ریمستر بازی Goldeneye 007
محمد صادق شجاعی

ریمستر بازی Goldeneye 007 احتمالا در هفته‌های آینده معرفی خواهد شد

محمد صادق شجاعی 26 بهمن 1400 بدون دیدگاه
362 بازدید

طبق جدید‌ترین اخبار بازی، احتمال دارد که در طی هفته‌های آینده نسخه ریمستر بازی Goldeneye 007، یکی از مشهور‌ترین آثار تاریخ صنعت بازی‌های ویدیویی، معرفی شود.

در سال 1997 استودیو Rare اقدام به ساخت اثری اقتباسی از فیلم مشهور جیمز باند یعنی فیلم GoldenEye کردند. این اثر دارای حالت‌های تک‌نفره و چند‌نفره است. داستان آن تلاش‌های جیمز باند برای مقابله با گروهی از تروریست‌ها را به تصویر می‌کشد. بازی گلدن آی 007 با هشت میلیون نسخه فروش، سومین اثر موفق کنسول Nintendo 64 است. بازی GoldenEye 007 یکی از آثار مهم سبک تیراندازی اول شخص بوده که نقش بسزایی در ورود این سبک به کنسول‌ها داشته است. بازی مذکور یکی از پیشگامان مراحل اول شخص اتمسفریک، بهره‌گیری از المان‌های مخفی‌کاری و ارائه بخش چند‌نفره روی کنسول‌ها محسوب می‌شود. بسیاری از المان‌های گیم‌پلی بازی گلدن آی 007 موجب تحول فرهنگ ویدیو گیم شده که آثار پس از آن، اقدام به پیروی از آن‌ها کردند. شهرت و محبوبیت بالای بازی GoldenEye 007 باعث شده که بسیاری از بازیکنان چشم‌انتظار ریمیک یا ریمستر این اثر باشند.

جف گراب در اپیزود تازه‌ای از برنامه GrubbSnax اعلام کرده به اعتقاد او، به جای شرکت Nintendo، این شرکت مایکروسافت است که اثر مشهور کنسول نینتندو 64 یعنی بازی Goldeneye 007 را احیا خواهد کرد. این گفته‌های خبرنگار رسانه VentureBeat با گزارشی که پیش از این رسانه VGC منتشر کرده، مطابقت دارد. جف گراب در جریان اپیزود 33 برنامه GrubbSnax گفته است: «اعتقاد دارم که شرکت مایکروسافت ریمستر بازی گلدن آی 007 را برای اولین بار معرفی خواهد کرد. به نظر من این بازی به زودی معرفی خواهد شد، در طی چند هفته آینده».

ریمستر بازی Goldeneye 007

بازی Goldeneye 007 سبک تیراندازی اول شخص را متحول کرده است

انتشار مجدد بازی GoldenEye 007 به لحاظ قوانین کپی رایت، یک کابوس حقیقی است. برای تحقق این امر تمامی دارندگان حق کپی رایت آن یعنی شرکت‌های نینتندو، مایکروسافت و MGM باید با آن موافقت کنند. با این حال، به دلیل مصادف شدن شصتمین سالگرد جیمز باند با سال 2022، بسیاری از بازیکنان حدس می‌زنند که بالاخره نسخه ریمستر مشهور‌ترین بازی تاریخ این سری در سال جاری معرفی شود. باز شدن آچیومنت‌های بازی Goldeneye 007 توسط استودیو ریر، یکی از شواهد به حقیقت تبدیل شدن این حدس است. از این اتفاق می‌توان برداشت کرد که ریمستر بازی گلدن آی 007 کنسول ایکس باکس 360، پس از گذشت مدت‌ها از لغو شدن، در نهایت برای پلتفرم‌های مدرن منتشر خواهد شد.

سال گذشته تایید شد که شرکت Microsoft به دلیل مشکلات مربوط به قانون کپی رایت، عدم همکاری مناسب بین مالکین لایسنس و تیم تازه‌کاری که بدون امضای قرارداد اقدام به ساخت بازی کرده‌اند، مجبور به عدم انتشار ریمستر بازی Goldeneye 007 روی کنسول Xbox 360 شده است. در اوایل سال گذشته میلادی نسخه‌ای از این بازی از طریق وب‌سایت‌های اشترک‌گذاری فایل در دسترس قرار گرفت. به این واسطه علاقه‌مندان موفق شدند که ریمستر بازی گلدن آی 007 را از طریق کنسول مود شده یا امولاتور روی کامپیوتر تجربه کنند. رسانه VGC موفق شد که این نسخه را تجربه کرده و از آن به عنوان «بهترین ریمستری که احتمالا هیچگاه تجربه نمی‌کنید»، یاد کرده است. کارگردان‌های این نسخه در مصاحبه با رسانه مذکور گفتند که فکر نمی‌کردند هرگز ریمستر بازی Goldeneye 007 منتشر شود.

نظر شما در مورد احتمال معرفی ریمستر بازی Goldeneye 007 در هفته‌های آینده چیست؟ آیا از این امر استقبال می‌کنید؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

منبع: Video Games Chronicle

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.