داستان بازی Elden Ring
ارحام ادبخواه

هرآنچه باید در مورد داستان بازی Elden Ring بدانید

ارحام ادبخواه 10 اسفند 1400 1 دیدگاه
4,483 بازدید

داستان بازی Elden Ring درست مانند سایر آثار استودیو FromSoftware حول اسطوره‌ها و افسانه‌های فانتزی تاریکی می‌گردد که درک آن در ادامه روایت پیچیده و غیرمستقیم بازی، سخت است. از ملکه ماریکا و دمی‌گادها گرفته تا خود الدن رینگ و Erdtree؛ در این مقاله سعی می‌کنیم به ایده داستانی و مفاهیم مهم داستان الدن رینگ بپردازیم.

اطلاعاتی از داستان بازی Elden Ring

داستان بازی Elden Ring درست مانند سایر آثار Souls-Borne استودیو FromSoftware، روایت پیچیده‌ای دارد که برای رمزگشایی مفاهیم آن باید مطالعات زیادی در دنیای بازی انجام دهید. با این حال، اگر به پیش‌نمایش‌ها و اطلاعاتی که در مورد بازی منتشر شده مراجعه کنیم، با نتیجه‌های جالبی از Lore بازی و افسانه‌های آن مواجه می‌شویم.

اما آنچه که باعث می‌شود افسانه‌ها و Lore پشت داستان الدن رینگ تا این حد جذاب به نظر برسد، نویسنده و خالق آن‌ها است. جورج آر. آر. مارتین (George R. R. Martin) که او را به خاطر نگارش مجموعه کتاب‌های نغمه آتش و یخ (منبع الهام سریال Game of Thrones) می‌شناسیم، وظیفه نوشتن ایده اولیه داستانی اسطوره‌شناسی بازی را برعهده دارد. فقط توجه داشته باشید که نگارش بازینامه اثر مذکور روی دوش افراد دیگری قرار دارد و خود مارتین در آن دخیل نبوده است. اما با این حال، بسیاری از عوامل تیم توسعه بازی از جمله خود شخص هیدتاکا میازاکی، کارگردان الدن رینگ و سری سولز، به تحسین از توانایی‌های مارتین پرداخته‌اند و او را به عنوان یک نویسنده تراز اول می‌شناسند. در ادامه، سعی می‌کنیم به اطلاعات اولیه داستان بازی Elden Ring و هرآنچه که باید پیش از تجربه بازی بدانید، بپردازیم.

منشا دنیای بازی Elden Ring

منشأ دنیا و عصر Erdtree

داستان بازی Elden Ring در مرزهای سرزمینی به نام Lands Between روایت می‌شود؛ سرزمینی پر از خطرها و دشمنان مختلف که لحظه لحظه سفر در آن را به یک خطر بزرگ تبدیل می‌کنند. دنیایی که اژدهاها و موجودات خبیث در آن پرسه می‌زنند تا بتوانیم خاک آن را به یک تهدید مستمر نسبت دهیم. اما اگر راست‌اش را بخواهید شرایط همیشه به این نحو نبوده است. سال‌ها پیش Lands Between یک سرزمین سرسبز و مسالمت‌آمیز بود که ملکه ماریکا (Queen Marika) و فرزندان‌اش (یعنی Demigodها) بر آن حکمرانی می‌کردند. در آن برهه زمانی، خبری از خطرها و موجودات خبیثی که به آن‌ها اشاره کردیم نبوده و همه ساکنان آن در کمال آرامش به زندگی در کنار یکدیگر می‌پرداختند.

برای یک مدت زمان طولانی، خانواده ملکه ماریکا و مردم Lands Between به خوبی خوشی تحت نعمت‌ها و سایه Erdtree و الدن رینگ زندگی می‌کردند. Erdtree در واقع همان درخت بزرگ، زرد و درخشانی است که تصویر آن را به کرات در نمایش‌های بازی مشاهده کرده‌ایم؛ اما الدن رینگ ریشه و هویت پیچیده‌تری دارد. Elden Ring برخلاف آنچه که به نظر می‌رسد، یک حلقه قدرت مانند آنچه که در مجموعه Lords of The Ring مشاهده کرده‌ایم، نیست. الدن رینگ در واقع قدرت و نیرویی است که Golden Order و سرزمین Lands Between را پایدار نگه می‌دارد. از طرفی دیگر، به نظر می‌رسد که الدن رینگ منبع Erdtree هم به شمار می‌رود و از این منظر هم اهمیت بالایی دارد. Elden Ring از قطعات مختلفی تشکیل می‌شود که یکی از آن‌ها Death Rune نام دارد.

بازی Elden Ring

Death Rune

حال سوالی که می‌تواند ذهن هر مخاطبی را درگیر کند این است که چه اتفاقی برای الدن رینگ افتاد تا شاهد این همه آشوب و تاریکی باشیم؟ خب، به نظر می‌رسد که مشکلات از زمانی آغاز گردید که یکی از قطعات الدن رینگ با نام Death Rune دزدیده شد. متاسفانه، ما از دلیل یا حتی هویت افرادی که قطعه مذکور را دزدیده‌اند نداریم و تنها تصویر مشاهده شده از آن‌ها، چند سوارکار سیاه‌پوش است که در حال فرار کردن هستند.

اما این پایان تقصیرهای سوارهای سیاه‌پوش نیست و به نظر می‌رسد آن‌ها در قتل یکی از دمی‌گاها با نام Godwyn the Golden هم دست داشته‌اند. برخی از افراد احتمال می‌دهند که ممکن است سوارکاران سیاه‌پوش در قتل چند تن از سایر فرزندهای ملکه ماریکا هم تاثیرگذار باشند، اما هنوز سندی برای این ادعا به دست نرسیده است. اما آنچه که می‌توانیم با اطمینان در مورد آن صحبت کنیم، این است که جسد Godwyn the Golden در یکی از بخش‌های داستان Elden Ring بر می‌خیزد و به نبرد با بازیکن می‌پردازد. همین موضوع، نوید بخش یک باس فایت جذاب است که باید خود شما آن را تجربه کنید.

جدا از این مسئله، به نظر می‌رسد انگیزه اصلی سوارکاران از سرقت Death Rune، راحت شدن از شر Demigodها باشد. کسی چه می‌داند، شاید یکی از خود دمی‌گادها Death Rune را دزدیده تا قدرت بیش‌تری نسبت به خواهر و برادرهای خود پیدا کند. اما نکته مهمی که در این میان وجود دارد، این است که عدم وجود Death Rune در پیکر کلی الدن رینگ، پیامدهای غیرقابل جبرانی دارد. هنگامی که Death Rune سر جای خود حاضر نباشد، مرگ معنی خود را به آن شکلی که همه ما می‌شناسیم، از دست می‌دهد و باعث پیدایش شرایط پیچیده‌ای می‌شود. در واقع، با نبود Death Rune افراد نمی‌میرند و در پیکر یک Undead به سرزمین Lands Between بر می‌گردند. بدین ترتیب، سطح دنیای بازی از جسدهای متحرک پر می‌شود که هر کدام از آن‌ها منتظر موقعیت مناسبی برای کشتن بازیکن هستند.

نکته دیگری که باید به آن اشاره کنیم، این است که ملکه ماریکا پس از مرگ Goldwyn the Golden ضربه بزرگی می‌بیند و تا لبه نابودی کشیده می‌شود. اما با این حال، ما نمی‌دانیم که ماریکا پس از همه این رویدادها به کجا می‌رود و در طی جریانات بازی در چه نقطه‌ای قرار دارد.

رویداد The Shattering در بازی Elden Ring

رویداد The Shattering و Demigodها

پس از اینکه Death به سرقت رسید، ۶ دمی‌گاد باقی مانده سر سایر قطعات الدن رینگ با یکدیگر وارد جنگی بزرگ و عظیم شدند. در تریلر داستانی الدن رینگ و صحنه‌هایی که در طی آن مشاهده کردیم، نبرد میان دمی‌گادها با نام The Shattering شناخته می‌شود. همان‌طور که از نام این جنگ (به معنی متلاشی شدن) مشخص است، الدن رینگ در طی آن متلاشی گردید و به چند قطعه مختلف تقسیم شد. در ادامه، این جنگ هیچ برنده‌ای نداشت و هیچ یک از Demigodها به موفقیت نرسیدند. اما با این حال، سرزمین Lands Between در یک آشوب و جنگ بی‌پایان فرو رفت تا به دنیای بی‌روح و تاریکی که در بازی مشاهده می‌کنیم، تبدیل شود.

هنگامی که شما به عنوان بازیکن وارد داستان بازی الدن رینگ می‌شود، هر یک از ۶ دمی‌گاد مذکور منطقه‌ای خاص از Lands Between را به تصرف خود درآورده‌اند و بر آن فرمانروایی می‌کنند. همچنین، پس از رویداد The Shattering هر یک از آن‌ها قطعه‌ای از الدن رینگ را به دست آورده‌اند که خود بازی از آن‌ها با نام Great Rune یاد می‌کند. این Great Runeها قدرت فوق‌العاده زیادی دارند و می‌توانند صاحب‌ خود را به قدرتمندترین افراد دنیا تبدیل کنند، اما به قول معروف پیروزی‌های بزرگ نیازمند هزینه‌های بزرگی هم هستند. Great Runeها با وجود تمام قدرتی که به صاحب خود می‌دهند، ذهن‌شان را فاسد کرده و عقل سلیم را از آن‌ها می‌گیرند.

Elden Lord و Tarnished در بازی Elden Ring

Tarnished و Elden Lord

با توجه به افسانه‌های داستان بازی Elden Ring، فردی که تمامی Great Runeها را جمع کرده و الدن رینگ را یک بار دیگر به حالت کامل خود باز گرداند، به الدن لرد (Elden Lord) تبدیل می‌شود. همان‌طور هم که کاملا مشخص است، این وظیفه بر دوش بازیکن قرار دارد و هدف اصلی از ورود به Lands Between به عنوان یک Tarnished، تبدیل شدن به الدن لرد است.

اما سوالی که به احتمال زیاد در ذهن شما شکل می‌گیرد، این است که منظور از کلمه «Tarnished» چیست؟ کلمه Tarnished تنها به شخصیتی که بازیکن کنترل آن را برعهده می‌گیرد مربوط نیست و منظور از آن، گروهی از افراد است که از سرزمین Lands Between تبعید شده‌اند. Tarnishedها پیش از این در سرزمین مذکور و زیر سایه نعمت‌های Erdtree زندگی می‌کردند و پس از مدتی به دلایل نامشخص، از Lands Between تبعید می‌شوند. حالا و پس از گذشت یک مدت زمان طولانی، Tarnishedها به سرزمین خود بازگشته‌اند و وظیفه دارند با جمع کردن قطعه‌های الدن رینگ، به الدن لرد تبدیل شوند.

داستان بازی Elden Ring

جنرال Radahn و Malenia the Severed

آخرین صحنه‌ای که در تریلر داستانی الدن رینگ مشاهده می‌کنیم، کمی سردرگم کننده است. ما در این صحنه یک غول عظیم‌الجثه را مشاهده می‌کنیم که در حال مبارزه با یک زن زره‌پوش است. این دو شخصیت به ترتیب جنرال Radahn و Malenia the Severed نام دارند و دو تا از قدرتمندرین فرماندهان سرزمین Lands Between به شمار می‌روند.

اما سوالی که شاید در این میان به وجود آید، این است که آیا دو شخصیت مذکور هم Demigod هستند؟ ما نمی‌توانیم پاسخ قاطعی به این سوال دهیم. اما باید بدانید که در تریلر داستانی، راوی در ابتدا در مورد Demigodها صحبت کرده و بلافاصله، از Radahn و Malenia به عنوان قدرتمندترین افراد باقی مانده یاد می‌کند. این عبارت و این ترتیب، ممکن است به دمی‌گاد بودن دو شخصیت مورد بحث اشاره داشته باشد. البته، ما نمی‌دانیم که این دو در جریان داستان بازی Elden Ring زنده هستند یا خیر.

راوی داستان بازی Elden Ring

راوی داستان بازی Elden Ring و شخصیتی به نام Melina

Melina که چهره او را پیش از این در نمایش‌های الدن رینگ مشاهده کرده‌ایم، یکی از NPCهای بازی به شمار می‌رود که به شما در زمینه Level-Up و قدرتمندتر شدن کمک می‌کند. همچنین، به نظر می‌رسد ملینا روحی است که به نحوی، به Erdtree متصل است.

اینکه ملینا چگونه و به چه نحوی به این وضعیت رسیده مشخص نیست، اما به نظر می‌رسد که این شخصیت به دلایل نامشخصی به راوی داستان بازی مرتبط است. آن طوری که برخی کاربران در فضای مجازی اشاره کرده‌اند، هم ملینا و هم راوی داستان یک چشم نابینا دارند. چشم نابینای این دو در جهت‌های متضادی قرار دارد (یک نفر چشم راست‌اش نابینا است و دیگری چشم چپ‌اش) و همین موضوع باعث می‌شود که از این منظر، مکمل یکدیگر محسوب شوند. این فرضیه‌ها به این موضوع اشاره دارند که یا ملینا و راوی یک نفر هستند (که بعید به نظر می‌رسد)، یا اینکه به نحو نامشخصی به یکدیگر متصل می‌شوند. موضوع کمی پیچیده شد و تنها راه رسیدن به جواب این سوال، مراجعه به خود بازی است.

نقش جورج آر.آر مارتین در داستان بازی Elden Ring

نقش و نوشته‌های جورج آر. آر. مارتین

در صورتی که نقش جورج آر. آر. مارتین در روند نگارش داستان بازی Elden Ring برای شما به یک علامت سوال تبدیل شده، باید بدانید که این نویسنده بزرگ وظیفه نوشتن و پردازش Mythology یا اسطوره‌شناسی بازی را برعهده دارد. به عبارتی دیگر، مارتین خط داستانی خاصی را برای الدن رینگ ننوشته و تنها پایه‌های آن را با توجه به مهارت‌های خود بنا کرده است. از جمله این پایه‌ها می‌توانیم به تاریخ Lands Between، Erdtree، Elden Ring، ملکه ماریکا و فرزندان او اشاره کنیم.

اگر بخواهیم نگاهی کلی به این ماجراها داشته باشیم، داستان بازی Elden Ring حسابی مهیج و پر از مفاهیم ساده و پیچیده به نظر می‌رسد. همچنین، با توجه به اطلاعاتی که خود سازندگان منتشر کرده‌اند، اجزای مختلف این بازی از جمله داستان و گیم‌پلی عامیانه‌تر شده تا افراد بیش‌تری موفق به اتمام آن شوند. از طرفی دیگر، الدن رینگ نمرات به شدت درخشانی دریافت کرده و از این لحاظ، یکی از بهترین بازی‌های تمام دوران به حساب می‌رود. پس اگر تا این لحظه تعلل خاصی برای رفتن به سراغ جدیدترین اثر هیدتاکا میازاکی داشته‌اید، بهتر است آن را کنار بگذارید و وارد Lands Between شوید.

در پایان نظرات خود در مورد روایت الدن رینگ و اجزای آن را با تیم پارسی گیم و سایر کاربران به اشتراک بگذارید.

منبع: GamesRadar

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

سوالات متداول در رابطه با این محتوا

جورج آر. آر. مارتین چه نقشی در نگارش داستان الدن رینگ داشته است؟

نویسنده کتاب‌های نغمه یخ و آتش تنها در نوشتن مبحث اسطوره‌شناسی بازی دخیل بوده است

۱
لقب شخصیت اصلی بازی چیست؟

بازیکن در قالب شخصیتی با لقب Tarnished وارد دنیای بازی می‌شود و وظیفه دارد Great Runeها را پیدا کند

۲
آیا داستان بازی Elden Ring درست مانند سایر Souls-Borneها پیچیده و مرموز است؟

بله، داستان الدن رینگ هنوز هم پیچیده بوده و نیاز به مطالعات زیادی دارد. با این حال، به گفته سازندگان افراد بیش‌تری متوجه جریان و مفاهیم آن خواهند شد

۳
arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 1 دیدگاه
  • Avatar

    بازی خور قدیمی

    مهمان

    دستتون درد نکنه گویا داستان بازی حرف اول را میزند و به دلیل افسانه ای بودن ماجرا میتواند باعث وجود موجودات عجیب و غریب در اندازه های عظیم الجثه در بازی باشد.
    ولی بدون فهمیدن داستان قوی پشت ماجرا دیدن صحنه های بازی به همین دلیل دافعه داشت.

    شما با روایت داستان بازی ، ارتباط برقرار کردن با این بازی رو امکان پذیر کردید
    نظر دادن راجع به بازی باید پس از تجربه آن و پیش بردن بخش عمده ای از بازی باشه

    پاسخ دهید