محمد صادق شجاعی

مدیرعامل شرکت Valve باور دارد که عموم مردم درکی از متاورس ندارند

محمد صادق شجاعی 9 اسفند 1400 بدون دیدگاه
223 بازدید

براساس تازه‌ترین اخبار بازی، مدیرعامل شرکت Valve یعنی گیب نیوئل اعتقاد دارد بسیاری از افرادی که در مورد متاورس صحبت می‌کنند، هیچ اطلاعاتی از آن ندارند.

این روزها زندگی انسان‌ها با مواردی از جمله NFT و رمز ارز‌ها گره خورده است؛ با این حال حجم زیادی از آن‌ها از ماهیت این مفاهیم نا‌آگاه هستند. یکی دیگر از فرضیه‌های مشهور و پر‌استفاده حال حاضر دنیا، مفهومی به نام متاورس است. از این فرضیه با عنوان نسل بعدی اینترنت یاد می‌شود. متاورس مجموعه‌ای از محیط‌های مجازی و آنلاین است که در کنار هم دنیا غیرمتمرکز و پایدار ایجاد می‌کنند. علاقه‌مندان می‌توانند با استفاده از دستگاه‌هایی از جمله گوشی موبایل، هدست واقعیت مجازی، کامپیوتر و کنسول وارد متاورس شوند. برای مثال بازی Second Life یکی از نمونه‌های متاورس است. به علت جذابیت‌های متاورس، شرکت‌های بزرگی همچون متا (فیسبوک سابق)، مایکروسافت و اپل روی پروژه متاورس سرمایه‌گذاری کرده‌اند.

با وجود اخبار زیادی که از متاورس منتشر شده و افراد زیادی که از آن می‌گویند، درک عمومی مردم تا حد زیادی نسبت به آن ناقص است. گیب نیوئل، مدیرعامل شرکت Valve، نیز چنین اعتقادی دارد. وی معتقد است که اکثریت حامیان متاورس تنها به واسطه شهرت آن به سمتش رفته‌اند و این افراد از درک بسیار ضعیفی نسبت به ماهیت واقعی متاورس برخوردار هستند.

گیب نیوئل اخیرا مصاحبه‌ای با رسانه PC Gamer داشته است که در قالب آن در مورد آخرین اتفاقات صنعت ویدیو گیم و برداشت خود از متاورس صحبت کرده است. وی در این باره گفته است:

بیشتر افرادی که در مورد متاورس صحبت می‌کنند، مطلقا در مورد آن چیزی نمی‌دانند. به احتمال زیاد تا حالا بازی‌های MMO تجربه نکرده‌اند. آن‌ها می‌گویند که در متاورس می‌توانید آواتار قابل شخصی‌سازی خود را داشته باشید. این امر مثل این است که در بازی Final Fantasy 14 وارد La Noscea شوید و بگویید که این موضوع مربوط به یک دهه پیش نیست. متاورس فناوری شگفت‌انگیزی که شما دارید اختراع می‌کنید، نیست.

مدیرعامل شرکت Valve متاورس

مدیرعامل شرکت Valve مخالف استفاده از NFT است

وقتی صحبت از کاربرد‌های عملی متاورس به میان می‌آید، مدیرعامل شرکت Valve می‌گوید که در حال حاضر پتانسیل زیادی در این فرضیه نمی‌بیند. او خاطر‌نشان کرده است: «تعداد زیادی از طرح‌های ثروتمند شدن سریع در رابطه با متاورس وجود دارد». با این وجود گیب نیوئل به طور کلی متاورس را کنار نگذاشته و گفته است که مشکلاتی از این دست «حل خواهند شد».

در پایان مدیرعامل شرکت Valve اشاره کرده که «صنعت ویدیو گیم برای مدت طولانی در حال بررسی این فناوری‌ها بوده است». گیب نیوئل در ادامه گفته است: «جالب است ببینیم کسانی که دیرتر وارد حوزه متاورس می‌شوند، بیشتر به دنبال پیشرفت هستند تا اینکه به دلایل مختلف از مردم پول بگیرند. در نهایت این مشتریان و فناوری‌های مفید هستند که پیروز می‌شوند. در نتیجه نگرانی بابت متاورس ندارم».

نظر شما در مورد گفته‌های مدیرعامل شرکت Valve چیست؟ آیا با او هم عقیده هستید که درک عمومی از متاورس بسیار پایین است؟ آینده دنیا با وجود فناوری‌هایی همچون متاورس را چگونه می‌بینید؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

منبع: The Gamer

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.