بازی مشابه کلش‌ آف کلنز
کسری کاظمی

15 بازی مشابه کلش آف کلنز که باید تجربه کنید

کسری کاظمی 21 مهر 1400 1 دیدگاه
12,310 بازدید

بازی کلش آف کلنز برای دوست داران بازی‌های موبایل، نامی آشنا و خاطره انگیز است. اگر طی ده سال اخیر یک تلفن همراه هوشمند در اختیار داشتید، احتمال آن زیاد است که به تجربه این بازی استراتژیک محبوب پرداخته باشید. در این مقاله به 15 بازی مشابه کلش آف کلنز که باید تجربه کنید می‌پردازیم.

بازی‌های موبایلی نسبت به دنیای بزرگ و عمیق بازی‌های ویدیویی کامپیوتری، تاریخچه کوتاه و جدیدتری دارند. شاید بتوان اولین نسل بازی‌های موبایلی را به عرضه گوشی‌های هوشمند نسبت داد که با سخت افزار قدرتمندشان، رقیبی جدی برای کنسول‌های دستی به حساب می‌آمدند و در نهایت نیز شاهد بودیم که به طور کلی این کنسول‌ها را از دور رقابت خارج کرده و تبدیل به پادشاهان بازی‌های همراه شدند. اولین نسل از گوشی‌های هوشمند در سال 2007 و 2008 با سیستم عامل‌های iOS و Android مسیر خود را آغاز کرد که اگر موقعیت فعلی آن‌ها را در دنیا در نظر بگیریم، شاهد یک امپراتوری بی‌نظیر در کمتر از دو دهه هستیم.

با اینکه مدت زمان بسیار کمی از حضور تلفن‌های هوشمند در دنیا می‌گذرد، شاهد به وجود آمدن یک بازار کامل و بزرگ از بازی‌های موبایلی هستیم که به واسطه چند عنوان عظیم و مطرح و هزاران نسخه مشابه آن بازی‌ها، توانسته‌اند نیاز مردم به این دسته از عناوین را به خوبی به تصویر بکشند. یکی از بازی‌هایی که در ابتدای مسیر به خوبی توانست پتانسیل این محصولات را در بازار جهانی به دست بیاورد، بازی Clash of Clans بود که با عرضه در سال 2012 بر روی iOS و 2013 بر روی Android توانست میلیون‌ها نفر از سراسر دنیا را درگیر خود کند که دلایل این موضوع نیز فراوان بوده و نیاز به مقاله‌ای کاملاً جدا دارد.

بازی‌ های شبیه Clash of Clans

بازی کلش آف کلنز عنوانی مولتی پلیر و رایگان (با پرداخت‌های درون برنامه‌ای) است که از المان‌های چندین ژانر استراتژیک استفاده کرده تا یک بازی همه‌گیر و یکپارچه را به وجود بیاورد. ژانر طراحی پایگاه، استراتژی هم‌زمان تاکتیکال و دفاع از قلعه، هسته اصلی بازی کلش آف کلنز را تشکیل داده‌اند. به دلیل گیم پلی اعتیادآور و ساده که در ساختار کلش آف کلنز پیاده سازی شده بود، این بازی توانست دنیا را در دهه اخیر تکان بدهد. با اینکه چیزی حدود 9 سال از عرضه این عنوان گذشته است، همواره می‌توان بیش از 20 میلیون بازیکن را پیدا کرد که به صورت هم‌زمان، هر روز به تجربه این بازی می‌پردازند.

امکان ندارد که این روزها محصولی را پیدا کنید که از محبوبیت و موفقیت زیادی بهره مند شود و بلافاصله محصولات مشابه آن مانند مور و ملخ بازار را اشباع نکنند. همین موضوع در رابطه با بازی پابجی موبایل نیز صدق می‌کند که در مقاله 10 بازی شبیه پابجی موبایل به نمونه‌های شبیه به آن پرداختیم. شاید بتوان گفت که بیش از صدها بازی مشابه کلش آف کلنز تا به امروز در بازار گوگل و اپل عرضه شدند که نه تنها خیلی از آن‌ها آثار ارزشمندی نیستند، بلکه ممکن است شخصی که به دنبال بهترین جایگزین می‌گردد را نیز گیج کنند. برای همین در این مقاله قرار است به 15 بازی مشابه Clash of Clans که باید تجربه کنید بپردازیم. فهرستی از بهترین بازی‌های موجود در دنیا که علاوه بر کیفیت بالا، دارای جامعه بازیکنان زیادی نیز هستند. با ما همراه باشید.

Boom-Beach

Boom Beach – 1

  1. دانلود: گوگل پلیاپ استور

اگر بخواهیم به یک بازی مشابه کلش آف کلنز بپردازیم که به بازی اصلی بیشترین وفاداری را دارد، نیازی نیست راه دوری برویم و می‌توانیم به ساخته دیگر استودیوی سازنده Clash of Clans یعنی بازی Boom Beach نگاه کنیم. از همان ابتدای کار، متوجه شباهت‌های میان دو بازی خواهید شد. از ساخت و ساز پایگاه نظامی خود گرفته تا تولید هوشمندانه سربازان برای حمله به پایگاه دشمن. با این حال چیزی که Boom Beach را از Clash of Clans متمایز می‌کند، تمرکز بیشتر آن بر روی المان‌های دفاع از پایگاه و گیم پلی تاکتیکالش است. قطعاً با تجربه Boom Beach حسی آشنا، با این حال متفاوت را دریافت خواهید کرد.

بازی Clash of Clans به نبردهای سریع و متمرکزش معروف است، با این حال در Boom Beach شاهد بخش کمپینی هستیم که دارای مبارزات طولانی‌تر و دفاع از ساحل خود در مقابل خیل عظیمی از سربازان دشمن بوده که گویا پایانی برایشان تعریف نشده است. این بخش کمپین به خوبی می‌تواند قواعد و مکانیک بازی را برای تازه واردان توضیح داده و آن‌ها را برای مبارزه اصلی آماده کند. اگر به دنبال یک بازی مشابه Clash of Clans می‌گردید، بازی Boom Beach نزدیک‌ترین انتخاب شما خواهد بود.

بازی مشابه کلش‌ آف کلنز

DomiNations – 2

  1. دانلود: گوگل پلیاپ استور

بازی DomiNations عنوانی در سبک MMO استراتژیک با پرداخت درون برنامه‌ای است. بازی مذکور توسط استودیوی Big Huge Games توسعه یافته و برای اولین بار در سال 2015 راه خود را به بازار گوشی‌های هوشمند باز کرد. در DomiNations بازیکنان دست به ساخت یک پایگاه نظامی می‌زنند علاوه بر نیروهای نظامی، باید بخش دفاعی و اقتصادی خود را نیز رونق ببخشد (شما را یاد یک بازی خاص نمی‌اندازد؟). پس از اینکه نیروهای خود را ساختید، می‌توانید در دنیای شبکه آنلاین بازی به جستجوی حریفان قابل توجه که در سطح شما هستند بگردید و به پایگاه آن‌ها حمله ور شوید و غنائم و مدال‌هایی کسب کنید.

بازیکنان DomiNations می‌توانند از میان کشورهای مختلفی که در بازی قرار داده شده، یکی را انتخاب کرده و در نقش آن ملت پایگاه خود را بسازند. ملت‌های موجود در بازی شامل: انگلیسی، چینی، فرانسوی، آلمانی، یونانی، ژاپنی، کره‌ای و رومی است. همچنین بخش تک نفره‌ای وجود دارد که بازیکنان می‌توانند به تمرین استراتژی بپردازند. بازی DomiNations در بکار گیری المان‌های استراتژیک، برتری خاصی نسبت به سایر بازی‌های هم سبک خود دارد و برای طرفداران این ژانر خوشایند خواهد بود.

بازی مشابه کلش‌ آف کلنز

Dawn of Titans: War Strategy RPG – 3

  1. دانلود: گوگل پلیاپ استور

بازی Dawn of Titans توسط استودیوی NaturalMotion توسعه یافته و در سال 2015 منتشر شد. عنوانی استراتژیک نوبتی که تمرکز زیادی در زمینه اکشن و نبردهای هیجان انگیز پویا دارد. در این بازی، شما در نقش پادشاهی بازی می‌کنید که امپراتوری خود را بر روی یک جزیره شناور در دریا پایه گذاری کرده است. پادشاه از کمک تایتان‌ها بهره برداری کرده تا بتواند امپراتوری خود را به عنوان سلطنت مطلق در دنیا معرفی کند که البته مشکلاتی را نیز به همراه دارد. یکی از مشکلات امپراتوری شما، سایر بازیکنان دنیا است که قصد تخریب جزیره شما و به قدرت رسیدن خودشان را دارند.

از ویژگی‌های مثبت بازی Dawn of Titans گرافیک خارق العاده آن است که برای یک بازی مشابه کلش آف کلنز در گوشی‌های موبایل، مزیت بزرگی به حساب می‌آید. همچنین شاهد حضور یک خط داستانی تک‌نفره برای تجربه آفلاین هستیم که دارای داستان خوب و مناسبی است. شاید بزرگ‌ترین برتری Dawn of Titans نسبت به دیگر بازی‌های شبیه خود، نمایش نبردهای عظیم با حضور هزاران دشمن در نقشه است که به راحتی نبردهای صدنفره کلش آف کلنز را در حاشیه قرار می‌دهد.

بازی مشابه کلش‌ آف کلنز

Clash of Lords 2 – 4

  1. دانلود: گوگل پلیاپ استور

بازی Clash of Lords 2 توسط استودیوی I Got Games ساخته و در سال 2014 منتشر شد. این بازی دنباله عنوان موفق قبلی این استودیوی است که قرار بود یک تلاش برای کسب مخاطبان Clash of Clans باشد؛ با این حال بازی Clash of Lords 2 توانست این کار را بهتر از جد بزرگش به ثمر برساند. با اینکه استایل گیم پلی و شیوه روایت داستان، بسیار شبیه به Clash of Clans است، ویژگی دفاع از قلعه، در این بازی به شکل متفاوتی پیاده سازی شده است. به همین دلیل شما برای پیروزی در مقابل نیروهای مهاجم دشمن، باید از چینش استراتژیکی مؤثرتری استفاده کرده تا بتوانید خسارت را به حداقل برسانید.

بازی Clash of Lords 2 موفق شده تا تمام نکات مثبتی که Clash of Clans را در نزد مخاطبان به شهرت رساند را برداشته و آن‌ها را حتی بهتر از نسخه اصلی ارائه دهد. در بازی شاهد گرافیکی زیباتر و چشم‌نوازتر هستیم که با خیره شدن زیاد به صفحه نمایش خسته کننده نمی‌شود. موسیقی‌های زیباتری در بازی جریان دارند و سیستم قهرمانان بازی نیز بسیار جدی طراحی شده است. شاید بتوان قابلیت پرداخت برای پیروزی را مانند Clash of Clans و بازی‌های مشابه، نکته منفی اصلی این عنوان در نظر گرفت.

Rise-of-Kingdoms

Rise of Kingdoms – 5

  1. دانلود: گوگل پلی – اپ استور

بازی Rise of Kingdoms: Lost Crusade توسط استودیوی بازی سازی Lilith Games توسعه یافته و در سال 2018 به بازار منتشر شده است. برای یک بازی مشابه Clash of Clans جدیدتر، Rise of Kingdoms دست خالی نیامده و حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. همان‌طور که شاید از اسم این بازی متوجه شده باشید، Rise of Kingdoms ادای احترامی به بازی‌های استراتژیک کلاسیک Civilization اثر سید مایر داشته و سیستم گیم پلی آن نیز شباهت‌هایی با آن بازی‌ها دارد. شما باید از میان چندین تمدن، یکی را انتخاب کرده و به مبارزه با سیار تمدن‌ها که توسط بازیکنان سراسر دنیا کنترل می‌شود، بپردازید.

شاید بتوان Rise of Kingdoms: Lost Crusade را از جهاتی با بازی DomiNations که پیش‌تر به آن پرداختیم نیز مقایسه کرد. گیم پلی استراتژیک نوبتی که حول محور تمدن‌های مختلف می‌چرخد از محبوب‌ترین شیوه ساخت بازی‌های استراتژیک است. بازی Rise of Kingdoms: Lost Crusade همواره از آپدیت‌های جدید، تمدن‌های تازه و تغییرات خوبی بهره‌مند می‌شود که راه را برای بازیکنان تازه باز کرده و اخیراً نیز تمدن وایکینگ‌ها به عنوان دوازدهمین تمدن به بازی افزوده شده است.

بازی مشابه Clash of Clans

Castle Clash – 6

  1. دانلود: گوگل پلیاپ استور

بازی Castle Clash شاید در میان عناوین مشابه کلش آف کلنز مشخص‌ترین نمونه تقلیدی در بازار باشد. از شباهت اسمی گرفته تا ظاهر قهرمانان و المان‌های گیم پلی که از نسخه اصلی فاصله چندانی ندارند. با وجود این انتقادات، نگذارید شما را از تجربه این بازی استراتژیک کارتونی باز داریم. Castle Clash همچنین از محبوب‌ترین کلون‌های کلش آف کلنز محسوب می‌شود که طی سال‌های اخیر نام‌های متفاوتی را به خود اضافه کرده است. بازی در ابتدا به صورت Castle Clash خالی منتشر شد و سپس عناوین Castle Clash: Age of Legends، Castle Clash: Heroes of the Empire، Castle Clash: Guild Royale اضافه شدند.

شاید اسم‌های فراوان این بازی شما را گیج کنند که حتی سازندگان بازی نیز نمی‌دانند قصد ارائه چه چیزی را دارند؛ ولی جای نگرانی نیست زیرا تنوع بسیار زیادی که توسعه دهندگان برای کاربران فراهم کرده‌اند، شما را تا مدت‌های زیادی به تجربه این بازی جالب برمی‌گرداند. المان‌های گیم پلی بازی شباهت زیادی به کلش آف کلنز دارند که باید نیرو بسازید، از پایگاه خود دفاع کنید و به دشمن حمله ور شوید. با هر آپدیتی که برای بازی Castle Clash شاهد تغییرات وسیعی در گیم پلی و قهرمانان بازی هستیم.

Guardian-Kingdoms

Guardian Kingdoms – 7

  1. دانلود: گوگل پلیاپ استور

بازی Guardian Kingdoms توسط استودیوی Phoenix One Games Inc در سال 2017 به بازار عرضه شد. شاید در میان خیل عظیم بازی‌هایی که از روی فرمول موفق کلش آف کلنز کپی برداری کردند، پیدا کردن یک بازی متفاوت و نوآورانه کار سختی باشد، ولی جای نگرانی نیست زیرا بازی Guardian Kingdoms به کمکمان آمده است. در این بازی استراتژیک نوبتی، از نظر ظاهری با یک بازی مشابه Clash of Clans روبه‌رو هستیم که تمامی کارها را مشابه آن انجام می‌دهد: پایگاهی تشکیل می‌دهید، نیروها را آماده کرده و به نبرد می‌روید. ولی چیزی که این عنوان را از سایر بازی‌ها جدا می‌کند، عمیق‌تر از این حرف‌ها است.

در بازی Guardian Kingdoms اولین و چشمگیرترین تفاوت در نحوه رخ دادن مبارزات است که به صورت کاملاً زنده و با حضور تمام بازیکنان در صحنه، به وقوع می‌پیوندد که نمایانگر الهامات MMO در طراحی بازی است. شما می‌توانید دوستان و همکاران خود را در جریان نبردهایتان شریک کرده و با این قابلیت می‌توانید استراتژی‌های متفاوتی چیده و نبردی نفس‌گیر را تجربه کنید. نبردهای حماسی 20 بازیکن علیه 20 بازیکن، به این بازی رنگ بوی تازه‌ای در میان بازی‌های مشابه بخشیده است.

Gods-of-Olympus

Gods of Olympus – 8

  1. دانلود: گوگل پلیاپ استور

بازی Gods of Olympus توسط استودیوی بازی سازی Aegis Interactive, LLC توسعه یافته و در سال 2020 به بازار عرضه شد. برای یک بازی مشابه کلش آف کلنز که در سال 2020 منتشر شده، شاید در ابتدا امید زیادی به Gods of Olympus برای تغییرات حماسی در این دسته بازی‌ها و انقلاب در آن نباشد؛ با این حال Gods of Olympus یک حقه بزرگ در آستینش دارد که به وسیله آن توانسته تا مخاطبین زیادی را دور خود جمع کند و این حقه، حضور داشتن خدایان مشهور یونانی به عنوان شخصیت‌های اصلی بازی و قهرمانان است که باید به کمک آن‌ها رفته و با نیروهای دشمن به مبارزه بپردازید.

به گفته سازندگان، یکی از دلایل علاقه آن‌ها به ساخت این بازی، کند بودن و زمان‌بر بودن عملیات مختلف در کلش آف کلنز بود که به بازیکن اجازه کسب هیجان لحظه‌ای را نمی‌دهد. این موضوع دقیقه چیزی است که در بازی شاهد بر طرف شدن آن هستیم و تمامی اتفاقات در بازی از جمله ساخت و ساز ساختمان و نیروها به سرعت انجام می‌شود و همچنین شاهد مبارزات زنده با بهترین شانس پیدا کردن حریف خوب هستیم. گرافیک Gods of Olympus شاید ما را بیشتر از دیگر بازی‌ها ، به یاد کلش آف کلنز می‌اندازد.

بازی مشابه Clash of Clans

Plunder Pirates – 9

  1. دانلود: گوگل پلیاپ استور

بازی Plunder Pirates توسط استودیوی بازی سازی Midoki توسعه یافته و در سال 2014 منتشر شده است. این بازی از اولین کلون‌های رسمی کلش آف کلنز به حساب می‌آید که بدون شرم به کلون بودن خود اعتراف می‌کند. شاید جایی که تفاوت اصلی این دو بازی از هم مشخص شود، گرافیک Plunder Pirates است که به صورت سه بعدی طراحی شده و همچنین بازیکن توانایی حرکت دادن دوربین را دارد. همچنین اگر هنوز متوجه نشده‌اید، Plunder Pirates در جزایر استوایی و با شخصیت‌های دزدان دریایی به میدان آمده و از این جهت می‌توان آن را متفاوت دانست و تمامی المان‌های بازی نیز برای این شخصیت‌ها طراحی شده‌اند.

جدا از بخش چندنفره، بازی Plunder Pirates همچنین دارای حالت اکتشاف است که سعی بر پیاده سازی فلسفه دزدان دریایی به بهترین شکل ممکن است. ماجراجویی و ثروت در انتظار هر فرد شجاعی است که بتواند سکان هدایت کشتی را در دست بگیرد و به نبرد با کاپیتان‌های دیگر در سراسر دنیا بپردازد. در بازی Plunder Pirates باید با تولید توپ و سلاح‌های دزدان دریایی مبارزه کرده و برخلاف نبردهای زمینی در بازی‌هایی مانند کلش آف کلنز، به نبردهای دریایی بروید که تنوع خوبی به حساب می‌آید.

بازی مشابه کلش‌ آف کلنز

Total War Battles: Kingdoms – 10

  1. دانلود: گوگل پلیاپ استور

بازی Total War Battles: Kingdoms توسط استودیوی بازی سازی Creative Assembly توسعه یافته و در سال 2016 منتشر شده است. شاید سری بازی‌های Total War را بتوان به عنوان یکی از مشهورترین فرنچایزهای تاریخ بازی‌های استراتژیک نام برد و این بار شاهد حضور بهترین نسخه از این سری بر روی تلفن‌های هوشمند هستیم. باید در ابتدا این نکته را در نظر بگیرید که مبارزات در نسخه موبایلی تفاوت‌های بسیاری با بازی منتشر شده بر روی رایانه‌های شخصیت خواهند داشت. شاید فکر کنید که نسخه موبایل ورژن ضعیف شده نسخه کامپیوتر است، ولی نگذارید این موضوع شما را از یک بازی استراتژیک خوب دور کند.

قطعاً Total War Battles: Kingdoms برای طرفداران RTS و مخصوصاً بازی کلش آف کلنز، جذابیت‌های بسیاری خواهد داشت. در ابتدا، شاهد گرافیکی خیره کننده و چشم نواز هستیم که بازی‌هایی مانند کلش آف کلنز آرزو می‌کردند در این سطح باشند. از نظر تکنولوژی و مکانیک‌های پیچیده گیم پلی، بازی Total War Battles: Kingdoms یکی از قوی‌ترین بازی‌های این لیست به حساب می‌آید که در کنار Dawn of Titans سخت افزارهای گوشی هوشمند شما را به چالش خواهند کشید.

بازی مشابه کلش‌ آف کلنز

Vikings: War of Clans – 11

  1. دانلود: گوگل پلیاپ استور

بازی Vikings: War of Clans توسط استودیوی بازی سازی Plarium توسعه یافته و در سال 2015 به بازار عرضه شد. این بازی بر خلاف بسیاری از عناوین این لیست، به صورت کاملاً رایگان در دسترس بازیکنان قرار دارد و ویژگی پرداخت برای برنده شدن شامل آن نمی‌شود؛ البته که برخی از شخصیت‌های بازی را می‌توان با پرداخت مبلغی آزاد کرد. هدف اصلی بازی، تصرف مکان قدرت است که در مرکز هر قبیله و پادشاهی قرار دارد. بازیکنان با کمک یکدیگر دست به تشکیل قبیله‌ای زده و باید منابع و نیروهای لازم را تشکیل دهند تا بتوانند به قبیله‌های نیرومند دیگر در سراسر دنیا حمله کنند.

هر ارتقاء در بازی به منابع خاصی نیاز دارد: چوب، آهن، غذا، سنگ، نقره یا ارز بازی که طلا است. منابع را می‌توان با ساختن ساختمان‌های تولید منابع و دستبرد زدن به قبیله‌های دشمن به دست آورد. قابلیت رقابتی جدیدی به بازی افزوده شده که با آن شما می‌توانید با یک قبیله مبارزه سنگینی برگزار کرده و در صورت پیروزی، پادشاه کل سرزمین شوید. بازیکنان برای شرکت در این رقابت بزرگ باید به سرزمین Jotunheim سفر کنند. به وضوح می‌توان شباهت زیادی بین این بازی و کلش آف کلنز مشاهده کرد.

Siegefall

Siegefall – 12

  1. دانلود:  اپ استور

بازی Siegefall توسط استودیوی بازی سازی Gameloft توسعه یافته و در سال 2015 به بازار عرضه شد. از نظر ساختار کلی، Siegefall دقیقه یک بازی مشابه Clash of Clans است که تمامی قواعد و قوانین آن بازی را به خوبی رعایت کرده است. با این حال، یک ویژگی بسیار متفاوت در Siegefall وجود دارد که آن را از تمامی بازی‌های شبیه کلش آف کلنز متمایز می‌کند. شما می‌توانید در جریان حمله به پایگاه دشمن کارت‌هایی را جمع آوری کنید که در طی حملات خود، باعث ایجاد مزایای آماری مختلفی می‌شود یا خسارت‌های زیادی را به واحدها و ساختمان و نیروهای دشمن وارد می‌کند.

علاوه بر کنترل مبارزات با استفاده از کارت‌های نبرد، بازیکنان می‌توانند قهرمانان بازی را به طور مستقیم کنترل کنند که پس از دادن دستور اولیه، مجدداً امکان قرار دادن قهرمان در حالت حمله‌ای متفاوتی وجود دارد. کارت‌های جادویی متفاوتی که تنوع بسیار زیادی به شکل حمله شما می‌بخشد. کارت‌هایی مانند احضار کردن یک اژدها، شفا بخشیدن به نیروهای زخمی و شلیک رعد و برق و اسید بر سر دشمنان در میدان نبرد قرار دارد. بازی از نظر گرافیکی نیز برتری زیادی نسبت به کلش آف کلنز دارد.

Emporea--Realms-of-War-and-Magic-2

Emporea: Realms of War and Magic – 13

  1. دانلود: گوگل پلیاپ استور

بازی Emporea: Realms of War and Magic توسط استودیوی بازی سازی PIXEL FEDERATION توسعه یافته و در سال 2016 به بازار عرضه شد. Emporea: Realms of War and Magic یک بازی استراتژیک مدیریت شهر با عناصر RPG است. بازیکنان یکی از چهار نژاد موجود را انتخاب می‌کنند: الف‌ها، اورک‌ها، کوتوله‌ها یا زامبی‌ها و با ارسال نیروهایشان برای تسخیر سرزمین‌های مجاور، به کسب منابع آن سرزمین‌ها می‌پردازند. شما می‌توانید در سرزمین خود ساختمان‌هایی مانند بازار و سربازخانه بسازید تا به سرزمین خود رونق اقتصادی بخشیده و همچنین نیروهای جدیدی آزاد کنید.

با بالا رفتن سطح بازیکنان، درخت توانایی‌های بازی قابلیت‌های جدیدی نشان می‌دهد که به سه قسمت تقسیم می‌شوند: جادوگر، مبارز و ساختمان ساز که هر کدام چندین حالت برای ارتقا دارند. بازیکنان توسط افراد دیگری احاطه شده‌اند که می‌توانند برای کسب منابع به آن‌ها حمله کنند. اما شما در مقابل حملات نیز آسیب‌پذیر هستید و باید دفاع خود را تقویت کنید. Emporea: Realms of War and Magic برای یک بازی مشابه کلش آف کلنز بسیار پیچیده و عمیق بوده و می‌تواند شما را تا مدت‌ها سرگرم کند.

بازی مشابه Clash of Clans

Lords Mobile – 14

  1. دانلود: گوگل پلیاپ استور

بازی Lords Mobile عنوانی است که توسط استودیوی I Got Games توسعه یافته و در سال 2013 منتشر شد. این بازی یکی از اولین کلون‌های کلش آف کلنز است که با هدف تقلید از این بازی به بازار عرضه شد و توانست در میان بازی‌های اولیه، موفق بیشتری کسب کند. این بازی شامل نبردهای عظیم در مقیاسی بزرگ است که توسط قهرمانان مختلفی که با هر آپدیت تعداد آن‌ها افزایش می‌یابد، هدایت می‌شود. شما می‌توانید هیولاها را در سراسر دنیا به قتل رسانده و برای یافتن منابع باارزش به بازیکنان دیگر حمله‌ور شوید. همچنین قابلیت پیوستن به اتحادیه‌های زیادی وجود دارد تا به صورت گروهی با دشمنان به نبرد بپردازید.

بازی Lords Mobile در زمینه نقش آفرینی نیز حرف‌هایی برای گفتن دارد. شما می‌توانید گروهی از قهرمانان را تشکیل داده و با همکاری همدیگر به سیاه‌ چال‌های بازی سفر کرده و با مبارزه با هیولاها و رسیدن به پایان سیاه چال، جوایز ارزشمندی دریافت کنید که به پیشروی در دنیای بازی کمک زیادی خواهد کرد. جدا از برخی المان‌های گیم پلی و ظاهر گرافیکی، بازی Lords Mobile شباهت بسیار زیادی به کلش آف کلنز دارد که به منبع الهام خود وفادار مانده است. در هر صورت تجربه آن را توصیه می‌کنیم.

Jungle-Heat-War-of-Clans

Jungle Heat: War of Clans – 15

  1. دانلود: گوگل پلیاپ استور

بازی Jungle Heat: War of Clans توسط استودیوی بازی سازی My.com توسعه یافته و در سال 2016 منتشر شد. شاید بتوان این بازی را به عنوان جالب‌ترین پیاده سازی ایده اورجینال کلش آف کلنز در یک بازی مشابه Clash of Clans نام برد. برای درک بهتر منظورمان، بهتر است از این بازی تحت عنوان کلش آف کلنز مدرن یاد کنیم که به جای قهرمانان خیالی از مردم عادی استفاده کرده و تیرکمان و سپر را با تفنگ‌های امروزی جایگزین کرده است. در کنار این‌ها با یک بازی کمدی که دارای حس شوخ طبعی است روبه‌رو هستیم که اشارات بسیاری به فیلم‌های اکشن دارد. به فیلم Rambo و سریال A-Team در بازی پرداخته شده است.

هسته اصلی بازی Jungle Heat: War of Clans ساختن یک پایگاه نظامی مخفی درون جنگل و مدیریت آن است. هدف شما این است که دشمنان خود را نابود کرده و تمام منابع نفتی و معادن طلا در منطقه را تصرف کنید. همین‌طور که در بازی پیشروی می‌کنید، باید ساختمان‌های متفاوتی در پایگاه خود بسازید که اهمیت زیادی در رسیدن به موفقیت دارند. اگر کسی با موفقیت پایگاه شما را نابود کند، می‌توانید اقدام به گرفتن انتقام از وی کنید. در نهایت بازی Jungle Heat یک بازی مشابه کلش آف کلنز باکیفیت است.

تلاشمان در این مقاله این بود که به شما 15 بازی مشابه کلش آف کلنز را معرفی کنیم که علاوه بر کیفیت قابل قبول، دارای جامعه مخاطبان بزرگی باشند که بتوانید به راحتی در سال 2021 به تجربه آن‌ها بپردازید. اگر از تجربه کلش آف کلنز برای مدت زمان طولانی خسته شده‌اید، می‌توانید با امتحان کردن این عناوین، تجربه‌ای مشابه با این حال بسیار متفاوت داشته باشید.

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

سوالات متداول در رابطه با این محتوا

کدام بازی بیشترین شباهت را به کلش آف کلنز دارد؟

اگر بخواهیم به یک بازی مشابه کلش آف کلنز بپردازیم که به بازی اصلی بیشترین وفاداری را دارد، نیازی نیست راه دوری برویم و می‌توانیم به ساخته دیگر استودیوی سازنده Clash of Clans یعنی بازی Boom Beach نگاه کنیم

۱
بازی های مشابه Clash of Clans را از کجا دانلود کنم؟

می‌توانید اکثر بازی‌های معرفی شده را به صورت نیم بها از پارسی گیم دریافت کنید.

۲
arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 1 دیدگاه
  • Avatar

    امیر

    مهمان

    Clash of Zombie

    پاسخ دهید