بازی Returnal
محمد صادق شجاعی

آپدیت بزرگ بازی Returnal در حال آزمایش است

محمد صادق شجاعی 18 مهر 1400 بدون دیدگاه
267 بازدید

براساس اعلام صفحه PlayStation Game Size در توییتر که یکی از منابع معتبر در رابطه با آپدیت‌های آثار پلتفرم پلی استیشن محسوب می‌شود، اخیرا آپدیت جدیدی از بازی Returnal با حجم 6 گیگابایت روی سرور‌های سونی آپلود شده است.

لازم به ذکر است که آپدیت بازی Returnal در دسترس عموم قرار نداشته و کاربران عادی قادر به دریافت آن نیستند. به همین دلیل امکان بررسی محتوا و تغییرات ایجاد شده به واسطه این آپدیت وجود ندارد. با این حال حجم بالای آن نشان می‌دهد که این به روز رسانی احتمالا تغییرات بزرگی در بازی ریترنال ایجاد کرده و حتی امکان ذخیره‌سازی که بسیاری از بازیکنان خواهان آن هستند، به اثر مذکور اضافه خواهد کرد.

عدم پشتیبانی از ذخیره‌سازی، ویژگی بوده که بیشترین انتقاد را به همراه داشته و استودیو Housemarque چند ماه پیش اعلام کرد که هنوز بهترین راه حل برای آن را پیدا نکرده است. این امر از آن جهت است که بازیکنان مختلف، انتظارات مختلفی دارند و همگی هدفی واحد را دنبال نمی‌کنند. بازی Returnal که به صورت انحصاری برای کنسول پلی استیشن 5 عرضه شده، اثری در سبک روگ لایک محسوب می‌شود که به بازیکنان امکان ذخیره پیشرفت خود را نمی‌دهد. بازگشت به اول بازی پس از شکست و از دست دادن تمامی آیتم‌ها در صورت به پایان رسیدن سطح سلامتی، جزو ویژگی‌های کلیدی ژانر روگ لایک هستند که بازی ریترنال نیز از آن‌ها پیروی می‌کند.

آپدیت بازی Returnal ریترنال

سیستم ذخیره مناسب در راه بازی Returnal

در مدت کوتاهی پس از انتشار بازی Returnal، استودیو Housemarque اعلام کرد که نسبت به انتقادات بازیکنان و طرفداران در رابطه با عدم امکان ذخیره‌سازی آگاه است. این دسته از گیمرها به این نکته اذعان کردند که تجربه بازی ریترنال ساعت‌ها به طول می‌انجامد و در صورتی که قصد توقف و ادامه تجربه خود در زمانی دیگر را داشته باشند، هیچ راهی جز قرار دادن کنسول PS5 در حالت Sleep وجود نداشته و کاربران نمی‌توانند کنسول خود را خاموش کنند.

میکائیل هاواری، مدیر بازاریابی استودیو هاوس مارک در مصاحبه با Axios Gaming اعلام کرد که این استودیو همچنان در حال بررسی چگونگی حل مشکل ذخیره‌سازی است. او در این باره گفته است که استودیو Housemarque می‌داند در حال حاضر برخی از سیستم‌های بازی، عامل بازدارنده در برابر تجربه هستند. همچنین او اضافه کرد که هدف استودیو سازنده، قرار دادن بازیکنان در شرایطی سخت‌گیرانه که ذهن آن‌ها را متمرکز می‌کند، بوده است. با این حال استودیو Housemarque  بازخورد‌های منفی را شنیده و در جهت رفع آن‌ها قدم بر‌می‌دارد.

نظر شما راجع به سختی و دشواری تجربه بازی Returnal چیست؟ آیا موفق به تجربه و به پایان رساندن این اثر شده‌اید؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

منبع: Video Games Chronicle

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.