Dirt 5
مبین نعمت‌اللهی

استودیو Codemasters برای جاه‌طلبانه‌ترین بازی خود استخدام می‌کند

مبین نعمت‌اللهی 20 مهر 1400 بدون دیدگاه
204 بازدید

همه‌ی ما استودیو Codemasters را با خلق بازی‌های شبیه‌ساز‌ رانندگی می‌شناسیم. بازی‌هایی که می‌توان رد پای هر یک از آن‌ها را در خاطرات دوران کودکی‌ و بر روی ست‌آپ‌ باکس‌های نه‌چندان گران‌قیمت‌مان پیدا کنیم. از مجموعه بازی Dirt و البته Grid می‌توان به‌عنوان رقبای نه‌چندان دور فرنچایز Need For Speed یاد کرد، دورانی که نام بازی‌هایی همچون فورتزا و گرن‌توریسمو به‌ندرت شنیده می‌شد، این کدمسترز بود که با خلق بازی‌های مسابقه‌ای نام خود را بر زبان‌ها انداخت و به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین توسعه‌دهندگان این ژانر قد علم کرد.

بعد از آنکه کدمسترز در فوریه سال جاری میلادی با رقمی بالغ بر 1.2 میلیارد دلار به مالکیت الکترونیک آرتز درآمد، این شرکت اخیرا فهرستی از مشاغل موردنیاز در دفاتر انگلستان و مالزی استودیو کدمسترز که رقم آن‌ها به 30 می‌رسد، منتشر کرد که از بزرگ‌ترین و جاه‌طلبانه‌ترین پروژه‌ی این تیم بازی‌سازی تا به‌اکنون خبر می‌دهد. همچنین، این آگهی تبلیغاتی نشان می‌دهد که پروژه‌ی مذکور، یک بازی تراز اول یا همان Triple-A خواهد بود.

Dirt 5

تخته‌گاز بر فراز آسمان

خطاب به علاقه‌مندان‌ واجد شرایط باید گفت که EA، مالک کنونی استودیو کدمسترز اذعان داشته که به همان روالی که استودیو Respawn اداره شده است، کوچک‌ترین‌ دخالت مستقیمی در روند ساخت‌و‌توسعه پروژه‌ استودیوهای زیرنظر خود نخواهد داشت و آن‌ها کنترل کامل در پیشبرد برنامه‌های خود را عهده‌دار خواهند بود.

بعد از آنکه الکترونیک آرتز در خرید استودیو کدمسترز، خالق فرنچایزهای خاطره‌انگیزی همچون Dirt از شرکت Take-Two پیشی گرفت، رهبران این تیم از سمت خود کناره‌گیری کردند. اقدامی که نشان از عدم اعتماد آقایان فرانک سگنیر در سمت CEO و رشید واراچیا در سمت CFO به سیاست‌های توسعه‌طلبانه‌ی EA می‌دهد.

آیا Dirt Rally 3.0 و یا Dirt 6 در‌ راه هستند؟ و یا آنکه کدمسترز قدم در مسیر استودیو PlayGround Games خواهد گذاشت و به ساخت عنوانی خارج از ژانر مسابقه‌ای-ریسینگ مشغول خواهد شد.

منبع:‌ VG247

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.