کنترلر موبایل پلی استیشن
محمد صادق شجاعی

کنترلر پلی استیشن برای استفاده در گوشی‌های موبایل توسط سونی به ثبت رسید

محمد صادق شجاعی 10 آذر 1400 بدون دیدگاه
90 بازدید

با این وجود که شرکت سونی به صورت واضح و تمام و کمال برنامه‌های خود برای حوزه بازی‌های موبایلی را اعلام نکرده، اما برخی اقدامات استراتژیک این شرکت نشان می‌دهند که پلتفرم موبایل اهمیت زیادی برای تولید‌کننده کنسول‌های پلی استیشن دارد. از بین این اقدامات می‌توان به استخدام نیکولا سباستینی، رئیس سابق Apple Arcade برای هدایت بخش PlayStation Mobile اشاره کرد. همچنین براساس فهرست فرصت‌های شغلی که در ماه آوریل منتشر شد، شرکت Sony قصد دارد «ساخت بازی‌های خود را از کنسول‌ها و کامپیوتر‌ به موبایل و لایو سرویس‌ها با تمرکز روی انطباق موفقیت‌آمیز محبوب‌ترین مجموعه‌های پلی استیشن با موبایل، گسترش دهد». حال طبق جدید‌ترین اخبار بازی، پتنت یک کنترلر پلی استیشن برای استفاده در گوشی‌های موبایل توسط سونی به ثبت رسیده است.

این امر را می‌توان یکی از گام‌های مهم و تاثیر‌گذار شرکت سونی برای حضور فعال در حوزه بازی‌های موبایل داست. پتنت کنترلر پلی استیشن برای موبایل توسط بخش ژاپن سرگرمی‌های تعاملی سونی (Sony Interactive Entertainment) ثبت شده است. این کنترلر شامل دو گریپ شبیه به کنترلر دوال شاک 4 است که گوشی موبایل در وسط آن‌ها قرار می‌گیرد. به نظر می‌رسد که این کنترلر قادر به شناسایی حرکت بوده و می‌تواند جهت و میزان حرکت را تشخیص دهد. تصویر کنترلر موبایل پلی استیشن را در زیر مشاهده می‌کنید:

کنترلر موبایل پلی استیشن

استفاده از کنترلر پلی استیشن 4 و پلی استیشن 5 روی موبایل ممکن است

در حال حاضر دارندگان کنترلر‌های Dual Shock 4 و Dual Sense می‌توانند با اتصال آن‌ها از طریق بلوتوث به گوشی موبایل، آثاری مختلفی را روی گوشی موبایل خود تجربه کنند. حتی این امکان وجود دارد که با استفاده از سرویس ابری ایکس باکس موسوم به Xbox Cloud Gaming، آثار پلتفرم مایکروسافت را انجام دهند. با این حال، عرضه کنترلر اختصاصی برای موبایل به معنای گسترش هر چه بیشتر در حوزه بازی‌های موبایل و تلاش برای جذب حجم بیشتر کاربران است.

نظر شما در مورد تلاش سونی در قبال ساخت کنترلر پلی استیشن برای استفاده در گوشی‌های موبایل چیست؟ آیا این کنترلر با استقبال مخاطبین رو‌به‌رو خواهد شد یا به شکست تبدیل می‌شود؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

منبع: Gamingbolt

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.