محمد صادق شجاعی

پیش نمایش بازی Back 4 Blood

محمد صادق شجاعی 19 مهر 1400 بدون دیدگاه
592 بازدید

در سال 2008 استودیو Turtle Rock Studios و شرکت Valve اثری را تحت عنوان Left 4 Dead عرضه کردند که گیم‌پلی‌ای هیجان‌انگیز داشت و تجربه‌ای بی‌نظیر از تیراندازی اول شخص را خلق می‌کرد. عملکرد موفق این بازی موجب شد که یک سال بعد، دنباله آن تحت نام Left 4 Dead 2 در دسترس علاقه‌مندان قرار بگیرد. همانند بسیاری از محصولات شرکت ولو که تنها دو بازی از آن‌ها عرضه می‌شود، سری Left 4 Dead نیز با دو اثر به کار خود پایان داد. با وجود اینکه هیچگاه قرار نیست بازی Left 4 Dead 3 عرضه شود، اما استودیو Turtle Rock Studios در جهت احیای آن با نامی جدید قدم برداشته است. همراه پیش نمایش بازی Back 4 Blood باشید.

تمام آنچه باید در مورد بازی Back 4 Blood بدانید

نتیجه این تصمیم استودیو مذکور، بازی Back 4 Blood است که بزودی در دسترس علاقه‌مندان به سبک تیراندازی اول شخص قرار خواهد گرفت. در مطلب پیش نمایش بازی Back 4 Blood قصد داریم جنبه‌های مختلف این اثر را معرفی کنیم تا بیشتر با این بازی مورد‌انتظار آشنا شوید. با پارسی گیم همراه باشید.

کشیده شدن جهان به ورطه نابودی و قرار گرفتن در فضای پسا‌آخرالزمانی که موجودات نا‌شناخته اما مهاجم و خطرناک در آن حکمرانی می‌کنند، برای بسیاری از علاقه‌مندان به بازی‌های ویدیویی امری آشنا است. در طی سال‌های اخیر بازی‌های متعددی از جمله Metro Exodus ،Horizon Zero Dawn و The Last of Us با این پیش‌زمینه عرضه شده‌اند که موفقیت‌های بسیاری در جلب نظر مخاطبین و منتقدین به دست آورده‌اند. بازی Back 4 Blood نیز در شرایطی مشابه قرار دارد و علاوه بر راضی کردن علاقه‌مندان به فضای پسا‌آخرالزمانی، قادر است طرفداران تیراندازی اول شخص را نیز به خود جذب کند.

Back-4-Blood-Preview

داستان بازی Back 4 Blood

بازی Back 4 Blood از جایی آغاز می‌شود که یک انگل فضایی تازه کشف شده به نام Devil Worm، موجب شیوع بیماری نا‌شناخته می‌شود. این انگل اکثریت نسل بشر را مبتلا و آن‌ها را به موجوداتی به نام Ridden تبدیل کرده و به همین دلیل کره زمین در آستانه نابودی و در شرایط پسا‌آخرالزمانی قرار گرفته است. اما همچنان امیدی به نجات بشریت وجود دارد؛ زیرا گروهی از انسان‌ها گرد هم آمده‌اند و تحت عنوان Cleaner‌ها قصد دارند دنیا را از شر Ridden‌ پاک کنند.

Cleaner‌ها

بازی Back 4 Blood در مجموع دارای هشت شخصیت قابل بازی موسوم به Cleaner‌ است که به واسطه مصونیت در برابر Devil Worm و توانایی‌های منحصر به فرد قادر به مبارزه و نابودی Ridden هستند. در این بخش اقدام به معرفی این شخصیت‌ها از زبان سایمون مکنزی، نویسنده ارشد بازی و فیل راب، موسس و کارگردان خلاق استودیو Turtle Rock Studios می‌کنیم.

Evangelo-Back-4-Blood

اوانجلو

با این وجود که اوانجلو جوان‌ترین و بی‌تجربه‌ترین Cleaner‌ محسوب می‌شود، اما او ثابت کرده که به سرعت می‌تواند خودش را با شرایط وفق دهد. در کنار مهارت در نبرد با Ridden، اوانجلو خودش را به عنوان عضوی وفادار و قابل اتکا به اثبات رسانده است. اگر چه این شخصیت زیاد صحبت می‌کند و این امر در موقعیت‌های نگران‌کننده شدت می‌گیرد، اما توانایی‌هایی از خود نشان می‌دهد که جایگاهش در بین Cleaner‌ها را تثبیت می‌کند. اوانجلو قادر است هر ۶۰ ثانیه یک بار خودش را از چنگ دشمنان آزاد کرده، استامینای خود را به سرعت بازیابی کند و به میزان پنج درصد سرعت تیم خود را افزایش دهد.

Hoffman-Back-4-Blood

هافمن

هافمن جزو آن دسته از افرادی بوده که در تمام طول زندگی‌اش خود را برای آخرالزمان آماده کرده است و بر همین اساس همواره باعث می‌شود که تیمش احساس آمادگی برای هر شرایطی را داشته باشد. توانایی او در پیدا کردن مهمات در هر زمانی که یک Ridden را می‌کشد، نه تنها یک مزیت فوق‌العاده برای او بوده، بلکه به دلیل محدودیت مهمات، برای کل تیم ویژگی سرنوشت‌ساز است. هافمن به عنوان شخصیتی توصیف شده که همواره به دنبال تایید پدرش بوده، اما هیچگاه مطابق نظر و انتظارات خود عمل نکرده است.

Walker-Back-4-Blood

واکر

واکر شخصیتی سر‌سخت است که کل گروه می‌توانند به او اتکا کنند. این شخصیت دارای تجربه نظامی بوده و ضمن برنامه‌ریزی برای عملیات‌ها، به همراه مام عملا رهبر گروه محسوب می‌شود. واکر برخلاف کلیشه‌ها حرکت کرده و شخصیتی است که همواره به فکر اعضای تیم بوده و سلامت Cleaner‌ها را در اولویت قرار می‌دهد. واکر جنگجویی سر‌سخت است که قادر است صدمه شدیدی را به انواع قدرتمند Ridden‌ وارد کند. همچنین او با اضافه کردن ۱۰ واحد سلامتی به کل تیم، بقای طولانی‌تر اعضا را تضمین می‌کند.

پیش نمایش بازی Back 4 Blood

مام

مام دومین فرمانده Cleaner‌ها بوده که به عنوان نماینده غیرنظامیان محسوب می‌شود. او شخصی بسیار قوی و جدی است که احترام اطرافیان را بر‌می‌انگیزد. مام اهمیت زیادی به افراد حاضر در جامعه Cleaner‌ها می‌دهد و تلاش می‌کند نقش صدای رسای آن‌ها را ایفا کند. بهترین کارکرد مام قرار گرفتن در قالب شخصیت ساپورت است؛ زیرا تنها حضور او در گروه کافی بوده تا شرایط به کلی دگرگون شود. احیای فوری یک Cleaner‌ توانایی مهمی است که با توجه به طولانی بودن این عمل در حالت عادی، روند مبارزه با Ridden را متحول می‌کند. همچنین برخورداری از یک جان اضافه برای کل تیم، موجب تبدیل شدن شکست به پیروزی می‌شود.

پیش نمایش بازی Back 4 Blood

داک

همانطور که از نام داک مشخص است، این شخصیت حکم پزشک تیم را دارد. پوشش او باعث می‌شود که در همان نگاه اول متوجه شغل و تخصص او شوید. همچنین او ثابت کرده که با وجود عدم در اختیار داشتن توان رزمی و قدرت مبارزه، می‌تواند عضوی ارزشمند برای گروه باشد. به عنوان یک پزشک، داک تاثیر خود را در هنگام استفاده از آیتم‌های بازیابی سلامتی نشان می‌دهد؛ زیرا در این شرایط آیتم‌های مذکور ۲۰ درصد بازده بیشتر دارند. همچنین حضور او به معنای افزایش Trauma Resistance به میزان ۲۵ واحد بوده که این امر به معنای آسیب دائمی کمتر و بقای طولانی‌تر است.

شخصیت های بازی Back 4 Blood

جیم

جیم در واقع ادای احترامی به مردم پنسیلوانیا غربی، محل زندگی فیل راب بوده و نماینده قشر شکارچی و ماهیگیر است. سازندگان بازی Back 4 Blood در طراحی شخصیت جیم تمام توان خود را به کار بسته‌اند که از کلیشه‌ها دوری کرده و شخصیتی را به وجود بیاورند که به هیچ عنوان توهین‌آمیز نباشد. جیم حکم تک‌تیرانداز گروه را داشته که بهترین عملکرد را در هنگام استفاده از اسلحه اسنایپ به نمایش می‌گذارد. همچنین او با هر شلیک دقیق میزان آسیب بیشتری وارد می‌کند. حضور جیم در تیم بدان معنا است که شلیک به بخش‌های آسیب‌پذیر Ridden به میزان ۱۰ درصد صدمه بیشتر وارد می‌کند.

Karlee-Back-4-Blood

کارلی

کارلی به عنوان شخصیتی رک توصیف شده که چندان به گروه اهمیت نداده و تنها زمانی به آن‌ها کمک می‌کند که نفع شخصی داشته باشد. در حالی که شخصیت‌های مام و واکر تمام توجه خودشان را به بقیه اعضای تیم معطوف می‌کنند، کارلی سلامت خودش را در اولویت قرار می‌دهد. برای این منظور، او قادر است خطرات را تشخیص داده و سپس اعضای تیم را از محل آن‌ها مطلع کند. وجود کارلی در تیم باعث می‌شود که سرعت استفاده و تعامل به میزان ۲۵ درصد افزایش پیدا کند. این ویژگی در مواقعی که ملزم به ایستادن و فعال کردن المان‌های خاصی هستید و انبوهی از Ridden شما را احاطه کرده‌اند، بسیار مفید خواهد بود.

پیش نمایش بازی Back 4 Blood

هالی

هالی شخصیتی ورزشکار، برون‌گرا و اهل گشت و گذار بوده که سبک مبارزه با اسلحه سرد او کاملا با شخصیتش همخوانی دارد. سلاح اولیه هالی یک چوب بیسبال است که سطح آن با میخ پوشانده شده. فیل راب، هالی را فردی خوش‌بین توصیف کرده که همواره تلاش می‌کند نیمه پر لیوان را ببیند. همچنین او عاملی است که Cleaner‌ها را در کنار هم قرار می‌دهد. توانایی‌ها و مزیت‌های هالی موجب شده‌اند که او گزینه مناسبی برای علاقه‌مندان به سبک مبارزه با سلاح سرد باشد. از بین توانایی‌های هالی می‌توان به بازیابی استامینا با کشتن Ridden، مقاومت ۱۰ درصدی در برابر صدمه و ۲۵ درصد افزایش استامینا در کل تیم اشاره کرد.

Ridden

همانطور که اشاره شد، Ridden در واقع انسان‌هایی هستند که به واسطه انگل Devil Worm به موجوداتی وحشتناک تبدیل شده‌اند و تنها هدفشان نابود کردن آخرین نشانه‌های تمدن در کره زمین است. این موجودات دشمنان اصلی Cleaner‌ها در بازی Back 4 Blood هستند که شما باید در قالب اعضای این گروه با آن‌ها مبارزه کنید. Ridden به دو دسته کلی تقسیم می‌شود. دسته اول Common Ridden است که به وفور در محیط بازی حضور دارند و دسته دوم Special Ridden بوده که انواع خاصی را شامل می‌شود. در کنار نوع خاصی از Special Ridden که حکم باس‌های بازی را دارند، انواع مختلفی از این دسته از Ridden وجود دارد که تعدادی از آن‌ها عبارتند از: Stinger‌ ،Reeker ،Tallboy ،Snitcher و Sleeper. هر یک از دسته‌های Special Ridden توانایی‌ها و مهارت‌های منحصر‌به‌فرد خود را دارند که باعث می‌شوند روش مبارزه با آن‌ها متفاوت از دیگری باشد.

گیم پلی بازی Back 4 Blood

اگر پیش از این سری Left 4 Dead را تجربه کرده باشید، به سرعت می‌توانید خود را با بازی Back 4 Blood وفق دهید. این امر از آن جهت بوده که هسته گیم‌پلی و جنبه‌های مختلف آن‌ها یکسان است. علاوه بر امکان تجربه به صورت تک‌نفره و استفاده از همراهانی که هوش مصنوعی آن‌ها را کنترل می‌کند، بازیکنان می‌توانند در کنار دوستان خود و به صورت Co-op اقدام به مبارزه با Ridden کنند. همچنین بازی Back 4 Blood دارای حالتی به نام Swarm بوده که به صورت هشت نفره قابل تجربه است. در حالت مذکور تعداد چهار بازیکن در قالب Cleaner‌ها قرار گرفته و چهار بازیکن دیگر به عنوان Ridden عمل خواهند کرد. Cleaner‌ها نه تنها باید با چهار Special Ridden تحت کنترل بازیکنان دیگر مبارزه کنند، بلکه باید با دسته‌های انبوهی از Common Ridden نیز دست و پنجه نرم کرده و زنده بمانند.

گیم پلی Back 4 Blood

همانند سری Left 4 Dead، بازی Back 4 Blood دارای سیستم Game Director AI در حالت‌های PvE و PvP بوده که متناسب با فاکتور‌هایی همچون اسلحه مورد استفاده، میزان مهمات، شخصیت‌های حاضر در تیم و عملکرد بازیکنان، تغییراتی را در بازی اعمال می‌کند. برای مثال به واسطه این سیستم ایتم‌های متفاوتی در محیط ظاهر شده و نوع Ridden تغییر می‌کند. در طول هر یک از مبارزات می‌توانید اسلحه‌های مختلف جمع‌آوری کرده و همچنین اسلحه خود را ارتقا داده یا شخصی‌سازی کنید.

همچنین سکه‌هایی به دست می‌آورید که در خانه‌های امن می‌توانید با کمک آن‌ها سلاح را بهبود بخشیده یا آیتم‌هایی برای بقای بیشتر به دست بیاورید. این سکه‌ها تنها در همان مبارزه قابل استفاده هستند و لازم است پیش از اتمام مبارزه آن‌ها را صرف کنید؛ زیرا امکان به همراه بردن سکه‌ها وجود ندارد. لازم به ذکر است که هر یک از مبارزات را در شرایطی آغاز می‌کنید که سلاح اولیه خود را در اختیار داشته و دارایی شما به حالت قبل بازگشته است.

سیستم Card

سیستم Card یکی از ویژگی‌های جدید بازی Back 4 Blood است که نمونه آن را پیش از این در بازی‌های سری Left 4 Dead مشاهده نکرده‌ایم. به کمک سیستم کارت‌ها، بازیکنان می‌توانند قبل از مبارزه دک خاصی را ایجاد کنند که مزیت‌های مختلفی از جمله افزایش میزان مهمات قابل حمل یا تغییر ضربه مشت به ضربات چاقو را به وجود می‌آورد. با هر بار کامل کردن مبارزات، ارزی به دست می‌آورید که با صرف آن‌ها در Hub می‌توانید کارت‌های جدید به دست بیاورید.

علاوه بر Cleaner‌ها، دشمنان آن‌ها یعنی Ridden نیز قادر به استفاده از کارت‌های خاصی موسوم به Corruption هستند. این کارت‌ها باعث می‌شوند که موانع و خطر‌های متعددی از جمله مقاومت بیشتر Ridden و محدود شدن دید به دلیل غلیظ‌تر شدن مه، در بازی ایجاد شود. سیستم کارت‌ها بسیار پویا و تاثیرگذار بوده که از آن‌ می‌توان به عنوان اصلی‌ترین وجه تمایز بین بازی Back 4 Blood و سری Left 4 Dead نام برد.

اسلحه‌های بازی Back 4 Blood

بازی Back 4 Blood دارای انواع و اقسام اسلحه‌ها است که هر یک از آن‌ها دارای نقاط قوت، نقاط ضعف و متغیرهای خاص خود هستند. مهم‌ترین دسته‌های اصلی اسلحه‌ها شامل Assault Rifle ،Sniper Rifle ،Light Machine Gun ،Submachine Gun و Shotgun است که انواع مختلف آن‌ها دارای صدمه، لگد و سرعت خشاب‌گذاری متفاوت هستند. علاوه بر این بازیکنان می‌توانند از بین چند نوع اسلحه کمری، تپانچه مورد‌نظر خود را انتخاب کنند یا آن را با اسلحه سرد جایگزین کنند.

Back-4-Blood-Weapons

از آن جایی که مهمات در برخی مواقع کمیاب می‌شود، بازیکنان می‌توانند مهمات را از Inventory خود خارج کرده و به بازیکنان دیگر برسانند. با پیشرفت در مراحل، می‌توانید اسلحه‌های مختلفی را در محل‌هایی همچون گاوصندوق‌ها پیدا کنید یا حتی در خانه‌های امن اقدام به خرید آن‌ها کنید. آیتم‌های الحاقی اسلحه‌ها یا Weapon Attachment‌ها که تغییراتی همچون افزایش ظرفیت خشاب و بالا بردن دقت اسلحه را ایجاد می‌کنند، نیز در شرایطی مشابه به دست می‌آیند.

لازم به ذکر است که پس از مجهز شدن یک اسلحه به Attachment‌، امکان حذف آن وجود نداشته و فقط می‌توانید با یک آیتم هم‌رده جایگزین کنید. برای مثال افزایش‌دهنده ظرفیت خشاب با گلوله‌های ضد‌زره قابل جایگزینی است. همچنین تمامی Attachment‌‌ها برای تمامی اسلحه‌ها مناسب نیستند. برای مثال اضافه کردن دوربین چندان تاثیری در عملکرد شاتگان ندارد. برخی از اسلحه‌هایی که در محیط پیدا می‌کنید دارای Attachment‌ معیوب هستند که با رنگ قرمز مشخص شده‌اند. این آیتم‌ها تاثیر منفی روی عملکرد اسلحه داشته و لازم است در اسرع وقت آن‌ها را جایگزین کنید.

علاوه بر اسلحه‌های اصلی و فرعی، هر بازیکن می‌تواند یکی از آیتم‌های Support، Offensive و Quick Accessory را به همراه خود ببرد. این آیتم‌ها را می‌توانید با روش‌هایی همچون گشت و گذار در محیط، باز کردن جعبه‌ها یا خرید در خانه‌های امن به دست آورید. همانطور که لازم است هر عضو گروه اسلحه‌ و کارت خاص خود را داشته باشد، استفاده از تمامی دسته‌های آیتم ضروری است. برای مثال یک بازیکن می‌تواند با استفاده از آیتم‌های دسته Support مانند بانداژ سلامتی دیگر اعضا را احیا کند و بازیکن دیگر با استفاده از کوکتل مولوتف از دسته آیتم‌های Offensive، دشمنان را دور کند.

Back-4-Blood

مراحل بازی Back 4 Blood

در کنار المان‌های متعدد و جنبه‌های مختلف که ارزش تکرار بازی Back 4 Blood را بالا می‌برند، وجود محیط‌ها و مراحل متنوع، ویژگی‌ای است که باعث می‌شود از تجربه بازی مذکور لذت ببرید. برای مثال، مراحل ابتدایی شما را در محیطی شبیه به کارخانه‌ها قرار داده و مجبور می‌کند که با استفاده از اشیا مختلفی، دسته‌های مختلف Ridden را به سمت خود بکشید. از دیگر مراحل بازی Back 4 Blood می‌توان به پیدا کردن خانه امن و نجات چندین بازمانده، از بین بردن محل استقرار Ridden و پیدا کردن دست یک انسان مرده و استفاده از آن برای باز کردن درب یک خانه امن اشاره کرد. در واقع تنوع مراحل بازی Back 4 Blood باعث می‌شود که اثر مذکور در آستانه تبدیل شدن به تجربه‌ای خسته‌کننده قرار نگرفته و همواره ویژگی جدیدی برای ارائه داشته باشد.

تاریخ انتشار

بازی Back 4 Blood روز سه‌شنبه هفته جاری برای پلتفرم‌های پلی استیشن 4، پلی استیشن 5، ایکس باکس وان، ایکس باکس سری ایکس، ایکس باکس سری اس و کامپیوتر عرضه خواهد شد. نسخه کامپیوتر این بازی در هنگام عرضه با رزولوشن 4K قابل تجربه بوده و کاربران این پلتفرم می‌توانند از مواردی همچون نمایشگر‌های فوق عریض، چندین مانیتور و Nvidia DLSS استفاده کنند. همچنین براساس ویدیوی منتشر شده از کانال ElAnalistaDeBits در یوتیوب، نسخه بتای بازی Back 4 Blood با رزولوشن 4K و نرخ 60 فریم بر ثانیه روی کنسول‌های پلی استیشن 5 و ایکس باکس سری ایکس اجرا می‌شود که می‌توانیم انتظار عملکردی مشابه از نسخه نهایی داشته باشیم. لازم به ذکر است که بازی ذکر شده از ویژگی‌های Cross-Play (تجربه کاربران پلتفرم‌های مختلف در کنار هم) و Cross-Gen (تجربه کاربران نسل‌های مختلف کنسول‌ها در کنار هم) پشتیبانی خواهد کرد.

بازی Back 4 Blood نوید تجربه‌ای لذت‌بخش و هیجان‌انگیز از کشتار موجودات نا‌شناخته در کنار دوستان را می‌دهد که طرفداران سری Left 4 Dead می‌توانند از انجام آن لذت ببرند. نظر شما راجع به این اثر چیست؟ آیا قادر است خاطرات بازی‌های Left 4 Dead را زنده کند؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

راهنما و توضیحات
برچسب ها

مطالب مرتبط

سوالات متداول در رابطه با این محتوا

داستان بازی Back 4 Blood چیست؟

بازی Back 4 Blood از جایی آغاز می‌شود که یک انگل فضایی تازه کشف شده به نام Devil Worm، موجب شیوع بیماری نا‌شناخته شده. این انگل اکثریت نسل بشر را مبتلا کرده و آن‌ها را به موجوداتی به نام Ridden تبدیل کرده است و به همین دلیل کره زمین در آستانه نابودی و در شرایط پسا‌آخرالزمانی قرار گرفته. اما همچنان امیدی به نجات بشریت وجود دارد؛ زیرا گروهی از انسان‌ها گرد هم آمده‌اند و تحت عنوان Cleaner‌ها قصد دارند دنیا را از شر Ridden‌ پاک کنند.

۱
آیا بازی Back 4 Blood ارزش خرید را دارد؟

بازی Back 4 Blood نوید تجربه‌ای لذت‌بخش و هیجان‌انگیز از کشتار موجودات نا‌شناخته در کنار دوستان را می‌دهد که طرفداران سری Left 4 Dead می‌توانند از انجام آن لذت ببرند و قطعا ارزش خرید را دارد.

۲
arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.