بازی پابجی
یحیی رحیمی

بازی جدید خالق پابجی دارای نقشه‌هایی به وسعت کره زمین خواهد بود

یحیی رحیمی 28 دی 1400 13 دیدگاه
11,244 بازدید

برندن گرین که با نام PlayerUnknown شناخته می‌شود، اخیراً شرکت کرفتون را با هدف تأسیس استودیو شخصی ترک کرده است. خالق پابجی تنها چند ماه پس از تأسیس استودیو، تیزر کوتاهی از بازی جدیدش منتشر کرده است که پروژه‌ای بلندپروازانه و عظیم به حساب می‌آید. این بازی قرار است دارای دنیایی جهان باز با سازوکارهای جدید باشد که وسعت نقشه‌های آن مشابه واقعیت خواهد بود.

معرفی ژانر بتل رویال علاوه بر کتاب‌ها و فیلم ، مدیون بازی Arma و نقشه‌های وسیع آن است. بازی‌های اولیه ژانر بتل رویال به‌عنوان یک ماد از بازی Arma منتشر شدند و این برندن گرین بود که با معرفی بازی پابجی، این بازی‌ها را به نتیجه‌ای سودآور رساند. بسیاری از سازوکارهای بازی‌های بتل رویال از دل ایده‌های برندن گرین خارج شد؛ اما هیچ‌گاه آن نقشه‌های وسیع بازی آرما را ندیدیم و به‌جای آن، فضای کارتونی مشاهده کردیم که تنها با هدف سودآوری توسعه یافته بود.

خالق پابجی پس از چند ماه سکوت، تیزر کوتاهی از بازی جدید خود منتشر کرده است. بنابر گفته‌های وی، بازی جدید که فعلاً به‌عنوان پرولوگ شناخته می‌شود، یک اثر جهان آزاد جنگی خواهد بود که وسعت نقشه‌های آن مشابه واقعیت است. تیزر کوتاه منتشرشده، نشان از یک نقشه 64 کیلومتر مربعی دارد که تنها با هدف نمایش ایده‌ی اولیه ساخته شده است. این نقشه به صورت کامل و روان اجرا می‌شود و به نظر می‌رسد که او، راه‌حل استفاده از چنین جهان‌های وسیعی را پیدا کرده است.

بازی خالق پابجی

پروژه بلندپروازانه خالق پابجی

در صورتی که به آگهی استخدامی استودیو PlayerUnknown Productions نگاه بیندازیم؛ می‌بینیم که هدف استودیو، ساخت بازی‌های جهان آزاد اعلام شده است. برندن گرین به دنبال ایجاد نقشه‌هایی وسیع و مشابه واقعیت با صدها کیلومتر وسعت است که هزاران بازی‌کننده را جای می‌دهد. این اولین بار است که یک بازی جهان آزاد آنلاین با چنین وسعتی ساخته می‌شود و بیشتر بازی‌ها تنها از 100 تا 150 نفر بازی‌کننده پشتیبانی می‌کنند.

خالق پابجی با انتشار توییت تازه‌ای گفته است که ساخت این دمو، اعتمادبه‌نفس کافی برای ایجاد بازی‌هایی با وسعت کره زمین داده است و آن‌ها می‌توانند چنین جهان وسیعی را بسازند. او در آخر به توسعه‌دهندگان پیشنهاد کرده است که به استودیو وی بپیوندند و در فرایند توسعه بازی شرکت کنند. گفتنی است تصاویر منتشرشده، تنها یک ایده‌ی اولیه به حساب می‌آید که ممکن است هیچ‌گاه به نتیجه نرسد؛ اما برندن گرین روی ایده‌ی خود پافشاری می‌کند و بالاخره آن را به نتیجه خواهد رساند. در خبر دیگری، بازی پابجی رایگان شده است و دیگر نیازی به خرید آن نخواهد بود.

:منبع: PCGamesN

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 13 دیدگاه
  • Avatar

    ؟؟

    مهمان

    داداش این تا کی میاد فکر کنم این عید بیاد چون سازندش از قبل داشت اینو میساخت تازه تیزر امده فکر کنم ولی این مپ باید ۲۰۰ الی ۳۰۰ تا انمی جا بده

    پاسخ دهید
مشاهده سایر نظرات :
تعداد دیدگاه کاربران: 13 دیدگاه