استودیو‌های پلی استیشن
محمد صادق شجاعی

با تصمیم شرکت سونی تعداد استودیو‌های پلی استیشن افزایش خواهند یافت

محمد صادق شجاعی 12 بهمن 1400 بدون دیدگاه
259 بازدید

طبق جدید‌ترین اخبار بازی، جیم رایان به عنوان رئیس بخش سرگرمی‌های تعاملی سونی اعلام کرده است که این شرکت مطمئنا افزایش تعداد استودیو‌های پلی استیشن در دستور کار دارد.

این روز‌ها شرکت‌های بزرگ صنعت بازی‌های ویدیویی دست به خرید استودیو و شرکت‌های دیگر می‌زنند. در همین راستا و پس از در اختیار گرفتن مالکیت شرکت اکتیویژن بلیزارد توسط مایکروسافت، روز گذشته شرکت Sony اعلام کرد که با پرداخت مبلغ 3.6 میلیارد دلار، استودیو Bungie را به جمع استودیو‌های خود اضافه کرده است. بدون شک بازیکنان و علاقه‌مندان به واسطه ساخت سری بازی‌های Halo و Destiny با این استودیو آشنا هستند. با وجود رقم قابل توجه، به نظر نمی‌رسد که کار سونی برای مالکیت بر استودیو‌های دیگر به پایان رسیده باشد. این امر از آن جهت بوده که جیم رایان، رئیس بخش Sony Interactive Entertainment، از اضافه شدن استودیو‌های بیشتر خبر داده است.

پیش از این بخش SIE اقدام به در اختیار گرفتن مالکیت استودیو Bluepoint Games (سازنده نسخه ریمیک بازی Demon’s Souls)، استودیو Housemarque (سازنده بازی Returnal)، استودیو Nixxes Software (سازنده نسخه کامپیوتر آثار مختلف) و استودیو Firesprite (استودیویی مستقر در بریتانیا که توسط اعضای سابق SIE Studio Liverpool تاسیس شده) کرده است. با این حساب، پلی استیشن هم‌اکنون شامل 17 استودیو داخلی است. با این حال طبق گفته جیم رایان تعداد آن‌ها در آینده افزایش خواهد یافت.

رئیس بخش سرگرمی‌های تعاملی سونی در مصاحبه با رسانه GI.biz گفته است: «باید انتظار اضافه شدن استودیو‌های بیشتری داشته باشید. به هیچ عنوان کار ما به پایان نرسیده است. با پلی استیشن، راه درازی در پیش داریم. من شخصا زمان زیادی را با پیت پارسونز، مدیر‌عامل استودیو بانجی و اعضای آن گذرانده‌ام. به این واسطه به آن‌ها اطمینان دادم که همه چیز درست پیش رفته و به معنی واقعی استقلال خواهند داشت. اما در رابطه با استودیو‌های دیگر، باید اقدامات بیشتری انجام دهیم».

استودیو‌های پلی استیشن

بانجی به استودیو‌های پلی استیشن در بخش‌های فنی کمک خواهد کرد

به جز در اختیار گرفتن مالکیت استودیو‌ها، شرکت سونی با استودیو‌های مستقل همکاری می‌کند. به این واسطه آثار بیشتری به عنوان بازی‌های انحصاری کنسول پلی استیشن 5 در دسترس قرار می‌گیرند. برای مثال، شرکت مذکور تامین مالی IP جدید استودیو Haven Entertainment که توسط جید ریموند تاسیس شده، بر‌عهده دارد. همچنین اثر چند‌نفره استودیو Firewalk که اعضای سابق استودیو بانجی آن را تاسیس کرده‌اند، توسط شرکت سونی منتشر خواهد شد. از دیگر قرارداد‌های همکاری شرکت Sony، می‌توان به انتشار اولین بازی استودیو Deviation Games که مدیریت آن را اعضای سابق تیم تولید سری Call of Duty یعنی دیو آنتونی و جیسون بلوندل بر‌عهده دارند، اشاره کرد.

هرمن هالست، رئیس استودیو‌های پلی استیشن، در مورد قرار گرفتن استودیو Bungie در مالکیت سونی گفته است که تخصص این استودیو در بعد فنی و تجربه آن در ایجاد جامعه‌ای بزرگ از بازیکنان بین دیگر استودیو‌های بخش Sony Interactive Entertainment به اشتراک گذاشته خواهد شد. وی در این باره گفته: «در طول سال گذشته، ما به مجموع 17 استودیو در سراسر جهان رسیدیم. استودیو‌های تازه به ما کمک می‌کنند تا دامنه IPهای خود را گسترش دهیم، بازی‌های جدید و هیجان‌انگیز بسازیم و از طریق اشتراک گذاری دانش و همکاری، از قابلیت‌های فنی پلی استیشن 5 بیشتر بهره ببریم».

هرمن هالست در ادامه گفته است: «تخصص فنی استودیو بانجی، به همراه سابقه آن‌ها در ایجاد جامعه فعال از بازیکنان، آن‌ها را به عنصری مناسب برای همکاری با PlayStation Studios تبدیل می‌کند. ما هیجان‌زده هستیم که برنامه‌هایی برای به اشتراک گذاشتن مهارت‌ها و تخصص‌ها داشته باشیم و از پتانسیل بالای اعضای با‌استعداد استودیو بانجی در زیر سایه پلی استیشن استفاده کنیم».

نظر شما در مورد تصمیم سونی برای در اختیار گرفتن مالکیت تعداد بیشتری از استودیو‌ها چیست؟ آیا این امر در کنار اضافه شدن استودیو Bungie به جمع استودیو‌های پلی استیشن به سود کنسول‌های Playstation خواهد بود؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

منبع: Video Games Chronicle

 

 

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.