بازی‌های جهان‌باز به ذات، جزو بازی‌های ویدیویی طولانی به شمار می‌آیند اما این که بخواهیم بازی های جهان باز طولانی را معرفی کنیم دیگر نور علی نور است. وقتی از طولانی بودن یک بازی صحبت می‌کنیم، منظورمان گیم‌پلی 10 ساعته نیست بلکه بحث، بحث چند هزار ساعت است. امروز در مقاله طولانی ترین بازی های تاریخ با سبک جهان باز به 20 مورد از طولانی‌ترین بازی‌ها اشاره خواهیم کرد. این بازی‌ها از فهرست 41 عددی وب‌سایت culturedvultures.com به دست آمده‌اند که بعد از تحقیق و جستجو، بعضی از آن‌ها حذف شدند. اکنون به قطعیت می‌توانیم بگوییم که بازی‌های موجود در لیست زیر، طولانی ترین بازی های تاریخ هستند.

طولانی ترین بازی های جهان باز

بدون شک وقتی صحبت به طولانی ترین بازی های تاریخ می‌رسد، عناوین جهان بیش از بقیه به چشم می‌آیند. این بازی‌ها دارای جهانی وسیع با انواع و اقسام فعالیت‌ها و ماموریت‌ها هستند و گشتن در آن، حس بسیار خوبی دارد. آثاری که در ادامه معرفی می‌کنیم، همگی کیفیت بالا و طرفداران زیادی دارند و دانلود آنها می‌تواند شما را روزها و هفته‌ها سرگرم کند.حتی حرفه‌ای‌ترین گیمرهای جهان نیز از بازی کردن این گیم‌ها سردرگم خواهند شد؛ این بازی‌ها طولانی ترین بازی های جهان باز هستند

با پارسی‌گیم همراه باشید تا به بررسی تک‌تک این بازی‌ها بپردازیم. در انتها مطمئن هستیم که می‌توانید با یکی از این بازی‌ها تا چندصد ساعت بازی کنید و هم‌زمان از آن لذت ببرید.

بازی Horizon Zero Dawn

20. Horizon Zero Dawn

  1. مدت زمان:‌ 60 ساعت
  2. پلتفرم‌های پشتیبانی‌شده: ویندوز، پلی‌استیشن 4

درست است که بازی Horizon Zero Dawn نمی‌تواند بیش از 60 ساعت از شما پذیرایی کند اما همچنان آن را در زمره بازی‌های موفق جهان‌باز و طولانی قلمداد می‌کنیم. بر اساس اطلاعات به دست آمده از سایت Howlongtobeat، بازیکنان با تجربه بازی Horizon Zero Dawn در فضای فوق‌العاده آن غرق می‌شوند؛ چیزی که همیشه آرزویش را داشتند. در بررسی شماره بیستم لیست طولانی ترین بازی های تاریخ، با یک بازی موفق مواجه هستیم که می‌توانید ساعت‌ها در دنیای بی‌نقص آن گشت‌وگذار کنید و وقت بگذرانید.

اگر دنبال بازی جهان باز برای پلی استیشن 4 می‌گردید، Horizon Zero Dawn را از دست ندهید. درست است که Horizon Zero Dawn بیش از 60 ساعت در چنته ندارد اما می‌توانید از نظر گیم‌ پلی، گستردگی و لذت‌بخش بودن دنیای بازی، روی آن حساب باز کنید. به بیان دیگر این بازی در سبک خود یکی از موفق‌ترین‌ها است.

Cyberpunk-2077

19. Cyberpunk 2077

  1. مدت زمان: 61 ساعت
  2. پلتفرم‌های پشتیبانی‌شده: ویندوز، پلی‌استیشن 4، پلی‌استیشن 5، گوگل استادیا، ایکس‌باکس وان، ایکس‌باکس سری X/S

بازی های جهان باز برای کامپیوتر خیلی زود مورد توجه قرار می‌گیرند و اگر نتوانند از پس وظیفه خود برآیند، خیلی سریع باید خودشان را برای انتقادهای شدید مهیا کنند. بازی Cyberpunk 2077 مصداق بارز چنین اتفاقی است. این بازی که در سپتامبر 2020 منتشر شد، هیاهوی زیادی را ایجاد کرد. پیش از انتشار بازی، گیمرها نسبت به بعضی اتفاقات مثبت مژده داده شده بودند اما بیشتر وعده‌ها، پوچ از آب درآمدند. Cyberpunk 2077 خیلی زود به یکی از فاجعه‌بارترین بازی‌های جهان‌باز تاریخ تبدیل شد، چرا که نتوانسته بود از پس وعده‌هایی که می‌داد برآید. به همین دلیل تنها چیزی که نصیب CD Projekt RED شد، بدنامی ‌و انتقاد بود. قرار گرفتن این بازی در لیست طولانی ترین بازی های تاریخ، کمی ‌تعجب‌آور است اما نمی‌توان منکر جذابیت ها و نقاط مثبت بازی شد.

برخی از بازیکنان نیز تصمیم گرفتند تا چشم روی ایرادات بازی ببندند و تمرکز خودشان را منعطف نقاط مثبت آن کنند. سایبرپانک 2077 به عنوان یک بازی جهان‌باز، از داستانی غنی و شخصیت‌پردازی‌های عالی برخورددار است که می‌تواند شما را تا 61 ساعت مشغول کند. Cyberpunk 2077 به عنوان یک بازی پرادعا شاید نتوانست برخی از کاربران را راضی کند اما مسلما یکی از بازی های طولانی جهان باز است که داستان متمایز و شخصیت‌های جذاب را چاشنی گشت‌وگذار در دنیای بازی کرده است.

طولانی ترین بازی های تاریخ

18. Fallout 3

  1. مدت زمان: Fallout 3
  2. پلتفرم‌های پشتیبانی‌شده: ویندوز، ایکس‌باکس وان، پلی‌استیشن 3، ایکس‌باکس 360

سری بازی‌های Fallout تا مدت‌ها به عنوان بهترین بازی‌های ایزومتریک شناخته می‌شدند که به نوبه خود خارق‌العاده بود. درست است که Fallout با سبک بازی گذشته خود فاصله گرفته است اما این اقدام Bethesda را می‌توان در جهت مدرن‌تر کردن بازی دانست؛ اقدامی‌ که برای ما ستودنی است.

بازی Fallout 3 یک بازگشت به سبک بازی‌های جهان‌باز در سبک اکشن-ماجراجویی بود که خیلی زود هم به یک بازی پرمحتوا و عظیم تبدیل شد. فال‌اوت 3 بعد از انتشار، به عنوان یک بازی طولانی با 62 ساعت گیم‌پلی، به جمع طولانی ترین بازی های تاریخ جهان پیوست. البته این نسخه از بازی، طولانی‌ترین نسخه تمام سری‌های فال‌اوت نیز به حساب می‌آید.

بعد از انتشار نسخه سوم از سری بازی‌های Fallout در سال 2008، نظرات مثبت کاربران و تحسین آن‌ها به سمت Bethesda روانه شد. این بازی با در اختیار گذاشتن یک جهان گسترده و بی‌حد و حصر، آزادی کامل را به شما هدیه می‌دهد. همچنین فاکتورهایی مانند تنوع بالای محیط بازی و وجود مناظر چشم‌نواز، به کمک بهره‌مندی از گرافیک قدرتمند و جلوه‌های نمایشی عالی توانستند این بازی را نگین سری بازی‌های کل ادوار Fallout کنند. اگر عاشق سبک اکشن و ماجراجویی هستید می‌توانید با انتخاب این بازی با یک تیر، دو نشان بزنید.

بازی Fallout 4

17. Fallout 4

  1. مدت زمان: 77 ساعت
  2. پلتفرم‌های پشتیبانی‌شده: ویندوز، ایکس‌باکس وان، پلی‌استیشن 4

بازی Fallout 4 بعد از 8 سال غیبت و در سال 2015 عرضه شد. چیزی که قبل از انتشار بازی از آن انتظار می‌رفت، رخدادهای هیجان‌انگیز و جدید بود که این اتفاق به طرز عجیبی رخ نداد. کاربران زیادی به بی‌روح بودن بازی انتقاد داشتند و آن را تنها وقت‌گذرانی بدون جذابیت می‌دانستند. همچنین معترضان می‌گفتند که بازی یکی از بازی های جهان باز طولانی است و چیز دیگری برای ما ندارد.

خوب این ادعا کاملا درست است. بازی Fallout 4 با گیم‌پلی بیش از 77 ساعت در فهرست طولانی ترین بازی های تاریخ قرار می‌گیرد اما با این وجود نمی‌توان جذابیت‌های سری چهارم فال‌اوت را نادیده گرفت. این بازی به وضوح دو بخش دارد. بخش گشت‌وگذار در جهان بی‌پایان بازی و بخش دیگر، مدیریت سکونت‌گاه‌ها که می‌تواند شما را تا ساعت‌ها سرگرم کند. در واقع Fallout 4 امکان تفریح در یک جهان گسترده و همچنین مدیریت بسیار سرگرم‌کننده را به شما می‌دهد که در کنار سایر ویژگی‌های بازی، باعث می‌شوند تا بیش از 77 ساعت را صرف بازی کردن کنید.

طولانی ترین بازی های تاریخ

16. The Elder Scrolls IV: Oblivion

  1. مدت زمان:  92 ساعت
  2. پلتفرم‌های پشتیبانی‌شده: ویندوز، ایکس‌باکس وان، پلی‌استیشن 3

طرفداران بازی‌های The Elder Scrolls نمی‌توانند فهرست بازی های جهان باز طولانی را بدون حضور این سری تصور کنند. مسلما کمپانی Bethesda با خلق نسخه Oblivion این بازی توانست یکی از طولانی‌ترین بازی‌های ویدیویی تاریخ را ارائه دهد.

یکی از فاکتورهایی که باعث طولانی شدن این بازی می‌شود، ماموریت‌های جانبی آن است. قرار است با این ماموریت‌ها حسابی خوش بگذرانید. ارتقای شخصیت اصلی وقتی اتفاق می‌افتد که بتوانید در دنیای بازی بگردید و با افراد مختلف تعامل داشته باشید، هیولاها را بکشید و ماموریت‌ها را به اتمام برسانید؛ حالا می‌توانید قابلیت‌های شخصیت خود را آپ‌گرید کنید. بازی Oblivion تنها با دنیای بی‌کران، شخصیت‌ها و تنوع بازی شناخته نمی‌شود. Bethesda در این بازی با بهره‌گیری از هوش مصنوعی جدید خود، توانست در قلب طرفداران خود نفوذ و بازیکنان جدیدی را به زمره هواداران خود اضافه کند. در واقع نسخه آبلیویون در سال انتشار خود به عنوان یک بازی انقلابی شناخته شد و مورد توجه منتقدان قرار گرفت.

امکانات جدید و البته جذابی که تا آن زمان بی‌نظیر بودند باعث شد تا بازی The Elder Scrolls IV: Oblivion برای همیشه در یاد و خاطرات باقی بماند و در تاریخ بازی‌سازی جهان و به ویژه بتسدا ماندگار شود. تنها کافی است بازی را باز کنید و زمانی که برای لحظه‌ای فارغ می‌شوید، متوجه شوید که ساعت‌ها را پشت سیستم خود وقت‌گذرانی کرده‌اید. نسخه Oblivion می‌تواند شما را تا بیش از 92 ساعت سرگرم کند.

بازی Mass Effect: Andromeda

15. Mass Effect: Andromeda

  1. مدت زمان: 93 ساعت
  2. پلتفرم‌های پشتیبانی‌شده: ویندوز، ایکس‌باکس وان، پلی‌استیشن 4

بازی Mass Effect: Andromeda درست است که به عنوان یک شاهکار شناخته نمی‌شود اما مسلما ویژگی‌هایی دارد که می‌توان ساعت‌ها با آن به بازی نشست و از آن لذت برد. این نسخه از بازی نمی‌تواند با شخصیت‌پردازی‌ها و خط داستانی خودش شما را مشعوف کند ولی آیا شایستگی حضور در این لیست را دارد؟

در نسخه آندرومدا، قرار است به کهکشان آندرومدا سفری داشته باشید و برای کشف منابع حیات تلاش کنید؛ ولی حواس‌تان باشد که بازی را سرسری نگیرید چون که زندگی شما به این اکتشافات گره خورده است. شما قادر هستید تا از بین دو شخصیت پیش‌فرض، یکی را به عنوان کاراکتر خود انتخاب کنید اما Mass Effect اجازه شخصی‌سازی را تا حدی به شما می‌دهد که اگر دوست داشتید می‌توانید چهره خودتان را بسازید! بنابراین محدودیتی از این نظر برای بازیکن وجود ندارد.

شما در این نسخه از بازی می‌توانید سیاره‌های مختلفی را به همراه تیم کاوشگر خودتان کشف کنید. بخش مبارزات نیز همچنان جذاب است. این دقیقا چیزی است که سری بازی‌های Mass Effect با آن شناخته می‌شود. بازی Mass Effect: Andromeda یکی از بازی های جهان باز برای کامپیوتر است که می‌تواند تا 93 ساعت گیم‌پلی را برای بازیکنان به ارمغان آورد.

طولانی ترین بازی های تاریخ

14. The Elder Scrolls III: Morrowind

  1. مدت زمان: 101 ساعت
  2. پلتفرم‌های پشتیبانی‌شده: ویندوز، ایکس‌باکس

درست است که دو نسخه اولیه The Elder Scrolls چندان چنگی به دل نمی‌زدند و چشم‌انداز زیبایی نداشتند اما با انتشار نسخه سوم این بازی یعنی The Elder Scrolls III: Morrowind، افراد زیادی طرفدار بازی‌های جهان‌باز شدند. به بیان بهتر نسخه سوم سری بازی‌های Elder Scrolls بهترین شماره تا سال 2002 بود و هر روزه طرفداران زیادی را به سمت خود جذب می‌کرد.

بازی حول محور یک شخصیت می‌چرخد. قرار است کاراکتر مورد علاقه خودتان را بسازید و با آن بازی کنید. هر تصمیمی که در طول بازی می‌گیرید، می‌تواند در آینده شما تاثیر بگذارد. در واقع زمانی که با یک صحنه مواجه می‌شوید که قرار است شما درباره آن تصمیم بگیرید، تصمیم شما گیم‌پلی بازی را مشخص می‌کند. این فاکتور به تنوع خط داستانی بازی کمک می‌کند و البته باعث می‌شود تا آن را به عنوان یکی از طولانی ترین بازی های تاریخ بشناسیم.

به شخصه از تصمیم‌گیری در طول بازی‌های نقش‌آفرینی لذت می‌برم و حس هیجان در من برانگیخته می‌شود. بازی The Elder Scrolls III: Morrowind جزو بازی‌هایی است که اجازه می‌دهد تا افسار بازی را در دست بگیرید و کنترل زندگی خود را داشته باشید. امتیاز فوق‌العاده 10 از 10 در فروشگاه استیم به خوبی شایستگی‌های بازی را نمایان می‌کند. شاید این بهترین بازی ساخته شده، در تمام سال‌های بازی‌سازی نباشد اما به جرات می‌توان از آن به عنوان یکی از بهترین‌های جهان باز برای کامپیوتر و ایکس‌باکس یاد کرد که گیم‌پلی نزدیک به 101 ساعت دارد.

بازی Dark Souls

13. Dark Souls

  1. مدت زمان: 105 ساعت
  2. پلتفرم‌های پشتیبانی‌شده: ویندوز، ایکس‌باکس، پلی‌استیشن 3، پلی‌استیشن 4، نینتندو سوییچ، ایکس‌باکس 360

بازی پرطرفدار Dark Souls با تجربه‌ای 105 ساعته، روح‌های تاریک را از پشت پلتفرم‌ها با خود همراه می‌کند. بازی روح‌های تاریک در سال 2011 منتشر شد و توانست نظرات خوبی را از آن خودش کند. بازی در سبک نقش‌آفرینی و اکشن است و همان طور که از سبک بازی نیز پیدا است، شما در نقش یک جنگجوی خون‌خوار قرار می‌گیرید و با هر کشت‌وکشتاری که به راه می‌اندازید، بیش‌تر به اعماق تاریکی فرو می‌روید.

این بازی فضایی ترسناک و تاریک دارد و به شما اجازه می‌دهد تا لابه‌لای خونریزی‌هایتان، کمی ‌هم در دنیای وسیع آن گشت‌وگذار کنید. بازی Dark Souls به خاطر حال ‌و هوای خونینی که دارد کمی ‌بدنام است اما هرگز نمی‌توان وجود طرفداران دو‌آتشه این نسخه را نادیده گرفت. آن‌ها تازه راهی برای کشتن و کشته شدن پیدا کرده‌اند! شما می‌توانید تجربه‌ای 105 ساعته را در بازی رقم بزنید ولی فراموش نکنید که همیشه باید آماده باشید. چرا که هر لحظه ممکن است کشته شوید.

Kingdom-Come-Deliverance-

12. Kingdom Come: Deliverance

  1. مدت زمان: 123 ساعت
  2. پلتفرم‌های پشتیبانی‌شده: ویندوز، ایکس‌باکس، پلی‌استیشن 4، نینتندو سوییچ، آمازون لونا

اگر دنبال یک بازی جهان‌ باز برای PS4 می‌گردید، حتما به سراغ Kingdom Come: Deliverance بروید. درست است که این بازی در میان بازی‌های نقش‌آفرینی، ناشناخته و گمنام است اما با تجربه بازی برای 123 ساعت، حس رضایت را در شما بر می‌انگیزد. Kingdom Come: Deliverance به دلیل حس‌وحال قرون وسطایی خود، تا حدودی مورد بی‌توجهی قرار گرفته اما این موضوع بیانگر عدم شایستگی‌های بازی نیست.

به تصویر کشیدن اوضاع و احوال قرون وسطی، ایده جالبی است که در این بازی به طرزی باورنکردنی، واقعی و تفکربرانگیز است. در هنگام بازی با طلسم‌ها، جادوها و جادوگرها مواجه نخواهید شد و هر آن چه که می‌بینید، واقعی است. نباید اجازه دهید که بعضی از فانتزی‌های بازی شما را دچار فراموشی کنند؛ چرا که بازی قصد دارد شما را با خود واقعیت رو‌به‌رو کند. در این تجربه 123 ساعته قرار است در یک رده‌بندی مرگبار تلاش کنید. رده‌بندی از پایین‌ترین قسمت یعنی یک دهقان فقیر شروع می‌شود و تا شوالیه‌های شمشیرزن ادامه می‌یابد. مسلما بازی Kingdom Come: Deliverance ارزش تجربه را دارد.

Dragon-Age-Inquisition

11. Dragon Age: Inquisition

  1. مدت زمان: 127 ساعت
  2. پلتفرم‌های پشتیبانی‌شده: ویندوز، پلی‌استیشن 3، پلی‌استیشن 4، ایکس‌باکس 360، ایکس‌باکس وان

شما در حال مشاهده یکی از طولانی ترین بازی های تاریخ هستید؛ یعنی Dragon Age: Inquisition. این بازی به معنای واقعی کلمه جهان‌باز است و فضاهای متنوع و وسیعی را در اختیار بازیکن قرار می‌دهد. قرار است در بخش‌های آنلاین، در قالب یک تیم 4 نفره بجنگید و یک اژدها را سرنگون کنید. شاید همین کار تا 1 ساعت طول بکشد!

در ابتدای بازی باید یک کلاس را انتخاب کنید و در انتها آن کلاس بازی را به اوج خودش برسانید. برای مثال شما می‌توانید بازی را با کلاس جادوگر آغاز کنید و در پایان و پس از انجام کارهای لازم، به مقام هنرمند دست یابید. اگر بخواهید خودتان را وقف بازی کنید، شاید چیزی حدود 200 ساعت را پشت سیستم بگذرانید. پیگیری داستان اصلی و تکمیل ماموریت‌های جانبی، دو بخش اصلی محتوای Dragon Age: Inquisition را تشکیل می‌دهند.

علاوه بر کشتن اژدها در بازی که می‌تواند ساعت‌ها شما را مشغول کند، گشت‌زنی در دنیای بازی نیز لذت‌بخش و دل‌چسب است. به طوری که می‌توانیم ادعا کنیم دنیای Dragon Age: Inquisition از هر دنیای دیگری بزرگ‌تر و فراخ‌تر است. بنابراین شما می‌توانید بجنگید و برای استراحت، در دنیای بازی قدم بزنید. همین دو کار می‌تواند گیم‌پلی بازی را به 127 ساعت برساند.

طولانی ترین بازی های تاریخ

10. Assassin’s Creed Odyssey

  1. مدت زمان: 128 ساعت
  2. پلتفرم‌های پشتیبانی‌شده: ویندوز، پلی‌استیشن 4، ایکس‌باکس وان، نینتندو سوییچ، گوگل استادیا

سری بازی‌ Assassin’s Creed جزو مجموعه بازی‌های محبوب کمپانی یوبی‌سافت است که همیشه با دنیایی بزرگ و جهان‌باز شناخته می‌شود اما با عرضه نسخه Origins از این سری، مقیاس‌ها کمی ‌تغییر کردند. با انتشار بازی Assassin’s Creed Origins در سال 2017، دنیای جهان‌باز این بازی‌ها وسیع‌تر شد و قالبی نو به خود گرفت.

اکنون در نسخه Odyssey شاهد استفاده از همان قالب هستیم اما با این تفاوت که بازی حس‌وحال حماسی دارد و داستان آن در یونان باستان شکل می‌گیرد. بازی های جهان باز طولانی شاید نتوانند آن چنان که باید مورد انتظار واقع شوند اما بازی Assassin’s Creed Odyssey با ترکیب سبک اکشن و نقش‌آفرینی با یک دنیای جهان‌باز خارق‌العاده، توانسته است از بین چالش‌های موجود سربلند بیرون بیاید. به ویژه که بازی با استفاده از عناصر یونانی و حماسی، رنگ‌ و بوی افسانه‌ای به خود گرفته است.

در بازی باید دنبال دشمنان خود بگردید، در شهرها گشت‌وگذار کنید و قلمروی خودتان را قدرتمند سازید. تا به خودتان بیایید متوجه می‌شوید که ساعت‌ها مشغول بازی بوده‌اید. بازی Odyssey از سری بازی‌های اساسین‌کرید، می‌تواند 128 ساعت شما را همراهی کند.

Don’t-Starve

9. Don’t Starve

  1. مدت زمان: 128 ساعت
  2. پلتفرم‌های پشتیبانی‌شده: ویندوز،پلی‌استیشن ویتا، پلی‌استیشن 3، پلی‌استیشن 4، Wii U، ایکس‌باکس وان، نینتندو سوییچ، موبایل

بازی Don’t Starve با 128 ساعت گیم‌پلی جزو طولانی ترین بازی های تاریخ است که در دسته‌ بازی‌های فکری قرار می‌گیرد. فضای بازی یک بیایان بی‌سر و ته است که قرار است در بین قدم‌زنی‌هایتان با موجودات عجیب و غریبی مقابله کنید که گاهی شکل و شمایلی آشنا دارند. مثلا در یکی از مراحل باید از دست رئیس غول‌ها یعنی غولی به نام کلاوس (که شبیه بابانوئل است) نجات پیدا کنید.

بازی از لحاظ گرافیکی در سطح بالایی به سر نمی‌برد اما اگر کمی به تناسب بین داستان و طراحی توجه کنیم، متوجه ظرافت هنری طراحان بازی می‌شویم. استفاده از المان‌های خشک و بی‌روح در بازی باعث شده است تا فضا، بیش از پیش ترسناک و دلهره‌آور باشد. به بیان بهتر می‌توان گفت که شاید بهره‌گیری از گرافیک خیره‌کننده برای بازی نمی‌توانست این قدر خوب روی آن بنشیند. احتمالا بازی در بهترین حالت گرافیکی و طراحی خود قرار دارد. هدف اول و آخر شما در بازی Don’t Starve این است که زنده بمانید. برای این کار باید پیرامون خود را کنکاش کنید و هر سرنخی را که پیدا کردید، سفت بچسبید! یک سرنخ کوچک می‌تواند باعث و بانی بقای شما شود.

Fallout-New-Vegas

8. Fallout: New Vegas

  1. مدت زمان: 131 ساعت
  2. پلتفرم‌های پشتیبانی‌شده: ویندوز، پلی‌استیشن 3، ایکس‌باکس 360

بازی Fallout: New Vegas به عنوان بهترین نسخه‌ی سری فال‌اوت شناخته می‌شود البته که بلندترین آن هم هست. بازی Fallout: New Vegas با گیم‌پلی 131 ساعت صرفا طولانی نیست و داستانی غنی و جذابی دارد که می‌تواند به سادگی، بهترین عنوان بازی‌های Fallout را با خود یدک بکشد. اگر بخواهید فقط بازی را انجام دهید و بخش داستانی آن را تمام کنید، بیش‌تر از 27 ساعت مهمان بازی نیستید اما اگر قصد دارید همه بازی را بی‌نقص انجام دهید و قفل امکانات را باز کنید، حتی می‌توانید 300 ساعت بازی کنید. این جا است که متوجه می‌شوید شب و روز خودتان را وقف صحبت با NPCها و تکمیل ماموریت‌ها کرده‌اید.

در بسیاری از بازی های جهان باز برای کامپیوتر، شاهد شخصیتی هستیم که به طرز غیر قابل‌ باوری نمی‌خوابد و زنده می‌ماند! مسلما یکی از ویژگی‌های خوبی که به بازی Fallout: New Vegas اضافه شد، ویژگی بقا بود. باید تلاش کنید خوب بخوابید و غذا بخورید تا زنده بمانید. در همین راستا هم یک مهارت جدید به نام Survival به بازی افزوده شده است. شما می‌توانید در تجربه‌ای 131 ساعته به قلب جنگ جهانی چهارم در سال 2077 بروید. درست است که این جنگ تنها دو ساعت طول می‌کشد اما قرار است ساعت‌ها شما را مشغول کند.

The-Long-Dark

7. The Long Dark

  1. مدت زمان: 149 ساعت
  2. پلتفرم‌های پشتیبانی‌شده: ویندوز، پلی‌استیشن 4، ایکس‌باکس وان، نینتندو سوییچ

کم‌کم داریم به عناوینی می‌رسیم که لقب طولانی ترین بازی های تاریخ را دارند. یکی از همین بازی‌ها، The Long Dark با تجربه 149 ساعت بازی است. در نگاه اول، بازی یک بیایان یخ‌زده به نظر می‌رسد و وظیفه شما این است تا زنده بمانید اما با کمی ‌بازی کردن متوجه خواهید شد که دل کندن از آن، کاری دشوار است. بی‌خود نیست که The Long Dark توانسته جایگاه هفتم را در فهرست طولانی ترین بازی های جهان باز نصیب خود کند.

زنده ماندن اولین و آخرین هدف شما است اما این هدف با تفکر میسر می‌شود. شما باید تلاش کنید با امکانات بسیار محدودتان زنده بمانید و این کار با چالش‌های مشکلی همراه می‌شود که مجموعه این موارد، بازی را به یک تجربه طولانی و هیجان‌انگیز تبدیل می‌کند. در بازی قرار نیست با مشکلات و دشمنان ماورایی رو‌به‌رو شوید یا مثلا با زامبی‌ها دست‌ و پنجه نرم کنید. The Long Dark تشابه زیادی به واقعیت دارد. دشمنان شما حیوانات وحشی و مشکلات‌تان گرسنگی، تشنگی، حرارت بدن و مصرف کالری است. داستان بازی در سرمای بی‌حد و حصر کانادا اتفاق می‌افتد و شما قرار است نقش اول این داستان باشید.

Red-Dead-Redemption-2

6. Red Dead Redemption 2

  1. مدت زمان: 156 ساعت
  2. پلتفرم‌های پشتیبانی‌شده: ویندوز، پلی‌استیشن 4، ایکس‌باکس وان

عنوان Red Dead Redemption 2 که معرف حضور همه شما است؛ یک بازی اکشن-ماجراجویی و با داستانی فوق‌العاده جذاب که در سال 1899 رقم می‌خورد. دنیای وسترن، تمام جذابیت‌های خودش را در این بازی به شما نشان خواهد داد. اگر بخواهید تنها بخش داستانی بازی را پیش ببرید، حدود 40 ساعت بازی در انتظار شما است اما با این انتخاب خودتان را از کاوش در جهان وسترن محروم می‌کنید.

داستان بازی درباره تبه‌کاری حرفه‌ای و کهنه‌کار به نام آرتور مورگان است که عضو یک گروه خلافکاری می‌شود. شما می‌توانید با عنوان Red Dead Online تجربه آنلاین تیمی ‌را نیز داشته باشید. تلاش‌های جانبی، کسب مدال و دستاوردها در بازی جزو موارد اختیاری هستند که اگر تصمیم دارید آن‌ها را انجام دهید، بازی شما طولانی‌تر از 40 ساعت خواهد شد. برای تکمیل موارد اختیاری باید به گوشه‌گوشه دنیای جهان‌باز Red Dead Redemption 2 سرک بکشید، با راهزن‌ها و عابرهای مختلف سر و کله بزنید، محیط‌های مختلف و متنوع را گشت‌وگذار کنید و در نهایت نگاهی به ساعت خودتان بیندازید و متوجه شوید که ساعات طولانی را مشغول بودید.

عنوان Red Dead Redemption 2 گیم‌پلی نزدیک به 156 ساعت دارد که از بخش داستانی، کاوش در محیط، تکمیل ماموریت‌های جانبی و… تشکیل می‌شود؛ این موضوع نشان می‌دهد دست‌تان در انتخاب باز است. به احتمال زیاد، با تجربه Red Dead Redemption 2 از بازی کردن خسته نخواهید شد.

طولانی ترین بازی های تاریخ

5. Metal Gear Solid V: The Phantom Pain

  1. مدت زمان: 162 ساعت
  2. پلتفرم‌های پشتیبانی‌شده: ویندوز، پلی‌استیشن 3، پلی‌استیشن 4، ایکس‌باکس وان، ایکس‌باکس 360

بازی‌ها روز‌به‌روز در حال پیشرفت هستند و لحظه‌ای از حرکت رو‌به‌جلوی خود باز نمی‌ایستند. برای همین است که با عرضه هر نسخه از یک بازی، خاطراتی متمایز از آن‌ها در ذهن ما به جای می‌ماند. اما درباره بازی Metal Gear Solid V می‌توان این طور اذعان کرد که این بازی یک بازی نیمه‌تمام است. Hideo Kojima قبل از جدا شدن از کونامی ‌نسخه Metal Gear Solid V: The Phantom Pain را منتشر کرد و به نظر می‌رسید بازی تا حدودی نصفه نیمه است. در مقابل طرفداران بازی به خوبی از آن استقبال و قدردانی کردند. درست است که انتقاداتی به بازی وارد می‌شد اما با وجود مراحل مخفی‌کاری در بازی، می‌توان گفت Metal Gear Solid V: The Phantom Pain به نحوی از شکست فرار کرد.

با این حال این بازی به دلیل داشتن ویژگی‌های منحصربه‌فردی که تا آن زمان وجود نداشتند، مورد تحسین برخی از منتقدان قرار گرفت. بازی ماموریت‌های مختلفی را بر عهده بازیکن می‌گذارد تا با به پایان رساندن آن‌ها، به بهبود داستان بازی کمک کند. در واقع این نسخه از متال‌گیر توانسته است تا ماموریت‌ها را در راستای داستان بازی برقرار کند و بر خلاف سایر بازی‌ها، بازیکن را از داستان اصلی منحرف نکند. شما می‌توانید Metal Gear Solid V: The Phantom Pain را برای 162 ساعت تجربه کنید.

The-Witcher-3

4. The Witcher 3: Wild Hunt

  1. مدت زمان: 173 ساعت
  2. پلتفرم‌های پشتیبانی‌شده: ویندوز، پلی‌استیشن 4، پلی‌استیشن 5، ایکس‌باکس وان، ایکس‌باکس سری X/S، نینتندو سوییچ

بازی The Witcher جزو محبوب‌ترین بازی‌های تاریخ است که نسخه سوم آن، گل سر سبد این سری به حساب می‌آید. The Witcher 3: Wild Hunt یکی از بهترین بازی‌های جهان‌باز تاریخ است که اتفاقا جزو طولانی‌ترین‌ها نیز به شمار می‌رود. این بازی با 173 ساعت گیم‌پلی، شما را با شخصیت گرالت همراه می‌کند. شخصی‌سازی ویژگی‌های این کاراکتر در عین خود استادانه و بی‌نقص است. همچنین اگر علاقه‌مند به طبیعت هستید، پیشنهاد می‌کنیم در طبیعت دنیای بازی گشتی بزنید و از آن لذت ببرید.

قرار است در بازی با موجودات ترسناک و عجیبی مواجه شوید. شخصیت‌پردازی عالی، تنوع دشمنان و سلاح‌های آن‌ها، گفت‌وگوی بین کاراکترها و جهان شبیه به قرون وسطی بازی، شما را مجذوب خودش می‌کند. یکی از ویژگی‌های دوست‌داشتنی بازی، اسب گرالت یعنی Roach است. کافی است تنها سوت بزنید، روچ به سرعت خودش را می‌رساند و شما را از مهلکه نجات می‌دهد. استفاده از جادوهای مختلف مثل آتش زدن، هیپنوتیزم و… از جمله بخش‌های همیشگی بازی است که گرالت را بیش از پیش قدرتمند می‌کند. اگر دنبال بازی های جهان باز برای کامپیوتر می‌گردید The Witcher 3: Wild Hunt شما را سیراب می‌کند. این عنوان از سری بازی ویچر، جزو بهترین بازی‌های تاریخ نیز هست که تجربه‌ای بی‌بدیل را به ارمغان می‌آورد.

The-Legend-of-Zelda--The-Breath-of-The-Wild

3. The Legend of Zelda: Breath of The Wild

  1. مدت زمان: 181 ساعت
  2. پلتفرم‌های پشتیبانی‌شده: Wii U، نینتندو سوییچ

بازی The Legend of Zelda: The Breath of The Wild از کمپانی بازی‌سازی نینتندو به همگان نشان داد که چیزی از رقیبان خود کم ندارد. بازی در سبک اکشن-ماجراجویی است که در سال 2017 توسط نینتندو منتشر شده است. سری افسانه زلدا این بار در قالب The Breath of The Wild و با عنوان نوزدهمین نسخه، حرف‌های زیادی برای گفتن دارد.

شما باید در چهار ناحیه مختلف پیمایش کنید و از هر کدام از این مناطق گوی خودتان را به دست آورید. با کسب هر گوی، مهارت خاصی به شما داده می‌شود. این بازی می‌تواند برای 181 ساعت شما را سرگرم کند اما گاهی ممکن است خسته‌کننده نیز باشد. بازی به طولانی بودن، سخت بودن بعضی از مراحل و خسته‌کننده بودن معماها متهم می‌شود که موارد نام‌برده زمان گیم‌پلی بازی را به طرز بی‌هدفی طولانی می‌کنند. در مقابل نمی‌توان به سادگی از کنار جهان زیبای بازی The Legend of Zelda: The Breath of The Wild گذشت. این بازی در جایگاه سوم فهرست طولانی ترین بازی های تاریخ قرار می‌گیرد که ویژگی‌های مثبت آن به ویژگی‌های منفی‌اش می‌چربد. بنابراین تجربه آن می‌تواند خوشایند و خاطره‌انگیز باشد.

طولانی ترین بازی های تاریخ

2. Elite Dangerous

  1. مدت زمان: 213 ساعت
  2. پلتفرم‌های پشتیبانی‌شده: ویندوز، پلی‌استیشن 4، ایکس‌باکس وان

هر چقدر هم که بازی‌های جهان‌باز روی زمین، بزرگ و وسیع باشند نمی‌توانند به وسعت دنیای بیرون از زمین برسند. ما داریم درباره چیزی ورای زمین صحبت می‌کنیم؛ درباره کهکشان‌ها! کاری که بازی Elite Dangerous انجام داده است ارائه یک بازی جهان‌باز بیرون از زمین است. شما قرار است در فضا جستجو کنید و از بین 400 میلیارد ستاره و سیاره سهم خودتان را دریابید. تکمیل کردن محتوای اصلی بازی 213 ساعت طول می‌کشد اما اگر بخواهید تک‌تک عناصر موجود در بازی را کشف و نقشه خودتان را تکمیل کنید، هزاران سال وقت لازم دارید!

بازی Elite Dangerous به ضرب‌المثل «به عمل کار برآید به سخن‌دانی نیست» جامه عمل پوشانده است؛ چرا که توانسته در عمل با طراحی یک بازی جهان‌باز در فضای بی‌کران، بزرگ‌ترین دنیا را به کاربران خود ارائه دهد. اکنون از خود می‌پرسید که آیا این بازی واقعا یک بازی جهان‌باز است یا یک بازی خارج از تصورات بشری؟

the-elder-scrolls-v-skyrim

1.The Elder Scrolls V: Skyrim

  1. مدت زمان: 226 ساعت

بالاخره به انتهای فهرست طولانی ترین بازی های تاریخ رسیدیم، دقیقا جایی که با عنوان The Elder Scrolls V: Skyrim مواجه می‌شویم. بازی The Elder Scrolls V: Skyrim عنوان‌دار طولانی ترین بازی جهان باز تاریخ است که گیم‌پلی نزدیک به 226 ساعت دارد. البته بخش داستانی بازی نسبتا کوتاه است اما پایانی برای بازی وجود ندارد و پیشنهاد می‌کنیم برای تکمیل آن تلاش نکنید. قرار است 226 ساعت مهمان بازی باشید و با جانواران مختلف، انواع اژدها، مکان‌های دیدنی متنوع و یک داستان غنی مواجه شوید. اگر فکر می‌کنید مکان‌های زیادی را بدون اکتشاف باقی گذاشته‌اید، می‌توانید با اسب سریع‌تر گشت‌وگذار کنید.

در بازی The Elder Scrolls V: Skyrim شما نقش یک اژدهازاده را بر عهده می‌گیرید که می‌خواهد جهان را نجات دهد. این شخصیت وابستگی بسیاری به مهارت‌های خود دارد و شما به عنوان بازیکن باید ارتقای این مهارت‌ها را در اولویت خود قرار دهید. امکان شخصی‌سازی کاراکتر همچنان موجود است و از جذبه‌های بازی به حساب می‌آید. گیمرها برای اولین بار در سال 2011 بازی The Elder Scrolls V: Skyrim را تجربه کردند و از این حجم باورنکردنی بازی، غافل‌گیر شدند. اکنون اگر شما نیز آماده غافل‌گیری هستید، این بازی را از پارسی‌گیم نصب و شروع کنید.