بازی Rainbow Six Siege
یحیی رحیمی

مسابقات جهانی Rainbow Six Siege در امارات پس از اعتراض طرفداران لغو شد

یحیی رحیمی 4 اسفند 1400 بدون دیدگاه
218 بازدید

یوبی سافت پس از اعلام مکان برگزاری فینال مسابقات Rainbow Six Siege در شهر ابوظبی امارات متحده عربی با واکنش منفی و اعتراض شدید طرفداران مواجه شد و مکان برگزاری این رقابت را به دلیل تاریخچه ضد حقوق بشر این کشور به کشور دیگری انتقال داده است.

به گزارش پارسی گیم، يوبی سافت روز یک‌شنبه، مکان برگزاری مسابقات جهانی Rainbow Six Siege را اعلام کرد. بنابر اطلاعیه اولیه، مسابقات باید در شهر ابوظبی، پایتخت امارات متحده عربی، برگزار می‌شد؛ اما این خبر به مذاق طرفداران خوش نیامد. بسیاری از بازی‌کنان رینبو سیکس پس از اعلام خبر به تاریخچه این کشور در نقض حقوق بشر اشاره کردند و اعتراض‌های شدیدی علیه یوبی سافت در شبکه‌های اجتماعی جریان گرفت.

گزارش‌های مختلفی از ناپدیدشدن شهروندان امارات و همچنین شکنجه وجود دارد و همچنین سازمان عفو بین‌الملل هم این کشور را به داشتن «زندان‌های مخفی» و جرائم جنگی متهم کرده است. این گزارش‌ها باعث شد تا بازی‌کنان نسبت به میزبانی مسابقات Rainbow Six Siege‌ در این کشور اعتراض کنند و حتی یک کمپین علیه تصمیم اخیر یوبی سافت به راه بیفتد. کمپین طرفداران با اشاره به برگزاری تورنمنت جهانی در امارات، آن را تصمیم نادرست، خطرناک و در تضاد با ایدئولوژی ورزش‌های الکترونیک دانست.

مسابقات Rainbow Six Siege

لغو مسابقات Rainbow Six Siege در امارات

بازی رینبو سیکس در کمپین‌های تبلیغاتی از حقوق تراجنسیتی و دگرباشان حمایت می‌کند و از آنجایی که امارات متحده عربی به‌شدت با چنین کمپین‌هایی مخالف است؛ مکان مناسبی برای برگزاری مسابقات نخواهد بود. بسیاری از اپراتورهای بازی Rainbow Six Siege نیز دگرباش و تراجنسیتی هستند و این باعث شده تا طرفداران بازی از انتخاب امارات به‌َعنوان مکان برگزاری تورنمنت جهانی، شگفت‌زده شوند.

یوبی سافت پس از فشار طرفداران، مجبور به تغییر تصمیم خود شد و با انتشار بیانیه‌ای مطبوعاتی از طریق اکانت توییتر مسابقات، مکان برگزاری را تغییر داد. یوبی‌سافت در این بیانیه از تصمیم اولیه خود دفاع کرده است و نوشته است که آن‌ها همکاری نزدیکی با حکومت امارات متحده عربی دارند و برگزارکنندگان رویداد جهانی، تمام تلاش خود را به‌منظور حفظ امنیت بازی‌کنان انجام داده بودند. یوبی سافت در ادامه افزود:

در طی شش سال گذشته، شعف و شور زیادی در زمینه مسابقات رینبو سیکس در منطقه MENA‌ (خاورمیانه و شمال آفریقا) ایجاد شده است و ما می‌خواستیم این جامعه از بازی‌کنان محلی را به همگان بشناسانیم. لازم است ذکر کنیم که امنیت و سلامت بازی‌کنان همیشه هدف و اولویت اصلی ما بوده است و افتخار می‌کنیم که Rainbow Six Siege جهانی با تنوع نژادی و جنسیتی در هسته‌ی خود دارد. این تصمیم با بررسی دقیق گرفته شد و همکار ما در ابوظبی اطمینان خاطر داشت که مسابقات با تنوعی از جنسیت‌ها و نژادها و فرهنگ‌های مختلف برگزار می‌شود.

یوبی سافت مکان دقیق مسابقات Rainbow Six Siege را اعمال نکرده است؛ اما بخشی از مسابقات در ایالات متحده برگزار می‌شود.در خبر دیگری، اپراتور جدید Rainbow Six Siege به نام Azami معرفی شده است و امسال 3 نقشه جدید اضافه می‌شود.

منبع: Eurogamer

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.