Xbox Series X Hardware
مبین نعمت‌اللهی

مایکروسافت اجازه تعمیر کنسول ایکس باکس را به کاربران خواهد داد

مبین نعمت‌اللهی 22 مهر 1400 بدون دیدگاه
184 بازدید

سیاست جدید ردموندی‌ها از تحقیق‌و‌تفحص در رابطه با امکان تعمیر سخت‌افزار‌ کنسول‌های ایکس باکس حکایت دارد. اقدامی که مایکروسافت را به اولین غول فناوری تبدیل خواهد کرد که به مالکان کنسول اجازه‌ی تعمیر و تغییر در سخت‌افزار را خواهد داد، سیاستی که همچنان در قدم‌های اولیه نهایی‌سازی به‌سر می‌برد.

اگرچه تعمیرات وسایل‌ الکترونیکی که یک شخص در ازای پرداخت مبلغ موردنظر به‌طور قانونی به وی واگذار می‌شود، اما غول‌های بزرگ فناوری از جمله اپل و مایکروسافت در ارائه‌ی قطعات تعمیراتی کم‌کاری می‌کردند و یا به‌نحوی دسترسی آن‌ها را مجاز نمی‌دانستند. با این اوصاف، یکی از تحلیل‌گران در تازه‌ترین گزارشات خود اذعان داشته که مایکروسافت هم‌اکنون با یک گروه سرمایه‌گذاری خصوصی با نام As You Know بر سر سیاست‌های جنبش Right To Repair به توافق‌اولیه رسیده و در ازای خواسته‌ی این گروه، مایکروسافت به راه‌اندازی گروه‌های مطالعاتی در رابطه با مزایای زیست محیطی و اجتماعی تعمیرات دستگاه‌های الکترونیکی موظف است.

Xbox Series X Hardware

ایکس باکس به فکر محیط زیست

حال که خواسته‌ی گروه سرمایه‌گذاری As You Know به مزاج ردموندی‌ها خوش آمده، مایکروسافت با استخدام یک مشاور مستقل، دستور اقدامات مطالعاتی با استناد بر کاهش انتشار گاز‌های کربن و ضایعات مربوطه در جهت افزایش تولید احتمالی قطعات یدکی را صادر کرده است. از سوی دیگر، به دلیل جنبه‌های تجاری انتظار می‌رود که مایکروسافت تا ابتدای ماه مه سال 2022 میلادی از داده‌های خود گزارشاتی ارائه نکند.

هرچند که توافق مایکروسافت یک پیروزی آشکار برای فعالان جنبش Right To Repair به حساب می‌آید، اما همچنان فعالان این جنبش دست از پا خطا نکرده و نسبت به اقدامات بیشتر مایکروسافت محتاط هستند. آقای ناتان پروکتور از گروه مطالعاتی عمومی ایالت‌متحده می‌گوید که مایکروسافت همچنان عضو بزرگی لابی‌های مخالف صورت‌حساب‌های حق تعمیرات خانگی‌ست.‌ او در ادامه‌ی حرف‌هایش خاطرنشان کرد:

ما واقعا از آنچه که این گزارش ارائه می‌دهد، صمیمانه قدردانی می‌کنیم، اما اگر آن‌ها (مایکروسافت) حاضر شوند که صورت‌حساب‌های تعمیرات در شعبات مختلف خود را از بین ببرند، همچنان کارهای بیشتری برای پیاده‌سازی نهایی این سیاست وجود خواهد داشت.

یکی از اصلی‌ترین موانع در دست‌یابی به این توافق، انجمن Entertainment Software Association می‌باشد. این انجمن که با نام اختصار ESA نیز شناخته می‌شود، انجمن تجاری بازی‌های ویدئویی در ایالت‌متحده به حساب می‌آید که درواقع یکی از فعال‌ترین عضوهای گروه‌ لابی‌گری در دستیابی به توافق بر سر حقوق تعمیرات کنسول‌های خانگی‌ است. سدی سرسخت که سیاست‌های مایکروسافت را در تنگنا قرار داده است.

منبع: VGC

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.