کارت گرافیک انویدیا
یحیی رحیمی

آپدیت درایور کارت گرافیک انویدیا منتشر شد:‌ پایان پشتیبانی از ویندوز 7 و 8.1

یحیی رحیمی 23 مهر 1400 2 دیدگاه
1,189 بازدید

انویدیا از مدت‌ها پیش در مورد قطع پشتیبانی از کارت گرافیک‌های سری Kepler و ویندوز 7 و 8 هشدار داده بود و بالاخره این اتفاق در مهر ماه امسال رخ داد. آپدیت درایور کارت گرافیک انویدیا دیگر برای کارت گرافیک‌های GeForce GTX 600 و GTX 700 منتشر نمی‌شود و همچنین کاربران ویندوز 7 و 8 نیز امکان دریافت به‌روزرسانی جدید را نخواهند داشت. برای آشنایی با فهرست کامل تغییرات، همراه پارسی گیم باشید.

آخرین درایور کارت گرافیک انویدیا که با نام Game Ready شناخته می‌شود برای سیستم های جدید منتشر شده است. این به‌روزرسانی، سیستم‌های گیمینگ را برای اجرای بازی های جدید از جمله Crysis Remastered و Back 4 Blood آماده می‌کند و همچنین به پشتیبانی از ویندوز 7‌، 8‌ و 8.1 نیز پایان می‌دهد. در صورتی که سیستم‌عامل قدیمی خود را رها نمی‌کنید و همچنان به آن چسبیده‌اید، بهتر است به فکر ارتقاء به ویندوز 10 باشید تا تمامی بازی‌های جدید، به صورت بهینه برای شما اجرا شوند.

پایان پشتیبانی انویدیا از ویندوز 7 و 8.1

تمامی کارت گرافیک‌های با معماری Kepler نیز از رده خارج شدند و دیگر هیچ آپدیت تازه‌ای دریافت نمی‌کنند. این بدین معنی است که مدل‌های سری 600 و 700 انویدیا که مربوط به دوازده سال پیش هستند و تابه‌حال پشتیبانی مناسبی از آن‌ها انجام شده، دیگر هیچ به‌روزرسانی‌ای دریافت نمی‌کنند. البته افرادی که از کارت گرافیک GTX 750 و GTX 750 Ti استفاده می‌کنند، فعلاً پشتیبانی می‌شوند، زیرا که این کارتهای گرافیک‌ با معماری ماکسول ساخته شده و طراحی مشابه سری GTX 900 دارند.

بنابر گفته انویدیا، انتشار آپدیت‌های امنیتی برای کارت‌های سری Kepler همچنان تا سپتامبر 2024 ادامه خواهد یافت، اما این قطعات دیگر آپدیت‌های مهم که اجرای بازی‌های جدید را روان می‌کند، دریافت نخواهند کرد. واضح است که اکثر بازی‌های جدید به سیستم قدرتمندی نیاز دارند و این کارت گرافیک‌ها توانایی اجرای بازی‌های جدید را ندارند. قطع پشتیبانی از ویندوزهای قدیمی نیز منطقی به نظر می‌رسد و بر اساس نظرسنجی استیم، تنها 5 درصد از ویندوز 7 استفاده می‌کنند و تعداد کاربران ویندوز 8.1 نیز کمتر از یک درصد است.

آپدیت درایور کارت گرافیک انویدیا

تغییرات مهم آپدیت درایور کارت گرافیک انویدیا

آپدیت درایور کارت گرافیک انویدیا علاوه بر پشتیبانی از بازی‌های جدید مانند Back 4 Blood و Crysis Remastered Trilogy، فناوری گرافیکی DLSS را نیز برای چندین اثر جدید از جمله Shadow of the Tomb Raider فعال می‌کند. گزینه‌های گرافیکی بیشتری برای بازی‌های جدید مانند Far Cry 6 و FIFA 22 گنجانده شده و تغییراتی نیز در زمینه پردازش بازی‌ها ایجاد شده است. انویدیا فهرستی از باگ‌ها و مشکلات برطرف شده را نیز منتشر کرده و کاربران ویندوز 11 با مشکلات مختلفی حین اجرای بازی‌ها روبه‌رو خواهند شد.

این اولین آپدیت درایور کارت گرافیک انویدیا است که به صورت رسمی برای ویندوز 11 منتشر می‌شود و می‌تواند اندکی از تجارب ناخوشایند شما بکاهد. اخیراً مشکلات ویندوز 11 باعث کرش شدن سیستم گیمینگ افراد مختلفی شده و به همین دلیل، نصب آخرین آپدیت ویندوز و کارت گرافیک پیشنهاد می‌شوید. می‌‌توانید Game Ready 496.13 را از سایت انویدیا و پارسی گیم دریافت کنید.

منبع: PCGamer

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 2 دیدگاه
  • Avatar

    jjj

    مهمان

    هرکسی که کارت گرافیک سری ۱۶ یا حتی ۱۰ داره اگر درایورش از نسخه ۴۶۷ به بعده با کارتش خداحافظی کنه چون به شدت مشکل داره و هیچکسم هیچی نمیگه تو کامینیتی و سایت انویدیا و ایسوس همه مشکل دارن با سری ۱۶۵۰ و ۱۶۶۰ اصلا انگار نه انگار

    پاسخ دهید
  • Avatar

    Ebi

    مهمان

    والا برای بیشتر ما خرید یه سیستم نو حتی میان رده هم یه رویا شده با این قیمت های سرسام آور.

    پاسخ دهید