PlayStation5
مهدی ملکی

تبلیغات تلویزیونی پلی استیشن 5 سه برابر بیشتر از Xbox Series X دیده شده‌اند

مهدی ملکی 5 آذر 1399 بدون دیدگاه
414 بازدید

نقل و قولی وجود دارد که می‌گوید تبلیغات، سرمایه‌گذاری است؛ به نظر می‌رسد که شرکت سونی از هر زمان دیگری، بیشتر روی برند پلی‌استیشن سرمایه‌گذاری کرده است؛ برندی که به تنهایی شاید شناخته شده‌ترین موضوع مربوط به حوزه ویدیوگیم در میان افراد عادی باشد. اما سونی و برخی از بزرگ‌ترین شرکت‌های دنیا باور دارند که شناخته شدن ملاک نیست و هرگز نباید از سرمایه‌گذاری غافل شد.

بر اساس گزارشاتی که از شبکه iSpot منتشر شده، به نظر می‌رسد که تبلیغات کنسول پلی‌استیشن 5 رقم بسیار بزرگ 701 میلیون بازدید را بین بازه زمانی 16 اکتبر تا 15 نوامبر در ایالات‌متحده به دست آورده است. در این میان پربیننده‌ترین تبلیغ پلی ‌استیشن 5 در زمان عرضه مربوط به تبلیغ Play Has No Limits می‌شود که 258.4 میلیون بار مشاهده شده است.

در مجموع شرکت سونی در این بازه زمانی مسئول پخش بیش از 47 درصد تبلیغات تلویزیونی بوده و از این لحاظ سه برابر بیشتر از تبلیغات Xbox دیده شده است. اگر بخواهیم دقیق‌تر به این موضوع نگاه کنیم، تبلیغات مربوط به حوزه بازی مایکروسافت در این بازه، حدود 245.1 میلیون مشاهده داشته است که در مجموع 16.4 درصد از تبلیغات کل این زمان را تشکیل می‌دهد.

البته دلایل مختلفی وجود دارند که علت بیشتر دیده شدن تبلیغات سونی را توجیه می‌کنند. مثلاً باید توجه داشته باشیم که از لحاظ تاریخی، Xbox در آمریکا طرفداران بیشتری را جذب خود کرده و بیشتر محبوب بوده است؛ بنابراین سونی باید در این کشور تلاش بیشتری به خرج بدهد تا کفه ترازو بیشتر به سمت او متمایل شود.

دیگر شرکتی که در این بین جا خوش کرده، شرکت نینتندو است که با 323.6 میلیون بازدید، 21.7 درصد از کل تبلیغات این دوره را به خود اختصاص داده است. اکتیویژن سازنده و ناشر Call of Duty هم با در اختیار داشتن 6 درصد از این تبلیغات از دیگر شرکت‌های مربوط به حوزه سرگرمی است که در این لیست خودنمایی می‌کند.

کنسول‌های Xbox Series X/S در تاریخ 20 آبان و کنسول PS5 در تاریخ 22 آبان در ایالات‌متحده در دسترس عموم قرار گرفتند.

منبع: VG247

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.