Back-4-Blood
یحیی رحیمی

قفل امنیتی دنوو به بازی Back 4 Blood اضافه شد

یحیی رحیمی 13 مهر 1400 1 دیدگاه
432 بازدید

بازی Back 4 Blood از جمله برترین بازی‌های ماه اکتبر امسال است که قرار است هفته‌ی آینده و به مناسبت هالووین منتشر شود. پس از آنکه سیستم مورد نیاز بازی منتشر شد و از ویژگی‌های نسخه کامپیوتر باخبر شدیم، فهمیدیم که بازی چندان سیستم قدرتمندی نمی‌خواهد و همچنین تجربه‌ی آن نیز کاملاً آنلاین است. از آنجایی که کرک بازی‌های آنلاین هیچ فایده‌ای نخواهد داشت، استودیو در اقدامی عجیب، قفل امنیتی دنوو را نیز به بازی اضافه کرده است.

بر اساس اطلاعات منتشر شده توسط سایت SteamDB که به بررسی و تحلیل تغییرات بازی‌های استیم می‌پردازد، قفل امنیتی دنوو بدون هیچ گونه اطلاعی به بازی Back 4 Blood اضافه شده و توسعه‌دهنده هیچ رسانه‌ای را از تغییرات جدید باخبر نکرده است. مدیریت حق کپی‌ رایت بازی‌های کامپیوتر، مدت‌هاست به شیوه‌های مختلف اعمال می‌شود و برای نمونه تعدادی از مکانیسم امنیتی استیم استفاده می‌کنند و عده‌ای نیز به قفل دنوو رو می‌آورند که امنیت بیشتری نسبت به بقیه دارد، اما تأثیر زیادی روی عملکرد بازی می‌گذارد. این در حالی است که فروشگاه GOG مدت‌هاست، امکان انتشار بازی بدون هیچ مکانیسم امنیتی را فراهم کرده است.

قفل امنیتی دنوو میان کاربران کامپیوتر محبوبیت چندانی ندارد. برای نمونه استفاده از دنوو در بازی Resident Evil Village باعث شد تا کرک بازی که مکانیسم امنیتی را دور زده بود، بهتر از بازی اصلی اجرا شود. کپکام بعدها با انتشار بیانیه‌ای، قول آپدیت‌های بیشتر برای بازی را داد و عملکرد رزیدنت ایول 8 با نسخه کرک شده، یکسان شد. البته تمامی بازی‌های ویدیویی با دنوو مشکل نداشته‌اند و برای نمونه Doom Eternal بدون هیچ مشکلی روی کامپیوتر اجرا می‌شود.

توسعه‌دهندگان دنوو بارها ارتباط مشکلات بازی حین اجرا را به قفل امنیتی دنوو بی‌ارتباط دانسته‌اند و این مسئله در مورد بازی Deathloop نیز تکرار شد. پس از آنکه نسخه کامپیوتر بازی Deathloop با مشکل مواجه شد، سریعاً انگشت اتهام به سوی دنوو چرخید و بعدها مشخص شد که این قفل، تأثیری روی بازی نگذاشته بود. تعدادی از ناشران اما ترجیح می‌دهند تا بازی را بدون این قفل منتشر کنند و برای نمونه ناشر Humankind این کار را انجام داد؛ اما این اتفاق برای بازی Back 4 Blood رخ نخواهد داد.

قفل دنوو بازی Back 4 Blood

بازی Back 4 Blood اثری چند نفره و کاملاً آنلاین است که گروهی از بازی‌کنان را در مقابل زامبی‌ها و موجودات ترسناک قرار می‌دهد و اعضای گروه باید با همکاری همدیگر، شانس بقا را افزایش دهند. از آنجایی که این اثر کاملاً آنلاین است و حتی کرک شدن آن نیز تأثیری روی اجرای بازی نخواهد داشت، استفاده از دنوو تأمل‌برانگیز است. نظر شما چیست؟

منبع:‌ PCGamesN

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 1 دیدگاه
  • Avatar

    hoseyn

    مهمان

    هرچقد هم قفل اضافه کنن این کرکرها راهشو پیدا میکنن مثل رزیدنت ایول ۲ که پیچیده‌ترینشون بود ولی چی شد؟ قفلو شکستن. تا کرکرهایی مث codex و امثال اون هستن ما میتپنیم گیم‌ها رو رایگان بازی کنیم . مث همین رزیدت ایول ویلج یا رزیدنت ایول ۳ خداییش قیمت ویلج رو ببینین هفتاد هشتاد دلار آمریکا هستش . کی میتونس این پولو بده تو‌ ایران اونم واسه چند ساعت گیم پلی . من ک یکی دو روزه تمومش کردم الان منتظر بازیهای جدیدم مث outlast trials

    پاسخ دهید