بازی Wordle وردل
یحیی رحیمی

نیویورک تایمز بازی محبوب Wordle را تصاحب کرد

یحیی رحیمی 12 بهمن 1400 بدون دیدگاه
395 بازدید

شبکه‌ اجتماعی توییتر در طی هفته‌های اخیر با امواج پی در پی بازی Wordle مواجه بوده و خیل از عظیمی از مردم در حال تجربه این بازی معمایی هستند. موفقیت بازی وردل باعث شده تا شرکت‌هایی مانند پلی استیشن و مایکروسافت هم از مکانیسم این بازی موبایل برای تبلیغ و توییت در مورد محصولاتشان استفاده کنند. روزنامه نیویورک تایمز در اقدامی بحث‌برانگیز این بازی را تصاحب کرده است.

بازی Wordle توسط جاش واردل، یک مهندس سخت‌افزار در شهر بروکلین ساخته شده است که ذهن بازی‌کنان را هر روز با یک واژه جدید به چالش می‌کشد. روند بازی وردل به این شکل است که بازی‌کننده باید واژه‌های صحیحی را در مدت‌زمان مشخصی پیدا کند. بازی‌کننده باید واژه‌های 5 حرفی پیدا کند و 6 بار اجازه اشتباه دارد. چیدمان درست منجر به سبز شدن واژه‌ها و دریافت امتیاز کامل می‌شود. افزودن یک واژه جدید به‌صورت روزانه، چالش تازه‌ای برای کاربران شبکه‌های اجتماعی پیش آورده تا ذکاوت خود و دایره لغات خود را به رخ دیگران بکشند.

بازی وردل در اکتبر 2021 منتشر شد و تا روز اول نوامبر، تنها 90 نفر بازی‌کننده داشت. کشف بازی توسط کاربران توییتر باعث رشد شدید تعداد بازی‌کنان شد و این اثر معمایی در یک ماه، 300 هزار نفر کاربر روزانه جذب کرد. میلیون‌ها نفر به‌صورت روزانه در حال تجربه بازی  Wordle هستند و تبلیغ گسترده آن توسط کاربران باعث شد تا نیویورک تایمز دست به کار شود و در اقدامی عجیب، این بازی را بخرد.

بازی Wordle وردل

قیمت فروش بازی Wordle

جاش واردل در صفحه توییتر خود نوشت که نیویورک تایمز، بازی وی را با مبلغ کمی خریده است. قیمت دقیق اعلام نشده است؛ اما با یک مبلغ «هفت‌رقمی» روبه‌رو هستیم و بدین معنی است که نیویورک تایمز، بالای یک میلیون دلار برای این بازی پرداخته است. Wordle همچنان رایگان باقی می‌ماند و هیچ تغییری در گیم پلی آن ایجاد نمی‌شود. دلیل خرید یک بازی معمایی توسط نیویورک تایمز مشخص نیست؛ اما واردل گفته است که این کار به‌منظور ادامه فعالیت بازی و حفظ اطلاعات میلیون‌ها نفر بازی‌کننده لازم بوده است.

خالق بازی وردل نوشته است که تماشای رشد سریع بازی بسیار هیجان‌‌انگیز بوده و از صحبت‌های شیرینی که در مورد بازی شنیده است؛ تشکر کرده است. وی در آخر گفته است که توسعه بازی به‌تنهایی کار ساده‌ای نیست و با فروش آن به نیویورک تایمز، امکان گسترش بازی فراهم می‌شود. بازی Wordle یک بازی مبتنی بر وب است که باید از طریق وب‌سایت به آن دسترسی پیدا کنید. نمونه‌های مشابهی با این اسم برای موبایل وجود دارند که هیچ‌کدام روند این بازی معمایی را دنبال نمی‌کنند. این بازی انتخاب جالبی برای تقویت دایره واژگان زبان انگلیسی است و لازم است تحقیقات علمی در مورد میزان تأثیر آن روی آموزش زبان انجام شود.

منبع: VGC

Youtube Par30Game

سوالات متداول در رابطه با این محتوا

روند بازی Wordle چگونه است؟

روند بازی وردل به این شکل است که بازی‌کننده باید واژه‌های صحیحی را در مدت‌زمان مشخصی پیدا کند. بازی‌کننده باید واژه‌های 5 حرفی پیدا کند و 6 بار اجازه اشتباه دارد. چیدمان درست منجر به سبز شدن واژه‌ها و دریافت امتیاز کامل می‌شود. افزودن یک واژه جدید به‌صورت روزانه، چالش تازه‌ای برای کاربران شبکه‌های اجتماعی پیش آورده تا ذکاوت خود و دایره لغات خود را به رخ دیگران بکشند.

۱
چطور بازی Wordle را تجربه کنم؟

بازی Wordle یک اثر مبتنی بر وب است و باید از وب‌سایت https://www.powerlanguage.co.uk/wordle/ برای شروع بازی استفاده کنید. فعلا اپ موبایل آن ساخته نشده است.

۲
arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.