سهام کپکام و نکسون
محمد صادق شجاعی

عربستان سعودی یک میلیارد دلار از سهام شرکت‌های کپکام و نکسون را خرید

محمد صادق شجاعی 17 بهمن 1400 بدون دیدگاه
188 بازدید

طبق جدید‌ترین اخبار بازی، صندوق سرمایه‌گذاری عمومی عربستان صعودی اعلام کرد که در ازای پرداخت مبلغ یک میلیارد دلار بیش از پنج درصد از سهام شرکت‌های کپکام و نکسون را در اختیار گرفته است.

این روز‌ها بازار در اختیار گرفتن مالکیت شرکت‌ها و استودیو‌های بزرگ و کوچک صنعت ویدیو گیم بسیار داغ است. مدتی پیش شرکت مایکروسافت در اقدامی غیر‌منتظره با پرداخت بیش از 68 میلیارد دلار مالکیت شرکت اکتیویژن بلیزارد را در اختیار گرفت. همچنین شرکت سونی با پرداخت 3.6 میلیارد دلار استودیو بانجی را به زیر مجموعه‌های خود اضافه کرد. استودیو مذکور به عنوان خالق خالق سری بازی‌های Halo و Destiny شناخته می‌شود. حال صندوق سرمایه‌گذاری عمومی عربستان سعودی (به اختصار PIF) باری دیگر شانس خود را برای ورود به صنعت بازی‌های ویدیویی امتحان کرده است.

با استناد به گزارش رسانه Bloomberg، این نهاد دولتی کشور عربستان اخیرا اعلام کرده است که آن‌ها بیش از پنج درصد از سهام شرکت‌های Capcom و Nexon، از مشهور‌ترین فعالین صنعت ویدیو گیم در کشور ژاپن را خریداری کرده است.

صندوق سرمایه‌گذاری عمومی عربستان سعودی یکی از بزرگترین صندوق‌های ثروت ملی در جهان است. دارایی کلی این نهاد حداقل 500 میلیارد دلار است. مجموع مبلغ پرداخت شده این نهاد برای تصاحب سهام شرکت‌های مذکور، بیش از یک میلیارد دلار بوده است. ارزش سهام نهاد PIF در شرکت کپکام در حدود 332 میلیون دلار است. در عین حال ارزش 5.02 درصد سهام نهاد مذکور در شرکت نکسون برابر با 883 میلیون دلار است.

نهاد PIF در طی دو سال گذشته برای ورود به بازی‌های ویدیویی و ورزش‌های الکترونیک تلاش‌های بسیاری کرده است. در سال 2020 صندوق سرمایه‌گذاری عمومی عربستان سعودی، سهام شرکت اکتیویژن بلیزارد با ارزش 37.9 میلیون دلار را خریداری کرد. همچنین مدتی پیش ائتلاف سعودی شرکت ورزش‌های الکترونیک ESL را با قیمت 1 میلیارد دلار خرید.

نظر شما در مورد اقدامات نهاد PIF و خریداری سهام شرکت‌های کپکام و نکسون چیست؟ آیا این امر به سود صنعت بازی‌های ویدیویی خواهد بود؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

منبع: Gamingbolt

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.