هکر کنسول‌های شرکت نینتندو
محمد صادق شجاعی

هکر کنسول‌های شرکت نینتندو احتمالا به پنج سال حبس محکوم خواهد شد

محمد صادق شجاعی 18 بهمن 1400 بدون دیدگاه
280 بازدید

طبق جدید‌ترین اخبار بازی، دولت آمریکا ضمن جریمه 15 میلیون دلاری، قصد دارد هکر کنسول‌های شرکت نینتندو یعنی گری بوزر را به پنج سال حبس محکوم کند.

شرکت Nintendo یکی از اصلی‌ترین ستون‌های صنعت ویدیو گیم است. این شرکت تا‌کنون کنسول‌های مختلفی را به بازار عرضه کرده که هر یک دارای ویژگی‌های منحصر به فرد هستند. برای مثال کنسول 3DS دارای دو نمایشگر است. این ویژگی باعث شده بی‌نیاز از عینک و دیگر لوازم جانبی، آثار مختلف را به صورت سه بعدی تجربه کنید. همچنین کنسول Nintendo Switch پلتفرمی هیبریدی است. به این واسطه علاوه بر اتصال به نمایشگر، می‌توانید به عنوان کنسول دستی از آن استفاده کنید.

یکی از مشکلاتی که پلتفرم‌های شرکت نینتندو با آن رو‌به‌رو هستند، هک شدن کنسول‌ها است. یکی از هکرهای مشهور کنسول‌های این شرکت گری بوزر است که در گروه هکری Team-Xecuter عضویت دارد. این گروه از سال 2013 شروع به ایجاد یا فروش ابزار‌هایی برای دور زدن قوانین کنسول‌ها کرده است. به این واسطه بازیکنان می‌توانند رام‌های غیر‌قانونی را روی کنسول‌های Nintendo Switch و 3DS اجرا کنند.

به گفته دولت آمریکا، فعالیت‌های گروه Team-Xecuter میلیون‌ها دلار در‌آمد برای آن‌ها به ارمغان آورده است. در عوض قربانیان اعمال مجرمانه گروه مذکور به میزان 150 میلیون خسارت دیده‌اند. گری بوزر در سپتامبر 2020 دستگیر و به اتهام 11 جرم در دادگاه حاضر شد. به جای محاکمه، او به دو فقره جرم اعتراف و به شرکت Nintendo پیشنهاد پرداخت مبلغ 4.5 میلیون دلار داد.

دادستان با چشم‌پوشی از همه اتهامات دیگر، با پیشنهاد گری بوزر موافقت کرد. با این وجود قاضی هشدار داد که علی‌رغم توافق دو طرف، در صورت مجرم شناخته شدن در هر یک از دو اتهام، گری بوزر به پنج سال حبس محکوم خواهد شد. در پرونده‌ دادگاه جدیدی که رسانه Eurogamer آن‌ها را منتشر کرده، توصیه‌های دولت آمریکا و دفاعیات گری بوزر در اختیار قاضی قرار گرفته‌اند تا در مورد سرنوشت هکر نینتندو تصمیم‌گیری شود.

هکر کنسول‌های شرکت نینتندو

هک شدن کنسول‌های نینتندو ضرر زیادی به این شرکت وارد کرده است

دولت آمریکا توصیه می‌کند که دادگاه علاوه بر جریمه 4.5 میلیون دلاری، حکم 60 ماه زندان و پس از آن سه سال آزادی تحت نظارت را برای گری بوزر اعمال کند. در توصیه دولت آمریکا آمده است:

«در حالی که این توصیه از حکم صادر شده توسط اداره عفو مشروط سنگین‌تر است، اما برای این پرونده مهم، حکمی درست و مناسب است. 60 ماه زندان با توجه به ماهیت و شرایط جرم، سابقه و وژگی‌های متهم، نیاز به مجازات برای نشان دادن اهمیت جرم، ترویج احترام به قانون و برقراری عدالت، ایجاد بازدارندگی کافی در برابر رفتار مجرمانه و جلوگیری از اختلاف بی‌دلیل در مجازات، حکم مناسبی است».

تیم حقوقی گری بوزر از دادگاه خواسته است که حکم 19 ماه حبس را برای او تعیین کند. با این حساب با توجه به مدتی که وی در زندان گذرانده، سه ماه دیگر آزاد خواهد شد. تیم حقوقی استدلال می‌کند که گری بوزر کمتر از دیگر اعضای گروه Team-Xecuter مرتکب جرم شده است. اما با این حال از او خواسته می‌شود که به دنبال هدف دولت مبنی بر «تلاش برای بازدارندگی عمومی»، تحمل حبس طولانی مدت را بپذیرد.

بر اساس دفاعیات گری بوزر، او در طول یک دوره هفت ساله از طریق تبلیغات محصولات غیر‌قانونی، میزبانی انجمن‌ها و ارائه پشتیبانی به مشتریان، مجموعا 320 هزار دلار در‌آمد داشته است. در دفاعیه وی آمده است:

«آقای بوزر نقش مهمی در گروه Team-Xecuter داشته، اما او رهبر گروه نبوده، در بخش اقتصادی کنترلی نداشته و هیچ دستگاهی را نساخته است. بدون حضور چن و لوارن (همدستان فراری)، هیچگاه گروه Team-Xecuter تشکیل نمی‌شد. اما اگر آقای بوزر عضو این گروه نبود، لوارن شخص دیگری را برای پیشبرد اهدافش پیدا می‌کرد».

در حکمی که در سال گذشته صادر شد، گری بوزر باید 10 میلیون دلار به شرکت نینتندو پرداخت کند. این جریمه به واسطه سهم وی در فروش کنسول‌های هک شده، مشخص شده است.

نظر شما در مورد محکومیت هکر کنسول‌های شرکت نینتندو چیست؟ آیا این حکم منصفانه بوده یا دولت آمریکا زیاده‌روی کرده است؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

منبع: Video Games Chronicle

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.