Xbox Game Pass
مبین نعمت‌اللهی

مایکروسافت از روند افزایش کاربران ایکس باکس گیم پس راضی نیست

مبین نعمت‌اللهی 29 مهر 1400 بدون دیدگاه
205 بازدید

بدون تردید سرویس ایکس باکس گیم پس را می‌توان تجربه‌ای منحصربه‌فرد در بازی‌های ویدئویی تلقی کرد. این سرویس با پشتیبانی از بازی‌های تراز اول در روز انتشار، پیشنهاداتی وسوسه‌برانگیزی مبنی بر خرید و یا تمدید حق‌اشتراک را به بازی‌کنندگان ارائه می‌دهد. تا جایی که به گفته‌های مایکروسافت، تعداد مشترکین Xbox Game Pass در‌ مدت‌زمان مشابه نسبت به سال گذشته به مراتب کمتر از آمار و ارقام کنونی بوده است.

براساس ارائه‌ی یک سند مالی توسط مایکروسافت، تعداد مشترکین سرویس ایکس باکس گیم پس در 12 ماه منتهی به ژوئیه سال گذشته، نزدیک به 37.48 درصد رشد داشته است، رقمی که هرچند با انتظار مایکروسافت در رشد 47.79 درصدی مشترکین این سرویس مغایرت دارد، اما همچنان پیشرفت قابل‌توجهی به حساب می‌آید. در ادامه‌ی گزارشات مالی مایکروسافت که به تاریخ 30 ژوئیه سال 2020 میلادی ختم می‌شود، ذکر شده که جامعه‌‌ی سرویس Xbox Game Pass بیش از 85 درصد رشد داشته است، رقمی که پا را از مشارکت 71 درصدی مدنظر ردموندی‌ها فراتر گذاشته است. پیشرفتی شگرف در فراگیری گیم پس میان بازی‌کنندگان تمامی پلتفرم‌ها!

از سوی دیگر، مایکروسافت در اظهاراتی عنوان داشته است که به دلایل رقابتی، داده‌ها و نتایج مرتبط با رشد سرویس‌های تحت‌انحصار خود را، براساس پیشرفت‌های سالانه و نه تعداد واقعی مشترکین اعلام خواهد کرد. طبق آخرین آمار ارائه شده، سرویس ایکس باکس گیم پس در ژوئیه سال 2017 راه‌اندازی و به مرکز بازی‌های مایکروسافت تبدیل شد. پلتفرمی که توانسته تا ماه ژانویه امسال بیش از 18 میلیون بازیکن به خود جذب کند.

Xbox Game Studios

بازی‌های جدید سرویس ایکس باکس گیم پس

آقای ساتیا نادلا، مدیرعامل وقت شرکت مایکروسافت در‌ رابطه با فراگیری سرویس گیم پس عنوان کرد:

سرویس Xbox Game Pass به سرعت در حال رشد است، چرا که مشترکین کنونی تقریبا 40 درصد بیشتر نسبت به مدت‌زمان مشابه در سال گذشته مشغول به بازی کردن ‌بوده‌اند و بیش از 50 درصد از افراد غیرعضو در تهیه‌ی اشتراک این سرویس هزینه‌ای را متحمل شده‌اند.

ماه گذشته، مایکروسافت بنا به دلایلی که آن را شرایط بازارهای محلی عنوان کرده، هزینه‌ی اشتراک سرویس‌های ایکس باکس گیم پس و ایکس باکس لایو گلد را در کشورهایی همچون شیلی و هنگ‌کنگ کاهش داده است.

سرویس Xbox Game Pass با پشتیبانی از 100 بازی‌ویدئویی فرست‌پارتی و مولتی‌پلتفرم با حق‌اشتراک ماهانه 10 دلار عرضه می‌شود. این سرویس با ارائه‌ی نسخه‌ای جامع‌تر از پشتیبانی همزمان در پلتفرم‌های رایانه‌شخصی، ایکس باکس و تلفن‌همراه، در کنار دسترسی به سرویس Xbox Cloud Gaming، نسخه‌ی Xbox Game Pass Ultimate را با حق‌اشتراک ماهانه 15 دلار، معادل حق‌اشتراک 11 پوند به بازی‌کنندگان علاقه‌مند ارائه می‌دهد.

در ادامه می‌توانید به بازی‌های جدیدی که تا تاریخ 28 اکتبر به این سرویس اضافه خواهند شد نگاهی بی‌اندازید:

  • (Outriders (PC
  • (Backbone (Console
  • (Age of Empires IV (PC
  • (Into the Pit (Console, Cloud, PC
  • (Everspace 2 (PC; Game Preview
  • (Dragon Ball FighterZ (Console, Cloud
  • (Echo Generation (Console, Cloud, PC
  • (The Forgotten City (Console, Cloud, PC
  • (Bassmaster Fishing 2022 (Console, Cloud, PC
  • (Alan Wake’s American Nightmare (Console, PC
  • (Nongunz: Doppleganger Edition (Console, Cloud, PC

منبع: VGC

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.