سگا مایکروسافت
یحیی رحیمی

سگا متحد استراتژیک مایکروسافت شد؛ توسعه‌ی بازی‌های جدید با قدرت آژور

یحیی رحیمی 10 آبان 1400 بدون دیدگاه
209 بازدید

شرکت سگا و مایکروسافت از ایجاد اتحاد استراتژیک به هدف خلق و توسعه‌ی بازی‌های بزرگ‌تر با استفاده از پلتفرم آژور خبر دادند. این شراکت به سگا اجازه‌ی دستیابی به اهداف بلندمدت، از جمله تولید نسل تازه‌ای از بازی‌ها توسط ابزارهای نوین را می‌دهد. پلتفرم ابری آژور موردتوجه شرکت‌های مختلفی قرار گرفته و حتی سونی نیز به دنبال همکاری با مایکروسافت در زمینه‌ی فضای ابری و استریم محتوا بود.

توسعه‌ی بازی‌های آنلاین و مبتنی بر کلاود، نیازمند قدرت پردازشی بالا و الگوریتم‌های تازه‌ای است که مایکروسافت توانسته با پلتفرم آژور، تمامی این امکانات را ارائه کند. ایکس باکس در حال حاضر با استفاده از این پشتیبانی سخت‌افزاری، بازی‌های مختلف را بدون نیاز به کنسول و کامپیوتر در دسترس مخاطبان قرار می‌دهد و رؤیای حذف سخت‌افزار و پرداختن به نرم‌افزار، شرکت سگا را واداشته تا تصمیمات بزرگی بگیرد.

دو شرکت سگا و مایکروسافت متعهد به اشتراک‌گذاری امکانات و تجهیزات در اختیار، به‌منظور ایجاد پلتفرمی برای ساخت بازی‌های جدید هستند. این اتحاد بدین معنی است که سگا می‌تواند زیرساخت‌های خود را به روز کند و امکانات بیشتری در دسترس کاربران و طرفداران خود قرار دهد. سگا در بیانیه‌ی مطبوعاتی منتشرشده، اذعان کرده است:‌

حال که شهروندان جهان به‌واسطه‌ی گسترش اینترنت 5G و سرویس‌های ابری، بیش از هرزمانی به یکدیگر متصل هستند؛ مصرف‌کنندگان می‌توانند به‌راحتی از محتوای سرگرم‌کننده در هرزمانی که بخواهند، لذت ببرند. اکوسیستم شکل‌گرفته حول صنعت بازی در چنین فضای متصلی، به صورت پیوسته در حال گسترش است و ابزارهای نوین و فناوری‌های جدید در دسترس قرارگرفته‌اند. این اتحاد نشان‌دهنده‌ی نگاه سگا به آینده است و ازآنجایی‌که مایکروسافت با شتاب زیادی در حال رسیدن به چنین آینده‌ای است، هدف ما بهبود فرایند‌های توسعه و همچنین ایجاد تجارب با کیفیت بالا از طریق پلتفرم آژور و فناوری‌های ابری است.

اتحاد سگا و مایکروسافت

مایکروسافت و سگا به دنبال تغییر آینده

مدیرعامل سگا از همکاری با مایکروسافت اظهار خوشحالی کرده و باور دارد که نسل تازه‌ای از بازی‌های ویدیویی از دل این شراکت بیرون خواهد آمد. وی در ادامه فناوری‌های پیشرفته مایکروسافت را ستوده و باور دارد که آینده‌ی بازی‌های ویدیویی، آنلاین و مبتنی بر فضای ابری خواهد بود. در سوی دیگر، مایکروسافت با تحسین سگا، تجربه‌ و دانش مدیران این کمپانی بزرگ را عامل مهمی برای پیشرفت فضای ابری دانسته و این اتحاد به هر دو سوی قرارداد، امکان ایجاد بازی‌های جدید و با ارزش را می‌دهد.

شایعات بسیار زیادی از همکاری مایکروسافت و سگا در طی ماه اخیر منتشر شده و بسیاری از گزارش‌ها، حاکی از خرید این کمپانی ژاپنی بود؛ اما به نظر می‌رسد که اتحاد، گزینه‌ی بهتری برای مایکروسافت بوده است. نظر شما چیست؟

منبع: Gematsu

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.