هادی اسماعیل‌زاده

برترین بازی‌ های اکشن موبایل که باید تجربه کنید

هادی اسماعیل‌زاده 29 شهریور 1400 بدون دیدگاه
2,668 بازدید

اغلب بازی‌هایی که تجربه می‌کنیم، در دسته ­ی بازی اکشن عرضه شده اند و این بدان معناست که این بازی­ها در یک ژانر به خصوص قرار نمی ­گیرند. سری به بخش بازی‌های اکشن در فروشگاه گوگل پلی بیاندازید؛ انواع مختلف بازی‌ها از شوتر گرفته تا مبارزه‌ای، پلتفرمر و آرکید را در این بخش خواهید یافت. بنابراین می‌توان گفت که اصطلاح بازی اکشن، مفهومی کلی‌تر دارد؛ مفهومی که به حس قدرت‌طلبی، خشونت و پرخاشگری بازمی‌گردد. به عبارت دیگر یک بازی اکشن تجربه­ ای‌ مجازیست که در واقعیت نیز شما را به جنب و جوش می‌اندازد. در این مطلب به معرفی برترین بازی های اکشن موبایل برای اندروید خواهیم پرداخت.

برترین بازی های اکشن موبایل

بازی‌های اکشن اندروید با سبک و سیاق مختلفی توسعه یافته‌اند و انواع و اقسام آنها را می‌توانید پیدا کنید با این تعاریف، می‌توان حدس زد که دنیای بازی‌های اکشن بسیار بزرگ و بی‌پایان است؛ بنابراین در این مطلب سعی کرده‌ایم تا 15 بازی برتر اکشن موبایل را برای شما معرفی کنیم که جز برترین بازی های اندروید به حساب می آیند.

برترین بازی های اکشن موبایل

1- Black Paradox

  1. سازنده: Tiny Games Srl
  2. پلتفرم: iOS
  3. ژانر: آرکید

در این بازی، شما در نقش Black Paradox بازی می‌کنید؛ یک جایزه‌بگیر که می‌تواند در زمان سفر کند؛ و شما با کنترل او، گروه Hellraisers و هفت رهبر آن را شکست می­ دهید. این گروه به عنوان بی‌رحم‌ترین تشکیلات مجرمانه در کل کهکشان شناخته می‌شود. برای رسیدن به این هدف، طیف گسترده‌ و متنوعی از سلاح­ها و ارتقا سطح شخصیت اصلی، در اختیار شما قرار خواهد گرفت. از ویژگی‌های کلیدی بازی می‌توان به بیش از 15 سلاح، 30 ارتقا، 10 پهپاد مختلف و بیشتر از 50 نوع دشمن با الگوی تهاجمی متفاوت و هفت باس با حملات منحصر به فرد اشاره کرد.

Downwell

2- Downwell

  1. سازنده: Moppin
  2. پلتفرم: استیم، اندروید و iOS
  3. ژانر: اکشن، پلتفرمر

Downwell داستانی عجیب و غریب در مورد یک پسربچه است که در جستجوی گنجینه‌هایی پنهان، وارد چاه می‌شود. در جریان پایین رفتن از چاه و محو شدن در تاریکی آن، باید با موجوداتی ترسناک و رازهایی اسرارآمیز روبرو شوید.شما برای محافظت از خودتان، سلاحی با نام Gunboot در اختیار دارید. هدف شما از این کار، جمع‌آوری جواهراتی قرمزرنگ است که در جای جای بازی پخش شده‌اند. در این بین برای خرید آیتم‌های مفید و یا بالا بردن سطح خود قبل از رفتن به مرحله­ی بعد، می‌توانید سری هم به فروشگاه‌های داخل بازی بزنید.

سازندگان بازی می‌گویند که هر یک از مراحل بازی به صورت همزمان تولید می‌شوند و شما هر بار، ماجراجویی جدیدی را تجربه خواهید کرد. اگر به دنبال یک بازی اکشن موبایل می‌گردید، این یکی را از دست ندهید!

برترین بازی های اکشن موبایل

3- BACKFIRE

  1. سازنده: GRYN SQYD
  2. پلتفرم: اندروید و iOS
  3. ژانر: اکشن

BACKFIRE شما را در نقش یک جن­ گیر قرار می‌دهد که ماموریت دارد تا نفرینی باستانی را محو کند. تنها ابزاری که در این راه در اختیار دارید، یک کشتی است که از پشت شلیک می‌کند. این بازی نفرین‌شده است؛ شما باید دستگاهی به نام Backfire را نصب کرده و روح خود را در آن محصور کنید.تنها با رسیدن به پیروزی کامل است که روح شما آزاد می‌شود و تا آن زمان، نفرین‌شده باقی خواهید ماند. دشمنان و شیاطین بیشماری بر سر راه شما قرار خواهند گرفت و در این راه ممکن است بارها مرگ را تجربه کنید. تنها با مهارت و پشتکار است که می‌توانید نفرین را برداشته و خود را نجات دهید.

Immortal Rogue

4- Immortal Rogue

  1. سازنده: Kyle Barrett
  2. پلتفرم: اندروید و iOS
  3. ژانر: اکشن

در Immortal Rogue در نقش یک خون‌آشام بازی می‌کنید که هر صد سال، برای رفع عطش خود از خواب بیدار می‌شود. این که چه کسی را برای شکار انتخاب کنید، تاثیری مستقیم بر روی رویدادهای بعدی و جهان بازی دارد.

تایم‌لاین‌های مختلف بازی، دشمنان مختلفی نیز برای ارائه دارد و همچنین آیتم‌هایی منحصر به فرد که باید پیدا کنید. ممکن است با یک سامورایی متعلق به تمدنی فراموش‌شده و بسیار قدیمی مبارزه کنید و یا با سایبورگهایی که به شمشیرهای کاتانای ارتقا یافته مجهز شده‌اند. مبارزات بازی چالش‌برانگیز است و شکست شما عواقبی در پی دارد ولی خبر خوب آن است که به عنوان یک خون‌آشام، هرگز مرگ را تجربه نخواهید کرد.

Juicy Realm

5- Juicy Realm

  1. سازنده: SpaceCan Games
  2. پلتفرم: استیم، اندروید، پلی‌استیشن 4، نینتندو سوییچ و iOS
  3. ژانر: روگ لایک

Juicy Realm یک بازی در سبک روگ لایک (از زیرژانرهای سبک نقش‌آفرینی) است که توسط یک استودیوی مستقل چینی توسعه یافته است. بازی شما را در جهانی سرشار از میوه‌های عجیب و غریب قرار خواهد داد؛ میوه‌هایی که برای نجات بشریت، باید با آن‌ها بجنگید! به عنوان یکی از اولین ماجراجویان این جهان، شما باید بیشتر و بیشتر در عمق قلمرو دشمن پیشروی کنید. اگر قادر نیستید که بر نیروی تخریب‌گر دشمنان فائق آیید، می‌توانید از دوستان خود کمک بگیرید. آیتم‌ها و سلاح‌های متنوع نیز در این راه به شما کمک خواهند کرد.

Guns of Boom

6-  Guns of Boom

  1. سازنده: Game Insight
  2. پلتفرم: اندروید و iOS
  3. ژانر: تیراندازی

Guns of Boom یک بازی تیراندازی اول شخص چندنفره با گرافیک سه بعدی و گیم‌پلی جذاب است. کنترل بازی بسیار آسان است و می‌توانید به راحتی آن را یاد بگیرید؛ اما سقف مهارت در بازی به اندازه‌ای بالا است که برای به چالش کشیدن حرفه‌ای‌ترین بازیکنان eSport نیز کافی باشد. بازی شما را در نبردهای PvP آنلاین قرار می‌دهد که در نقشه‌هایی متنوع با تاکتیک‌های متفاوت جریان دارد. شما می‌توانید با ترکیب پرک‌ها، مهارت‌ها و آیتم‌های تزئینی مختلف، قهرمان منحصر به فرد خود را بسازید. بازی Guns of Boom از جمله برترین بازی های اکشن موبایل به حساب می‌آید.

Call of Duty Mobile

7- Call of Duty Mobile

  1. سازنده: Tencent
  2. پلتفرم: اندروید و iOS
  3. ژانر: تیراندازی

در ادامه معرفی برترین بازی های اکشن موبایل به اثری پرطرفدار می‌رسیم. اکثر شما با سری بازی‌های Call of Duty آشنایی دارید. اکتیویژن با بازی Call of Duty Mobile، این سری محبوب را به موبایل‌ها نیز آورده است. در این بازی قادر خواهید تا در نقشه‌های چندنفره و حالت‌های مختلف با یکدیگر بازی کنید.

از حالت‌های محبوب بازی می‌توان به بتل رویال 100 نفره، حالت deathmatch پنج در مقابل پنج و حالت اسنایپر در مقابل اسنایپر اشاره کرد. گرافیک بازی نیازی به تعریف ندارد؛ کنترل‌های بازی قابل تغییراند و قابلیت چت متنی و صوتی نیز وجود دارد. با تجربه مستمر بازی، سلاح‌ها، شخصیت‌ها، لباس‌ها و تجهیزات جدیدی را آزاد خواهید کرد که می‌توانید در نبردهای بعدی خود به کار گیرید.

Neon-Shadow

8- Neon Shadow

  1. سازنده: Tasty Poison Games
  2. پلتفرم: اندروید و iOS
  3. ژانر: اکشن تیراندازی

Neon Shadow یک عنوان تیراندازی اول شخص است که در جهان سایبرپانکی جریان دارد. در این بازی شما آخرین خط دفاعی بین یک ارتش مکانیکی منفور در برابر سرنوشت تمامی جهان هستید. یک نیروی تاریک که فرماندهی یک پایگاه فضایی را در دست دارد، به دنبال گسترش قلمرو خود است. تنها شما می‌توانید با این نیرو مبارزه کنید و سرنوشت جهان را تغییر دهید.

نبردی سخت در پیش دارید و باید با پهپادها، توپ‌های قدرتمند و دشمنان متنوع مبارزه کنید. البته نگران نباشید زیرا در این راه، طیف وسیعی از سلاح‌های قدرتمند در اختیار دارید. حالت‌های مختلفی برای نبرد با ربات‌های بازی وجود دارد که به شما در افزایش مهارت و تسلط بر بازی می‌کند. زمانی که احساس کردید به اندازه کافی بر بازی تسلط یافته‌اید، می‌توانید سری به بخش آنلاین زده و با بازیکنان دیگر رقابت کنید.

Blazing-Star

9- Blazing Star

  1. سازنده: SNK Playmore
  2. پلتفرم: اندروید و iOS
  3. ژانر: آرکید، تیراندازی

Blazing Star ، یک پورت بدون نقص از بازی افسانه ای NEOGEO است که سیستم گیم‌پلی منحصر به فرد و گرافیکی زیبا دارد. Blazing Star ویژگی‌های مهیج بسیاری را ترکیب کرده است تا تجربه‌ای متفاوت را ارائه دهد. در این بازی بایستی سوار بر سفینه‌های خود، دشمنان را با تجهیزات و سلاح های قدرتمند به زمین بزنید. علاوه بر حالت کلاسیک آرکید، یک حالت ماموریت جدید نیز در بازی گنجانده شده است. در مجموع، شش سفینه با نقاط ضعف و قوت متفاوت در بازی وجود دارد. شما می‌توانید این بازی را به صورت دو نفره و از طریق بلوتوث، به همراه دوستان خود تجربه کنید.

برترین بازی های اکشن موبایل

10- The Bug Butcher

  1. سازنده: Awfully Nice Studios
  2. پلتفرم: استیم، اندروید و iOS
  3. ژانر: تیراندازی

Bug Butcher یک اکشن تیراندازی مهیج و دو بعدی است که جلوه ای هنری و زیبایی دارد. در این بازی، زمان‌بندی دقیق و واکنش‌های سریع، از اهمیت ویژه‌ای برخوردار هستند. گیم‌پلی بازی دارای یک مکانیک بسیار ساده است که درک آن آسان اما تسلط بر آن سخت است. همچنین طیف وسیعی از تجهیزات و سلاح‌های نظامی مختلف در بازی وجود دارد.

مکانیک اصلی بازی از شوتر کلاسیک Super Pang الهام گرفته که رنگ و بویی مدرن‌تر دارد. شما در این بازی کنترل شخصیت Harry را به عهده می­گیرید که مهارتی بالا در سلاخی حشرات دارد. ماموریت فعلی Harry، او را به یک مرکز تحقیقاتی آلوده در سیاره Zoit کشانده است. تعدادی از دانشمندان این مرکز هنوز زنده‌اند و هری را استخدام کرده‌اند تا با مهارت‌های سلاخی خود، آن‌ها را از شر حشرات باقیمانده نجات دهد.

Pascals-Wager-Phone

11- Pascal’s Wager

  1. سازنده: TipsWorks
  2. پلتفرم: اندروید و iOS
  3. ژانر: اکشن، ماجرایی، نقش‌آفرینی

Pascal’s Wager یک بازی اکشن نقش‌آفرینی با سبک فانتزی تاریک است. این بازی کیفیت گرافیکی عالی­ای به بازیکنان نشان می‌دهد. با انجام این بازی شاید حسی را تجربه کنید که قبلا در یک بازی موبایل تجربه نکرده‌اید. در این بازی، جهان توسط مه تاریکی احاطه شده است و نور تبدیل به مفهومی اسرارآمیز شده است. مردم این جهان، رفتارهایی دیوانه‌وار دارند و کسی از راز این موضوع باخبر نیست. بازیکنان می توانند در نقش چندین شخصیت ظاهر شوند تا تجربه یک خط داستانی قوی را داشته باشند و به تمام مناطق پنهان نقشه سرک بکشند.

در طول راه، با دشمنانی باورنکردنی مبارزه می‌کنید؛ با باس‌های حماسی رودررو می‌شوید و در نهایت، مرگ و حقیقت تلخ را در آغوش می‌کشید. در تمام مدت، غرق موسیقی متن باشکوهی خواهید شد که توسط ارکستر کلاس جهانی اجرا شده است. از مهم‌ترین ویژگی‌های بازی می‌توان به داستانی غنی با بیش از 20 ساعت محتوا، 4 شخصیت قابل بازی (با سبک مبارزه و درخت مهارت متفاوت)، دشمنان متنوع و موسیقی‌های شنیدنی اشاره کرد.

Space-Marshalls

12- Space Marshals 3

  1. سازنده: Pixelbite Games
  2. پلتفرم: اندروید و iOS
  3. ژانر: اکشن، ماجرایی، نقش‌آفرینی

در بازی Space Marshals 3 به خدمه ردیف فضایی مارشال بپیوندید. این بازی، یک تجربه اکشن داستان محور با تاکید بر مبارزه مخفی‌کارانه و تاکتیکی است. داستان عجیب و غریب نسخه‌های قبلی، در این شماره ادامه یافته است اما به گفته سازندگان، برای لذت بردن از بازی نیازی نیست که داستان دو شماره قبلی را بدانید.

در این بازی باید از محیط به نفع خود استفاده کنید و با استفاده از کاورگیری، در برابر حملات مقاومت کنید. باید همواره به دنبال راهی برای دور زدن دشمنان و شلیک به آن‌ها باشید. از ویژگی‌های گیم‌پلی، قابلیت پیشروی در بازی با رویکردی مخفی‌کارانه است که به این منظور، سلاح‌هایی خاص در بازی وجود دارد. تنوع سلاح‌های بازی در سطح خوبی قرار دارد؛ به طوری که با هر سلیقه و سبکی، می‌توانید سلاح مورنظر خود را در بازی بیابید.

Tesla-vs-Lovecraft

13- Tesla vs Lovecraft

  1. سازنده: 10tons
  2. پلتفرم: اندروید و iOS
  3. ژانر: اکشن، ماجرایی، نقش‌آفرینی

در ادامه معرفی برتریرن بازی های اکشن موبایل به یک اثر جالب می‌رسیم. Tesla vs Lovecraft یک بازی تیراندازی مهیج و پرتنش است. در آستانه بزرگترین اختراع نیکولا تسلا، آزمایشگاه وی توسط موجوداتی غیرانسانی محاصره می‌شود. موجوداتی که ساخته و پرداخته لاوکرفت، نویسنده مشهور ژانر وحشت هستند.

در این بازی باید هیولاها را تعقیب کنید و این موجودات کریه را از بین ببرید. علم و سلاح های فوق پیشرفته به شما کمک خواهند کرد تا بر دیوانگی خدایان قدیمی غلبه کنید! شما می‌توانید از قابلیت Teleport Quantum برای دور زدن دشمنان و استفاده از اجسام مختلف به سود خود بهره ببرید. از دیگر المان‌های جالب بازی، ربات مکانیکی تسلا است که می‌تواند سرسخت‌ترین دشمنان بازی را نیز به راحتی از میان بردارد. بازی علاوه بر بخش آنلاین، یک حالت داستانی هم دارد که شامل باس‌فایت‌هایی مهیج می‌شود.

برترین بازی های اکشن موبایل

14- Otherworld Legends

  1. سازنده: ChillyRoom
  2. پلتفرم: اندروید و iOS
  3. ژانر: اکشن، نقش‌آفرینی

در بازی Otherworld Legends، محیط‌های زیبایی مانند جنگل‌های آرام بامبو، مقبره‌های بزرگ زیرزمینی یا کاخ سراب رویایی را تجربه خواهید کرد. قهرمانان مختلفی با خوی آتشین و قدرت‌هایی بی‌نظیر در بازی وجود دارند. آیتم‌های عجیب و خنده‌داری در بازی وجود دارند که با جمع‌آوری و ترکیب آن‌ها، ساخته‌های جدیدی را کشف خواهید کرد.

داستان بازی از این قرار است که بهترین جنگجویان از زمان‌ها و مکان‌های مختلف، به سراب ایجاد شده توسط Asurendra احضار می‌شوند. آن‌ها چالش‌های موجود را یکی پس از دیگری پشت سر می گذارند تا سرانجام با راز پنهان این قلمرو مواجه می­شوند.

سبک بازی مبارزه‌ای است و طیف گسترده‌ای از شخصیت‌های قابل بازی وجود دارد. هر کدام از این شخصیت سبک مبارزه، قابلیت‌ها و جادوهای مختلفی در آستین دارند. گرافیک بازی، ترکیبی منحصر به فرد از سبک‌های هنری پیکسلی دوبعدی، سه بعدی و انیمیشن‌های جذابی است که با دست کشیده شده‌اند.

برترین بازی های اکشن موبایل

15- Sky Gamblers: Storm Raiders 2

  1. سازنده: Atypical Games
  2. پلتفرم: iOS
  3. ژانر: اکشن

استودیوی Atypical Games در سال 2013 با بازی موفق Sky Gamblers: Storm Raiders بر سر زبان‌ها افتاد. این بازی که با تحسین منتقدان همراه بود، توانست جایزه بهترین طراحی اپل در سال 2013 را از آن خود کند. بازی Sky Gamblers: Storm Raiders 2 نیز دنباله‌ای بر همان عنوان است که به شما اجازه می‌دهد تا هواپیماهای جنگ جهانی دوم را ارتقا و به سلیقه خود تغییر دهید.

در این بازی، بر فراز شهرهایی کاملا بازسازی شده با آب و هوایی واقع‌گرایانه و در مناطقی شامل بریتانیا، آمریکا، مصر، روسیه، نروژ و آلمان پرواز خواهید کرد. سلاح‌های خود را باید به گونه‌ای انتخاب کنید که توانایی مقابله با اهداف هوایی، دریایی و زمینی را داشته باشند. جنگنده‌ها و بمب‌اندازهای جنگ جهانی دوم، با جزئیاتی بالا در بازی طراحی شده‌اند. شما می‌توانید این هواپیماها را با پوسته‌های جذاب و رنگ موردعلاقه خود، سفارشی کنید.

به پایان مطلب برترین بازی های اکشن موبایل رسیدیم، شما نیز می‌توانید بازی‌های مورد علاقه خود را در بخش نظرات معرفی کنید تا این لیست تکمیل شود.

منبع: PocketGamer

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

سوالات متداول در رابطه با این محتوا

چند درصد از مردم جهان، به انجام بازی‌های موبایل می‌پردازند؟

از میان 2.7 میلیارد گیمری که در سراسر جهان وجود دارند، 2.4 میلیارد نفر یعنی 88.9 درصد از آن‌ها، بازی‌های موبایل را تجربه می‌کنند.

۱
بزرگترین بازی موبایل کدام است؟

بزرگترین بازی موبایل در سال 2020 با 2.6 میلیارد دلار فروش، بازی پابجی موبایل بوده است.

۲
بهترین تراشه موبایل برای تجربه بازی کدام است؟

آخرین نسل تراشه‌های کوالکام یعنی اسنپدراگون 888، در صدر بهترین تراشه‌های موجود برای تجربه بازی‌ها موبایل است.

۳
محبوبترین ژانرهای بازی‌های موبایل در آمریکا کدام است؟

عناوین آرکید با 63.1 میلیون دانلود در آمریکا، محبوب‌ترین ژانر در این کشور است. در جایگاه دوم عناوین اکشن با 61.5 میلیون دانلود قرار دارند. این آمار در مدت 80.7 ماه به دست آمده است.

۴
arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.