Far-Cry-6
یحیی رحیمی

نمرات و نقد بازی Far Cry 6 منتشر شد:‌ دور از انقلاب

یحیی رحیمی 14 مهر 1400 بدون دیدگاه
1,164 بازدید

وب‌سایت‌های معتبر بازی‌های ویدیویی، نمرات و نقد بازی Far Cry 6 را پس از یک هفته بررسی منتشر کردند و شاهد دریافت نمرات متوسطی توسط این اثر جهان باز هستیم. بازی فارکرای 6 سفری مهیج به جزیره‌ی یارا را به تصویر می‌کشد که با دنیایی از سلاح‌های متفاوت تجهیز شده است؛ اما تغییر چندانی در مکانیسم‌های مجموعه ایجاد نشده و نیاز بود که انقلابی در زمینه بازی‌های جهان باز ایجاد شود تا این اثر اکشن ماجراجویی، بتواند منتقدان را راضی نگه دارد. در ادامه به بررسی کوتاه بازی و همچنین گزارش نمرات کسب شده خواهیم پرداخت.

یوبی‌سافت پس از انتشار چندین بازی مناسب از مجموعه فارکرای، تصمیم گرفت تا بزرگ‌ترین شماره ممکن را با همان فرمول برنده ارائه دهد. اگر چه می‌گویند نباید به ترکیب برنده دست زد، اما عدم نوآوری کار دست بازی Far Cry 6 داده است. گفتنی است فارکرای 5 نیز نمراتی مشابه دریافت کرده بود و چندان به مذاق طرفداران و منتقدان خوش نیامد. در ادامه بخشی از بررسی سایت‌های معتبر را خواهیم خواند و کمی با دلایل امتیاز ارائه‌شده آشنا خواهیم شد.

بررسی کوتاه بازی Far Cry 6

اگر بخواهیم خلاصه‌ای از نقد بازی Far Cry 6 را ارائه کنیم، باید بگوییم که بازی دنیای زیبا و وسیع را به تصور کشیده و همچنین بعد سیاسی ماجرا نیز تا حدی توانسته به قلب مخاطب نفوذ کند، اما به طور کل، تجربه‌ای تکراری را خواهید داشت و انتظار اثری کامل را نداشته باشید.

TheGamer‌- امتیاز 8/10

این اثری است که اهمیت نبرد علیه فاشیسم و موضع گرفتن علیه این امر را به خوبی می‌فهمد؛ اما این ایده توسط روند بازی که می‌خواهد شما را از انقلابی‌گری دور کند و به جای آن، سرگرم نوازش کردن حیوانات و همچنین شلیک موشک‌اندازهای عجیبتان کند، به حاشیه می‌رود.  بازی به خصوص یک شروع مناسب و قدمی بزرگ برای شرکتی است که همیشه از بحث‌های سیاسی فرار می‌کرد. اگر شما دنبال یک فارکرای جدید هستید، این اثری است که توانسته همان فرمول سابق را تکرار کند و گاهی آن را به مرزهای تازه‌ای بکشاند.

نمرات و نقد بازی Far Cry 6

VGC – امتیاز 4/10

اگر دنبال یک بازی Far Cry دیگر می‌گردید و می‌خواهید همان کارهایی که برای 10 سال است انجام می‌دهید را تکرار کنید، احتمالاً اوقات شیرینی خواهید داشت؛ اما اگر از چنین بازی‌هایی خسته شده‌اید و به اوج رسیده‌اید، Far Cry 6 یادتان می‌آورد که طراحی بازی‌های جهان باز، به شدت نیاز به انقلاب دارد. از جمله ویژگی‌های منفی باید به طراحی مراحل خسته‌کننده و همچنین نبود محتوای کافی در دنیای وسیع اشاره کرد.

GamesRadar – امتیاز 8/10

نوسان‌های مختلف بازی Far Cry 6 نشان‌دهنده ورود این اثر به مرحله‌ی دیگری از بلوغ است و جدا از آن، تمام آن چیزی که در مورد فارکرای دوست داشتید در این اثر وجود دارد و شاید حتی بیشتر از آنچه می‌خواستید. این یک دنیای وسیع از هرج و مرج و بالگردهایی است که هر آن منفجر می‌شوند و شما را تا شروع سال 2022 سرگرم نگه خواهند داشت. این اثری است که توانسته دوران تازه‌ای برای بازی رقم بزند و یک اکشن انفجاری بهتر ارائه دهد.

PCGamer‌- امتیاز 7.5/10

شخصیت شرور بازی Far Cry 6 شکوه و اغراق کمتری نسبت به جوزف سید دارد؛ اما کاستیلو نیز به هدف و آرمانش پایبند است و یک دیکتاتور کلاسیک به حساب می‌‌آید. او حقیقتی تلخ را به ما نشان می‌دهد و آن‌هم این است که تمام چیزهای خوبی که امروز دریافت کرده‌ایم، نتیجه برده‌داری مدرن و فساد بوده است. اگر چه داستان گاهی ما را به خنده می‌اندازد، اما مزه‌ی تلخ و شیرین آن، ما را یاد واقعیت‌های جهان می‌اندازد و به همین دلیل، تجربه آن را به شما پیشنهاد می‌کنم. اگر چه جزیره یارا محیط بسیار زیبایی دارد، اما داستان و آنتاگونیست کاملاً قابل پیش‌بینی هستند.

نقد بازی Far Cry 6

نمرات بازی Far Cry 6

پس از پرداختن به نقد بازی Far Cry 6 وقت آن رسیده تا در مورد مجموع نمرات بازی صحبت کنیم. این اثر جدید توانسته نمره 76 را بر اساس 37 بررسی ثبت شده به دست آورد که نسبت به فارکرای 5 افت کرده است. می‌توانید نمرات کامل بازی را در زیر ببینید.

WellPlayed – 90
God is a Geek – 90
IGN Italia – 85
PlayStation LifeStyle – 85
Gamepressure – 85
IGN – 80
Hardcore Gamer – 80
Twinfinite – 80
Multiplayer.it – 78
Destructoid – 75
Dexerto – 70
EuroGamer – 60
Telegraph – 60

منبع: MetaCritic

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

سوالات متداول در رابطه با این محتوا

میانگین نمرات بازی فارکرای 6 چقدر است؟

در حال حاضر بازی فارکرای 6 موفق به دریافت نمره متاکریتیک 76‌ از 37 بررسی شده است.

۱
آیا بازی Far Cry 6 ارزش تجربه را دارد؟

بر اساس بررسی‌های ثبت شده، این اثر ارزش تجربه را دارد، اما اگر به دنبال نوآوری هستید، نا امید خواهید شد.

۲
arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.