ایکس باکس بازی Deathloop
محمد صادق شجاعی

نسخه ایکس باکس بازی Deathloop اواخر سال آینده میلادی منتشر خواهد شد

محمد صادق شجاعی 3 دی 1400 بدون دیدگاه
528 بازدید

علی‌رغم عرضه بازی Deathloop برای کامپیوتر، این اثر به عنوان یکی از بازی‌های انحصاری کنسول پلی استیشن 5 محسوب می‌شود. حال طبق جدید‌ترین اخبار بازی، در ماه سپتامبر 2022 کاربران کنسول‌های ایکس باکس نیز قادر به تجربه بازی دث لوپ خواهند بود.

بازی Deathloop تازه‌ترین محصول استودیو Arkane Studios بوده که پیش از این به واسطه ساخت سری Dishonored و بازی‌هایی از جمله Prey و Wolfenstein: Youngblood در بین بازیکنان به شهرت رسیده است. با وجود خریداری شرکت مادر این استودیو (شرکت ZeniMax Media)، به دلیل قرار‌داد قبلی استودیو ارکین با شرکت سونی، نسخه کنسولی بازی Deathloop تنها در دسترس کاربران پلی استیشن 5 قرار گرفته است. حال تبلیغ جدیدی از بازی دث لوپ منتشر شده که اگر چه به خودی خود حاوی محتوای قابل توجهی نیست، اما حاوی نکته جالبی است. در قالب این تبلیغ زمان انتشار بازی Deathloop برای دیگر کنسول‌ها مشخص شده است.

در اولین فریم از تبلیغ جدید بازی دث لوپ دو جمله دیده می‌شود. این دو جمله عبارتند از: «همچنین موجود روی کامپیوتر. تا قبل از تاریخ 09/14/22 برای دیگر کنسول‌ها منتشر نخواهد شد». بر این اساس می‌توان پیش‌بینی کرد که بازی Deathloop در تاریخ 23 شهریور 1401 برای کنسول‌های نسل نهم شرکت Microsoft یعنی ایکس باکس سری ایکس و ایکس باکس سری اس منتشر شده و دارندگان این کنسول‌ها نیز قادر به تجربه یکی از بهترین بازی‌های سال جاری و برنده جایزه بهترین کارگردانی از مراسم The Game Awards 2021 خواهند بود. در تبلیغ جدید بازی Deathloop به طور مستقیم به کنسول‌های ایکس باکس اشاره نشده، در نتیجه این احتمال وجود دارد که نسخه نینتندو سوییچ این اثر نیز منتشر شود.

ایکس باکس بازی Deathloop

مایکروسافت به قرارداد‌های منعقد شده قبل از خرید زنیمکس متعهد است

روند ساخت بازی Deathloop در سال 2019 آغاز و در کنفرانس پلی استیشن در نمایشگاه E3 2020 به عنوان یکی از آثار انحصاری کنسول PS5 معرفی شد. کمتر از یک سال بعد، شرکت مایکروسافت در معامله‌ای بزرگ با پرداخت مبلغ 7.5 میلیارد دلار اقدام به تصاحب شرکت ZeniMax Media و زیر‌مجموعه آن یعنی شرکت Bethesda Softworks کرد. به این واسطه استودیو آرکین در بین استودیو‌های ایکس باکس قرار گرفته و بازی‌های آن تنها برای پلتفرم‌های ایکس باکس منتشر خواهند شد. در این شرایط سوالی که ذهن بسیاری از بازیکنان را به خود مشغول کرده، عملکرد شرکت Microsoft نسبت به قرار‌داد‌های قبلی شرکت بتسدا است. اما این شرکت بلافاصله پاسخ این پرسش را مطرح کرد و اعلام شد که مایکروسافت به تمامی قرار‌داد‌های منعقد شده پیش از خرید زنیمکس مدیا احترام می‌گذارد.

بر این اساس، بازی‌های آینده استودیو آرکین تنها برای کامپیوتر و ایکس باکس منتشر خواهند شد، اما در حال حاضر نسخه کنسولی بازی Deathloop در انحصار پلی استیشن 5 قرار دارد. در صورتی که تا‌کنون بازی دث لوپ را تجربه نکره‌اید، هم‌اکنون بهترین زمان است. این امر از آن جهت است که نسخه کامپیوتر بازی مذکور در قالب تخفیف‌های Steam Winter با تخفیف 50 درصدی به فروش می‌رسد. علاوه بر این دارندگان کنسول پلی استیشن 5 می‌توانند بازی Deathloop را با نصف قیمت اصلی خریداری کنند.

نظر شما در مورد خروج بازی دث لوپ از انحصار کنسول نسل نهمی سونی چیست؟ آیا برای انتشار این بازی روی کنسول‌های ایکس باکس و تجربه از طریق سرویس گیم پس لحظه‌شماری می‌کنید؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

منبع: The Gamer

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.