته بریتانیا (نسخه دیجیتالی) را در اواخر هفته جاری منتشر خواهد کرد. مؤسسه مذکور در گزارش خود آورده است که سهم نسخه نسل نهم بازی گرن توریسمو 7 از فروش این اثر برابر با 76 درصد بوده است. بر این اساس، 24 درصد از فروش بازی Gran Turismo 7 متعلق به نسخه پلی استیشن 4 است.

بازی Elden Ring

بازی Elden Ring همچنان پر‌فروش‌ترین بازی سال 2022 است

نسخه فیزیکی بازی گرن توریسمو 7 در بین آثار منتشر شده در سال جاری، چهارمین عرضه بزرگ سال محسوب می‌شود. بالاتر از این اثر، بازی‌های Pokemon Legends: Arceus ، Horizon Forbidden West و Elden Ring قرار دارند. بازی Gran Turismo 7 در کنار هورایزن فوربیدن وست، دومین بازی شرکت Sony است که در لیست پر‌فروش‌ترین بازی‌های سال 2022 قرار دارد.

قرارگیری بازی گرن توریسمو 7 در جایگاه اول لیست پرفروش‌ترین بازی‌های هفته گذشته بریتانیا (نسخه فیزیکی)، باعث شده که بازی Elden Ring به رتبه دوم سقوط کند. میزان فروش بازی الدن رینگ نسبت به هفته گذشته به میزان 69 درصد کاهش پیدا کرده است. با این وجود اثر مذکور همچنان پر‌فروش و موفق است. رسانه Gaming Biz خاطرنشان کرده که افت 80 درصدی در هفته دوم برای بازی‌های هم‌سبک الدن رینگ عادی است.

بازی Elden Ring همچنان پر‌فروش‌ترین بازی سال است و عملاً تهدیدی برای آن وجود ندارد. با احتساب فروش نسخه فیزیکی و دیجیتال بازی الدن رینگ، این اثر بزرگ‌ترین عرضه تاریخ بریتانیا از زمان بازی Red Dead Redemption 2 است که جزئی از سری بازی‌های FIFA و Call of Duty محسوب نمی‌شود. میزان فروش بازی Elden Ring در هفته اول انتشار بیشتر از بازی‌های Assassin’s Creed Valhalla و Cyberpunk 2077 است. همچنین بازیکنان 2.5 برابر بیشتر از بازی Horizon Forbidden West اقدام به خرید بازی الدن رینگ کرده‌اند.

بازی Gran Turismo 7 تنها اثر جدید لیست پرفروش‌ترین بازی‌های هفته گذشته بریتانیا (نسخه فیزیکی) نیست. در کنار این محصول استودیو Polyphony Digital، بازی Triangle Strategy دیگر اثر تازه‌ای است که بازیکنان بریتانیایی از آن استقبال کرده‌اند. استودیو Artdink، سازنده این اثر بوده و شرکت‌های Square Enix و Nintendo اقدام به انتشار انحصاری آن روی نینتندو سوییچ کرده‌اند. امتیاز متاکریتیک بازی Triangle Strategy برابر با 81 بوده و منتقدین آن را یکی از بهترین آثار سبک نقش‌آفرینی تاکتیکی می‌دانند. لیست پرفروش‌ترین بازی‌های هفته گذشته بریتانیا (نسخه فیزیکی) به شرح زیر است:

  1. Gran Turismo 7
  2. Elden Ring
  3. Pokémon Legends: Arceus
  4. Horizon: Forbidden West
  5. FIFA 22
  6. Mario Kart 8: Deluxe
  7. 7 Triangle Strategy
  8. Animal Crossing: New Horizons
  9. Dying Light 2: Stay Human
  10. Minecraft (Switch)

نظر شما در مورد تاثیر انتشار بازی Gran Turismo 7 روی جایگاه بازی Elden Ring چیست؟ آیا این بازی‌ها را تجربه کرده‌اید؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

منبع: The Gamer

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.