یحیی رحیمی

فیفا 22 پرفروش‌ ترین بازی هفته انگلستان شد

یحیی رحیمی 13 مهر 1400 1 دیدگاه
1,374 بازدید

انتشار چارت پرفروش ترین بازی های هفته انگلستان، نشان از شروع طوفانی بازی فیفا 22 دارد. اثر جدید الکترونیک آرتز پس از مدت‌ها صبر و انتظار برای کنسول‌‌های بازی و کامپیوتر منتشر شد و باعث تغییرات بزرگی در چارت فروش هفتگی شد. اگرچه FIFA 22 شروع مناسبی داشته و در جایگاه اول قرار گرفته، اما فروش دیسک بازی نسبت به FIFA 21 در هفته اول، حدود 35 درصد افت کرده و این رقم در مقایسه با FIFA 20 نیز حدود 42 درصد افت را نشان می‌دهد.

میزان فروش دیجیتالی بازی‌ها در طی چند سال اخیر به شدت افزایش یافته و کمتر فردی به دنبال خرید دیسک بازی‌ها است. اگرچه فروش دیسک بازی فیفا 22 کاهش یافته، اما میزان فروش دیجیتالی نیز 31 درصد نسبت به سال قبل بیشتر شده و این نشان می‌دهد که بیشتر طرفداران، بازی را از فروشگاه‌های دیجیتالی خریداری کرده‌اند.

بیشترین میزان فروش بازی نیز برای نسخه پلی استیشن 4 است و این در حالی است که تنها نسخه ایکس باکس سری و پلی استیشن 5، دارای ویژگی‌های گرافیکی و گیم پلی جدید است و نسخه قدیمی، تغییر چندانی نداشته است. پس از PS4، بیشترین فروش به ایکس باکس وان می‌رسد و سپس پلی استیشن 5؛ عجیب است که نسخه نینتندو سوییچ از سری ایکس فروش بیشتری داشته و به نظر می‌رسد که مالکان ایکس‌ باکس، علاقه‌ی زیادی به خرید دیسک بازی ندارند.

فیفا 22 فروش FIFA 22

افت فروش فیفا 22 نسبت به سال قبل

دیگر بازی جدید هفته نیز Sonic Colors Ultimate بود که توانسته جایگاه سوم چارت پرفروش ترین بازی هفته انگلستان را به خود نسبت دهد. بیشترین فروش ریمستر بازی سونیک، مربوط به نینتندو سوییچ بوده و در جایگاه بعدی نیز پلتفرم پلی استیشن قرار دارد. بازی Hot Wheels Unleashed با قرار گرفتن در جایگاه چهارم، شروع مناسبی داشته و جالب است که کاربران پلی استیشن 5، بیش از هر پلتفرم دیگری این بازی را خریداری کرده‌اند.

عناوین هفته‌های گذشته مانند Deathloop و Kena Bridge of Spirits در میان ده بازی پرفروش هفته قرار ندارند و عناوین نینتندو بیشتر به چشم می‌آید. افت فروش فیزیکی بازی فیفا 22‌ بیشتر از دیگر عناوین به چشم می‌آید و با توجه به تخفیف 10 درصدی سرویس EA Play، علاقه‌ زیادی به خرید دیسک بازی وجود نداشته است. در ادامه نگاهی به پرفروش ترین بازی هفته انگلستان بیندازید.

  1.  FIFA 22
  2. Mario Kart 8 Deluxe
  3.  Sonic Colors Ultimate
  4.  Hot Wheels Unleashed
  5.  Minecraft (Switch)
  6.  Marvel’s Spider-Man: Miles Morales
  7.  Animal Crossing: New Horizons
  8.  F1 2021
  9.  Grand Theft Auto 5
  10.  Super Mario 3D World + Bowser’s Fury

منبع: VGC

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 1 دیدگاه
  • Avatar

    پارسا شکوری

    مهمان

    سلام بهترین بازی است ممنونم

    پاسخ دهید