بازی MMO هری پاتر
محمد صادق شجاعی

بازی MMO هری پاتر به دلیل عدم اطمینان شرکت EA به ماندگاری لغو شده است

محمد صادق شجاعی 2 دی 1400 2 دیدگاه
467 بازدید

طبق جدید‌ترین اخبار بازی، مدیر سابق بازار‌یابی شرکت EA اعلام کرده که بازی اقتباسی از هری پاتر در سبک MMO به دلیل تردید‌های این شرکت نسبت به طول عمر این مجموعه لغو شده است.

هری پاتر یکی از مشهور‌ترین مجموعه رمان‌های تمام دوران بوده که تا‌کنون آثار مختلفی در حوزه‌های سینما و ویدیو گیم با اقتباس از آن ساخته شده است. بازی Hogwarts Legacy تازه‌ترین تجربه این مجموعه در صنعت بازی‌های ویدیویی است که در سال آینده میلادی به عنوان محصولی از استودیو Avalanche Software عرضه خواهد شد. با این وجود پیش از این اثر، بازی دیگری از مجموعه Harry Potter توسط شرکت الکترونیک آرتز در سبک MMO در حال ساخت بود. اما این بازی هیچ‌گاه عرضه نشد و شرکت Electronic Arts تصمیم به لغو آن گرفت. حال کیم سالزر، مدیر سابق بازار‌یابی این شرکت گفته که الکترونیک آرتز نسبت به آینده مجموعه هری پاتر دچار تردید بوده و به همین دلیل تصمیم به لغو اقتباس MMO آن گرفته است.

کیم سالزر از سال 2000 تا 2003، یعنی دورانی که شرکت الکترونیک آرتز حق ساخت بازی‌های هری پاتر را در اختیار داشته، به عنوان مدیر بازار‌یابی در شرکت EA مشغول به کار بوده است. او در مصاحبه با استریمری به نام The Real Brandolorian در توییچ، به صحبت در مورد بازی MMO هری پاتر پرداخته است. The Real Brandolorian در مصاحبه خود با کیم سالزر، از او در مورد اثری که در تیم تولیدش حضور داشته و نسبت به آن هیجان‌زده بوده اما هیچ‌گاه عرضه نشده، سوال کرده است. مدیر سابق بازار‌یابی شرکت EA در پاسخ به این پرسش به اقتباس MMO از مجموعه Harry Potter اشاره کرده است:

این بازی برای من اثری بزرگ محسوب می‌شد؛ زیرا شخصا در تولید آن نقش داشتم. از طرفی این اثر IP مهمی برای طرفداران هری پاتر در سبک MMO بود که تا سال‌ها می‌توانستیم در آن زندگی کنیم.

ما تمام تحقیقات لازم را انجام داده بودیم و نسخه بتا آماده شده بود. این بازی قرار بود ترکیبی از تجربه به صورت آفلاین و آنلاین باشد که در قالب آن برای بازیکنان هدایای واقعی مانند جوایز مختلف، روبان‌ها و مواردی از این قبیل پست می‌کردیم.

به دلیل حجم بالای تحقیقات انجام شده، در موفقیت این اثر شک نداشتیم. اما به معنای واقعی کلمه این بازی کشته شد، به این دلیل که شرکت EA در حال تغییر بود و مدیران آن باور داشتند IP هری پاتر بیشتر از یک یا دو سال ماندگاری نداشته و از بین خواهد رفت.

بازی Hogwarts Legacy

بازی Hogwarts Legacy احتمالا در اواخر سال آینده منتشر خواهد شد

بازی Hogwarts Legacy، به عنوان جدید‌ترین اقتباس هری پاتر در حوزه ویدیو گیم، در ابتدا قرار بود در سال جاری عرضه شود. اما شرکت برادران وارنر تصمیم گرفت تا انتشار این اثر نقش‌آفرینی را به سال آینده میلادی موکول کند. در بیانیه‌ای که همزمان با اعلام تاخیر در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد، شرکت WB ضمن تشکر از «واکنش فوق‌العاده» بازیکنان نسبت به معرفی اثر مذکور در سال گذشته، بازه زمانی جدیدی برای انتشار را تایید کرد. در این بیانیه آمده است:

خلق بهترین تجربه ممکن برای تمامی طرفداران دنیای جادوگری (Wizarding World) و علاقه‌مندان بازی‌های ویدیویی برای ما بسیار مهم است. بنابر‌این باید زمان لازم را در اختیار این اثر قرار دهیم.

در مصاحبه اخیر شرکت Warner Bros به احتمال انتشار بازی Hogwarts Legacy در اواخر سال 2022 اشاره شده است. ریچل واکلی، مدیر‌کل شرکت برادران وارنر، در مصاحبه با مجله Toy World اعلام کرده است که دو اقتباس بزرگ از IP دنیای جادوگری در سال آینده میلادی ارائه خواهد شد. اولین مورد از این اقتباس‌ها، فیلم سینمایی Fantastic Beasts: The Secrets of Dumbledore است که در ماه آوریل سال 2022 اکران خواهد شد. بازی Hogwarts Legacy دومین اقتباس از مجموعه هری پاتر است که طبق گفته ریچل واکلی در سال آینده میلادی منتشر خواهد شد. او در این باره گفته است:

طبق آن چه که ما دیده‌ایم، این بازی ارزش صبر و انتظار را دارد و راهی منحصر‌به‌فرد برای تعامل بازیکنان و طرفداران با دنیای هری پاتر ارائه خواهد کرد.

نظر شما در مورد لغو شدن بازی MMO هری پاتر توسط شرکت الکترونیک آرتز چیست؟ آیا تصور آن نسبت به عمر کوتاه این بازی درست بوده است؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

منبع: Video Games Chronicle

 

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 2 دیدگاه
  • Avatar

    علی

    مهمان

    یعنی انلاین بوده در سبک mmo و حالا که ea همچین تصمیمی گرفته دیگه انلاین نخواهد بود دقیقا نفهمیدم تایید نشدن بازی توسط ea چه اثری بر بازی خواهد داشت

    پاسخ دهید
    • محمد صادق شجاعی

      محمد صادق شجاعی در پاسخ به علی

      نویسنده

      سلام دوست عزیز
      بازی MMO هری پاتر لغو شده و ساخته نمی‌شه. این بازی هیچ ربطی به Hogwarts Legacy نداره