بتای نرم افزار کنسول پلی استیشن 5
محمد صادق شجاعی

بتای نرم‌افزار کنسول پلی استیشن 5 با ویژگی‌هایی مثل فرمان‌های صوتی ارائه شد

محمد صادق شجاعی 22 بهمن 1400 بدون دیدگاه
170 بازدید

طبق جدید‌ترین اخبار بازی، شرکت سونی به تازگی نسخه بتای نرم‌افزار کنسول پلی استیشن 5 را ارائه کرده که در قالب آن چندین ویژگی جدید از جمله فرمان‌های صوتی و Open Party در دسترس کاربران قرار گرفته است.

یکی از مهم‌ترین بخش‌های کنسول‌ها نرم افزار و رابط کاربری آن‌ها است. شرکت Sony در کنسول PS5 نرم افزاری متفاوت نسبت به نسل قبل ارائه داد که حاوی ویژگی‌های مختلفی مانند ماموریت‌های تک‌نفره و پاداش است. پیش از انتشار نسخه نهایی، سونی نسخه بتای نرم‌افزار کنسول‌ها را در اختیار ثبت‌نام‌کنندگان قرار می‌دهد. به تازگی شرکت مذکور نسخه بتا نرم‌فزار جدید کنسول پلی استیشن 5 را با ویژگی‌های مختلف ارائه کرده است.

یکی از بخش‌های تازه نرم افزار کنسول Playstation 5، ویژگی Open Party است. به واسطه آن دوستان شما و دوستان دیگر اعضای Party می‌توانند آزادانه و بدون نیاز به دعوت، وارد Party شوند. Open Party در تضاد با Closed Party قرار می‌گیرد که ورود به آن در صورت دعوت اعضا قابل انجام است. در هنگام ایجاد Party می‌توان انتخاب کنید که به صورت Open Party یا Closed Party ساخته شود. علاوه بر کاربران پلتفرم مذکور، این ویژگی در اختیار دارندگان کنسول پلی استیشن 4 نیز قرار خواهد گرفت.

علاوه بر این گزارش چت‌های صوتی در کنسول پلی استیشن 5 نیز به روز شده و نشانگر‌های بصری برای شناسایی بهتر فرد در حال صحبت اضافه شده است. از بین سایر ویژگی‌های بتای نرم‌افزار کنسول‌های پلی استیشن می‌توان به شروع Share Play به صورت مستقیم از طریق چت صوتی و تنظیم صدای چت صوتی برای هر یک از بازیکنان روی کنسول پلی استیشن 4 اشاره کرد. در قالب آپدیت نرم‌افزار کنسول پلی استیشن 5 به منظور دسترسی راحت‌تر، منوی Game Base به سه بخش Friends ،Parties و Messages تقسیم می‌شود.

بتای نرم افزار کنسول پلی استیشن 5

فرمان‌های صوتی از بخش‌های مهم بتای نرم افزار کنسول پلی استیشن 5

در راستای بهبود مجموعه بازی‌ها، در کنسول پلی استیشن 5 قادر خواهید بود بازی‌های خود را بر اساس ژانر و سبک دسته‌بندی کنید. ساخت و مدیریت گروه‌ها راحت‌تر از قبل بوده و از طریق Game Base در Control Center می‌توانید به آن‌ها دسترسی داشته باشید. همچنین از این طریق می‌توانید به اعضای گروه پیام فرستاده یا محتوا‌های به اشتراگ گذاشته شده را مشاهده کنید. به واسطه ویژگی Keep in Home می‌توانید اپ‌ها و بازی‌های مورد‌نظر را در صفحه اصلی نگه دارید. علاوه بر این تعداد بازی‌ها و اپ‌های حاضر در صفحه اصلی افزایش یافته و به عدد 14 رسیده است.

دیگر ویژگی تازه کنسول پلی استیشن 5، فرمان‌های صوتی برای پخش موسیقی و ویدیو، جستجو و اجرای بازی‌های مختلف است. در حال حاضر این ویژگی تنها به زبان انگلیسی و در مناطق آمریکا و بریتانیا قابل استفاده است. طراحی بصری بخش تروفی‌ها نیز به روز رسانی شده و می‌توانید تروفی‌های پیشنهادی برای دریافت را نیز مشاهده کنید. افزایش تعداد زبان‌های موجود در بخش Screen Reader که متون روی صفحه را می‌خواند، به همراه صدای Mono برای هدفون‌ها، از دیگر ویژگی‌های بتای نرم‌افزار کنسول پلی استیشن 5 است. نسخه نهایی به روز رسانی نرم‌افزار کنسول‌های پلی استیشن در اواخر ماه جاری در دسترس قرار خواهد گرفت.

نظر شما در مورد بتای نرم افزار کنسول پلی استیشن 5 چیست؟ آیا ویژگی‌های موجود در آن توانسته‌اند نظر شما را جلب کنند؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

منبع: Gamingbolt و Playstation Blog

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.