Final Fantasy 16
مبین نعمت‌اللهی

ساخت بازی Final Fantasy 16 به دلیل همه‌گیری ویروس کرونا 6 ماه به تعویق افتاد

مبین نعمت‌اللهی 7 دی 1400 1 دیدگاه
230 بازدید

با انتشار بسته‌الحاقی اندواکر و رشد تعداد بازی‌کنندگان بازی فاینال فانتزی 14 که همواره با مشکلات‌ فنی متعدد از قبیل قطع ارتباطات سرور همراه بوده است، انتظار طرفداران از جدیدترین نسخه از این مجموعه بالا رفته و همان‌حال، تهیه‌کننده بازی Final Fantasy 16 در طی یک یادداشت بلندبالا، از به تعویق افتادن مراحل ساخت این اثر به‌ دنبال همه‌گیری ویروس کرونا به‌مدت 6 ماه و از نمایش‌اولیه بازی در بهار سال 2022 خبر داد.

این روزها که انتشار بسته‌الحاقی Endwalker با بازخوردهای مثبت طرفداران و البته منتقدین بازی‌های ویدئویی همراه است، توانسته به یکی از موفق‌ترین محتویات ارائه‌شده در سال 2021 میلادی بنا بر نمرات کاربران یا همان User Score در وب‌سایت متاکریتیک لقب بگیرد. همان‌حال که انتظار طرفداران از جدیدترین نسخه از مجموعه بازی‌های فاینال فانتزی بالا رفته است، نائوکی یوشیدا، کارگردان و تهیه‌کننده Final Fantasy 16 از مشکلات پیش‌رو ساخت این اثر به‌واسطه‌ی فراگیری ویروس کرونا در مقر تیم توسعه‌دهنده در ٓژاپن خبر داد.

به‌وضوح در یادداشت بلندبالا آقای یوشیدا از مشکلات متعدد در ساخت Final Fantasy 16 اشاره شده است تا جایی که برخلاف وعده‌ی قبلی توسعه‌دهندگان، انتشار اطلاعات جدید به زمانی بهتر موکول شده است. در بخش دیگری از این یادداشت، می‌توان به تعویق افتادن فرایند ساخت بازی فاینال فانتزی 16 به دنبال اوج‌گیری مجدد ویروس Covid-19 به‌مدت 6 ماه در مقر اصلی استودیو Creative Business Unit III در توکیو اشاره داشت.

در تلاش برای خنثی کردن اثرات ناشی از فراگیری ویروس کرونا، مجبور شدیم که وظایف کارکنان را به صورت دورکار شرح دهیم. متاسفانه همین امر ارتباطات دفتر توکیو را با مشکلات جدی مواجه کرد که به نوبه‌ی خود تاخیر و حتی لغو در محتویات موردنیاز در ساخت Final Fantasy 16 را در برمی‌گرفت.

Final Fantasy XVI

انتشار Final Fantasy XVI برای کامپیوتر قوت گرفته است

آقای یوشیدا نائوکی در ادامه‌ی یادداشت خود در تويیتر خاطرنشان کرد که تیم توسعه‌دهنده بیشتر تمرکز خود را بر افزایش کیفیت منابع گرافیکی، اصلاح‌سازی مکانیک‌های مبارزات، تکمیل نبردهای فردی و دیگر کارهای لازم جهت بهبود خروجی کات‌سین‌ها و بهینه‌سازی‌های بصری معطوف کرده است. در سخنان پایانی، آقای یوشیدا از سه‌ماهه نخست سال 2022 میلادی به‌عنوان سکوی‌پرتاب Final Fantasy 16 به همراه انتشار جزئیاتی جدید یاد کرد. در پایان، عذرخواهی به منزله‌ی تاخیر و سپاس‌گذاری از صبر و شکیبایی هواداران، حسن‌ختام این یادداشت بود.

چندی‌پیش و در ماه اکتبر سال جاری، نائوکی یوشیدا از اتمام فرایند بازنویسی سناریو بازی Final Fantasy 16 از جمله خط‌داستانی و ماموریت‌های اصلی، علی‌رغم عدم حضور در نمایشگاه سالانه‌ Tokyo Game Show خبر داد.

فاینال فانتزی 14 که همواره با جمع‌آوری بیش از 24 میلیون بازیکن در سرتاسر جهان به‌عنوان سودآورترین نسخه در تاریخ مجموعه بازی‌های فاینال فانتزی شناخته می‌شود، تا پیش از آن بر روی پلی استیشن و رایانه‌‌شخصی عرضه شده بود. این بازی که بر سر جنگ‌های انحصارطلبانه‌ی سونی و مایکروسافت از حضور در پلتفرم‌های خانگی ردموندی‌ها منع شده بود، طبق گفته‌های عوامل توسعه‌دهنده به‌زودی بر روی Xbox Store به انتشار می‌رسد.

بدیهی است که با انتشار بسته‌الحاقی Endwalker برای یکی از بزرگ‌ترین بازی‌های ژانر MMORPG زمان انتشار فاینال فانتزی 14 بر روی کنسول‌های ایکس باکس با تاخیر توام شود. همان‌حال، همکاری مایکروسافت با شرکت اسکوئر انیکس و توسعه‌دهندگان کشورهای شرق آسیا را همواره می‌توان به فال نیک گرفت چرا که قدمی مثبت در تداوم موفقیت‌ فروش کنسول Xbox Series X در‌ ژاپن خواهد بود. به نقل از منابع نزدیک به مایکروسافت، پرچمدار نسل جدید کنسول‌های ایکس باکس موفق به ثبت فروش 100 هزار کنسول در این کشور شده است.

در پایان لازم به ذکر است بازی فاینال فانتزی 16 انحصارا بر روی کنسول پلی استیشن 5 به انتشار خواهد رسید.

منبع: The Gamer

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 1 دیدگاه
  • Avatar

    Sezar

    مهمان

    به نظر من انحصار طولانی مدت یک چیز کاملا مسخره هستش که سودش رو کمپانی میبره و ضررش رو سازنده و گیمر .

    پاسخ دهید