استودیو سازنده سری Call of Duty
محمد صادق شجاعی

رئیس استودیو سازنده سری Call of Duty به دلیل پرونده آزار جنسی از سمت خود کناره‌گیری کرد

محمد صادق شجاعی 27 آبان 1400 بدون دیدگاه
353 بازدید

شرکت Acitivsion Blizzard هم‌اکنون با مشکلات بسیاری رو‌به‌رو بوده و پرونده‌های متعدد مدیران و مسئولین استودیو سازنده سری Call of Duty منجر به استعفا یا اخراج افراد زیادی شده است. با این وجود قرار نیست این روند در آینده نزدیک به پایان برسد؛ زیرا طبق جدید‌ترین اخبار بازی، یکی از مدیران استودیو Treyarch به نام دن بانتینگ به دلیل تحقیقات صورت گرفته در مورد آزار و اذیت جنسی او، از مقام خود کناره‌گیری کرده است.

براساس گزارشی که وب‌سایت Wall Street Journal منتشر کرده است، دن بانتینگ در سال 2017 دست به آزار و اذیت همکار مونث خود زده است. در این گزارش آمده است که اتهام رئیس استودیو تری‌آرک توسط بخش منابع انسانی شرکت Activision بررسی و پیشنهاد به اخراج دن بانتینگ داده شده است. با این حال، مدیر عامل شرکت اکتیویژن بلیزارد یعنی بابی کوتیک، مانع از عملی شدن این امر شده و اجازه داده که او در شرکت اکتیویژن باقی بماند.. پس از این اقدام، دن بانتینگ که سابقه‌ای 18 ساله در سری Call of Duty دارد، به جلسات مشاوره فرستاده شده و اجازه حضور در استودیو Treyarch را به دست آورده است. یکی از سخنگویان شرکت Activision در این باره گفته است:

پس از بررسی اقدامات بالقوه در رابطه با تحقیقات انجام شده، شرکت به این نتیجه رسید که همکاری با آقای بانتینگ را خاتمه ندهد. در عوض قرار شد تا اقدامات انضباطی را اعمال کنیم.

استودیو سازنده سری Call of Duty

استعفا دن بانتینگ به دلیل تحقیقات WSJ

با این وجود، پس از آن که وب‌سایت Wall Street Journal شروع به بررسی پرونده و تحقیق در مورد اقدام او کرد، دن بانتینگ تصمیم به خروج از شرکت اکتیویژن گرفت. افشای رسوایی اخلاقی رئیس استودیو Treyarch بخشی از تحقیقات گسترده وب‌سایت WSJ در مورد اتهامات سوء رفتار جنسی در فعالان صنعت ویدیو گیم محسوب می‌شود که در ابتدا روی شرکت Blizzard، سازنده سری World of Warcraft متمرکز بوده است. با گسترش تحقیقات وب‌سایت مذکور، پای شرکت Activision نیز به پرونده کشیده شد و اعضای آن نیز تحت تاثیر قرار گرفتند.

وب‌سایت وال استریت ژورنال ادعا می‌کند که آزار و اذیت جنسی و بدرفتاری با نیرو‌های مونث در شرکت اکتیویژن امری گسترده و مرسوم است. براساس گزارشات این رسانه، یکی از اعضای مونث استودیو Sledgehammer Games، دیگر سازنده سری کالاف دیوتی، توسط یکی از سرپرست‌های مذکر به نام خاویر پانامنو در سال‌های 2016 و 2017 مورد تعرض قرار گرفته است. این امر در نهایت به توافق خارج از دادگاه منجر شد.

مدارک و شواهدی که وب‌سایت Wall Street Journal جمع‌آوری کرده، نشان می‌دهند که بابی کوتیک از تمامی اتهامات و رفتار‌های نادرست کارکنان در بسیاری از بخش‌های شرکت اکتیویژن بلیزارد آگاه بوده و تصمیم گرفته که اعضای هیئت مدیره را از آن‌ها مطلع نکند. نظر شما در مورد افشای رفتار‌های غیر‌اخلاقی استودیو سازنده سری Call of Duty چیست؟ آیا این امر به بهبود شرایط نیروهای فعال در شرکت اکتیویژن بلیزارد منجر خواهد شد؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

منبع: Video Games Chronicle

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.