رکورد بازیکنان همزمان Final Fantasy XIV
محمد صادق شجاعی

رکورد بازیکنان همزمان Final Fantasy XIV در استیم شکسته شد

محمد صادق شجاعی 16 آذر 1400 بدون دیدگاه
199 بازدید

بازی Final Fantasy XIV بدون شک محبوب‌ترین MMORPG این روز‌ها است که بسیاری از بازیکنان چشم انتظار چهارمین بسته الحاقی آن با نام Endwalker هستند. اما موفقیت‌های بازی Final Fantasy XIV: Endwalker حتی پیش از عرضه نیز آغاز شده‌اند و طبق جدیدترین اخبار بازی، این اثر توانسته رکورد بالاترین تعداد بازیکنان همزمان در تاریخ استیم را برای دومین بار در سال جاری شکسته و آن را به دو برابر تعداد قبلی افزایش دهد.

با این وجود که بیش از 10 سال از زمان عرضه بازی Final Fantasy 14 (هشت سال از زمان عرضه A Realm Reborn) می‌گذرد، این اثر توانسته روز به روز به پیشرفت خود ادامه دهد و حتی به یکی از بهترین بازی‌های قابل تجربه در سال 2021 تبدیل شود. براساس گزارشات منتشر شده در ماه آوریل، بازی فاینال فانتزی 14 دارای 22 میلیون بازیکن ثبت شده است و بارها توانسته در بخش تعداد بازیکنان همزمان در سال جاری رکورد‌های جدیدی به ثبت برساند.

با استناد به وب‌سایت SteamDB، در جریان دسترسی پیش از موعد بسته الحاقی Endwalker تعداد بازیکنان همزمان بازی به تعداد 95150 نفر رسیده است. با این حساب، رکورد قبلی 67148 نفری بازی Final Fantasy XIV که در 18 ژوئیه (27 تیر) ثبت شده بود، شکست شده است. همچنین بالاترین تعداد بازیکنان همزمان تا پایان ژوئن در حدود 41 هزار نفر بوده که این امر به معنای رشد بیش از دو برابری تعداد بازیکنان در کمتر از 6 ماه و افزایش حدودا 30 هزار نفری نسبت به رکورد قبلی است. در تاریخ 2 دسامبر (11 آذر) تعداد بازیکنان بازی فاینال فانتزی 14 به عدد 40232 بازیکنان محدود شده بود.

رکورد بازیکنان همزمان Final Fantasy XIV

Endwalker عامل افزایش تعداد بازیکنان همزمان Final Fantasy XIV 

افزایش تعداد بازیکنان و استقبال از بازی Final Fantasy XIV بدون شک به واسطه دسترسی زود‌هنگام بسته الحاقی Endwalker محقق شده است. این بسته الحاقی تنها در دسترس افرادی قرار گرفته که آن را پیش خرید کرده‌اند. دیگر بازیکنان می‌توانند امروز به Endwalker دسترسی پیدا کرده و آن را تجربه کنند. بازی Final Fantasy XIV: Endwalker برای پلتفرم‌های کامپیوتر، پلی استیشن 4 و پلی استیشن عرضه می‌شود.

آیا تاکنون بازی فاینال فانتزی 14 را تجربه کرده‌اید؟ نظر شما در مورد رکورد بازیکنان همزمان Final Fantasy XIV چیست؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

منبع: PCGamesN

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.