خالق سری Yakuza
محمد صادق شجاعی

خالق سری Yakuza روی ساخت بازی‌های درام تمرکز می‌کند

محمد صادق شجاعی 27 بهمن 1400 بدون دیدگاه
77 بازدید

طبق جدید‌ترین اخبار بازی، توشیهیرو ناگوشی که به عنوان خالق سری Yakuza شناخته می‌شود، اعلام کرده است که قصد دارد در قالب آثار بعدی‌اش روی بازی‌های درام تمرکز کند.

سری یاکوزا یکی از مشهور‌ترین مجموعه‌های تاریخ بوده که تا‌کنون آثار مختلفی از آن منتشر شده است. مجموعه مذکور به واسطه داستان فوق‌العاده و شخصیت‌پردازی شگفت‌انگیز خود توانسته منتقدین و بازیکنان بسیاری را جذب کند. بر اساس آماری که شرکت Sega منتشر کرده، سری Yakuza بیش از 17 میلیون نسخه فروش داشته است. این امر نشان از محبوبیت بالای آن در بازار‌های جهانی دارد. در اواخر سال 2021، خالق سری یاکوزا یعنی توشیهیرو ناگوشی، پس از 30 سال از شرکت سگا جدا و به شرکت NetEase پیوست. به این واسطه او توانست استودیو خودش را زیر نظر شرکت مذکور تاسیس کند.

اخیرا رسانه IGN مصاحبه‌ای با توشیهیرو ناگوشی ترتیب داده که در قالب آن خالق سری یاکوزا از برنامه‌ها و اهداف جاه‌طلبانه‌اش برای آینده گفته است. این مصاحبه همچنین توضیحات وی در مورد پشت سر گذاشتن سری Yakuza، اما استفاده از ویژگی‌هایی که این مجموعه را تا این حد موفق کرده، را نیز شامل می‌شود.

توشیهیرو ناگوشی در مصاحبه خود گفته است:

ما تحت تاثیر فیلم‌ها هستیم و به ساخت بازی‌هایی علاقه داریم که سطح بالایی از درام را ارائه دهند. این چیزی بوده که برای ما سرگرم‌کننده است. همانند گذشته، امیدوارم بتوانم بازی‌هایی در این زمینه بسازم که بتوانند مخاطبین جهانی را جذب کنند. بنابر‌این، هرگز بازی‌های پازل موبایل یا آثاری از این دست را نخواهیم ساخت. این بازی‌ها سرگرم‌کننده هستند، اما تخصص ما و انتظاری که مردم از ما دارند، ساخت بازی‌هایی با داستان‌های دراماتیک و تکان‌دهنده است. ما قصد ساخت چنین بازی‌هایی را داریم. بنابراین، تمرکز ما روی این دست آثار خواهد بود.

خالق سری Yakuza

از سری Yakuza تعداد هفت بازی اصلی منتشر شده است

زمانی که رسانه آی جی ان، از توشیهیرو ناگوشی در مورد ایده‌هایش برای بازی بعدی پرسید، وی پاسخ داد:

من همیشه چند هدف داشتم که دوست دارم روزی آن‌ها را عملی کنم. یک ایده خاص شخصی وجود دارد که قصد دارم آن را گسترش دهم. این ایده به مرور زمان شکل می‌گیرد». در حال حاضر مشخص نیست که ایده توشیهیرو ناگوشی به چه بازی تبدیل خواهد شد، با این حال می‌توان اطمینان داشت که اثری درام است. توشیهیرو ناگوشی خاطر نشان کرد: «اگر کیفیت اثر خوب باشد، تمامی بازیکنان می‌توانند از آن لذت ببرند. من قصد دارم عنصر ناب سرگرمی را بازگردانم.

توشیهیرو ناگوشی در ادامه گفت که مایل است جامعه بازیکنان در روند ساخت محصول جدیدش مشارکت داشته باشند. وی در این باره گفته است:

من دوست دارم بازخورد بازیکنان نسبت به بازی‌هایی که برای ساخت آن‌ها سخت کار می‌کنیم، بشنوم. قصد دارم واکنش‌ها را در نظر بگیرم و هدف نهایی را بر اساس آن‌ها تعیین کنم. بنابراین، امیدوارم به محض اینکه بازی در شرایطی قرار گرفت که مناسب نمایش باشد، آن را با بازیکنان به اشتراک بگذارم. ما زمانی این کار را انجام می‌دهیم که مطمئن باشیم محصول ما اثری چشمگیر است. نمی‌خواهم این امر زیاد طول بکشد.

بر اساس گفته‌های توشیهیرو ناگوشی، استودیو وی در حال حاضر با تمام توان مشغول ساخت اثر معرفی نشده‌اش است. خالق سری Yakuza گفته است:

ما هنوز تصمیم نگرفته‌ایم که چند پروژه را به صورت همزمان پیش ببریم. اما استودیو ما تعداد پرسنل محدودی دارد. این بدان معنی بوده که تمرکز روی چندین بازی در یک زمان دشوار است. بنابراین، محدودیت‌هایی خواهیم داشت. این احتمال وجود دارد که ما روی یک پروژه اضافی به صورت پشت سر هم کار کنیم. اما هدف اصلی این است که روی یک ایده کار کنیم و تمام انرژی خود را صرف آن کنیم تا اولین بازی را عالی و با استقبال بازیکنان در دسترس قرار دهیم.

استودیو Nagoshi ممکن است که در آستانه یک گسترش بزرگ قرار داشته باشد. توشیهیرو ناگوشی انتظار دارد که در طول سال‌های آینده شاهد رشد تصاعدی در استودیو خود باشد. استودیو ناگوشی تنها با 12 کارمند کار خود را آغاز کرده است. با این حال رئیس آن قصد دارد تعداد پرسنل را به 100 نفر افزایش دهد. این هدف به خوبی نشان می‌دهد که افق‌های روشنی در انتظار این استودیو قرار دارد.

نظر شما در مورد هدف خالق سری Yakuza برای ساخت بازی‌های درام چیست؟ آیا آثار قبلی توشیهیرو ناگوشی را تجربه کرده‌اید؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

منبع: The Gamer

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.