یحیی رحیمی

هیدئو کوجیما: Metal Gear Solid 2 بر اساس پینوکیو ساخته شد

یحیی رحیمی 23 شهریور 1400 بدون دیدگاه
295 بازدید

بسیاری از عاشقان بازی‌های ویدیویی، Metal Gear Solid 2 و دنیای نوین و جذاب آن را به یاد دارند. این اثر دوست‌داشتنی مانند شماره اول، بازی‌کن را به سوی مقر دشمن هدایت می‌کرد و باید به تنهایی، از پس تمامی چالش‌های ممکن در دنیایی که تروریست‌ها به دنبال فتح آن بودند، بر می‌آمد. بر اساس گفته‌های هیدئو کوجیما، بازی متال گیر سالید 2 بر اساس داستان پینوکیو ساخته شده است.

هیدئو کوجیما به تازگی توییت جالبی در مورد بازی Metal Gear Solid 2 منتشر کرده و ماهیت داستان و شخصیت‌ها را تشریح کرده است. او از فرایند ذهنی پشت خلق بازی متال گیر صحبت کرده و بر اساس گفته‌های وی، شخصیت Raiden بر اساس پینوکیو و چالش‌های اصلی وی ساخته شده است. کوجیما می‌گوید:

hideo kojimaگیلرمو دل‌تورو، رابرت زمکیس و ماتئو گارونه همگی روی فیلم‌های پینوکیو کارکرده‌اند؛ من هم از داستان پینوکیو فوق‌العاده تأثیر گرفتم. شخصیت Raiden توسط آن وال عظیم از جامعه اطلاعاتی ( جامعه‌ای مبتنی بر اطلاعات‌) بلعیده شد و سپس در شکمش هضم شد و از آن‌طرف بیرون آمد. پس‌ازآن بود که آن عروسک دست‌ساز کنترل‌گر و غرق در اطلاعات، زنجیرهایش را پاره می‌کند و سعی می‌کند تا روی پای خودش بایستید. این داستان بازی Metal Gear Solid 2 بود.

هیدئو کوجیما توییت‌هایش را با چاشنی طنز منتشر می‌کند این بار نیز همین کار را تکرار کرده؛ اما صحبت او کاملاً درست و در نوع خود جالب است. این هنر یک کارگردان را می‌رساند که با الهام از ایده‌ای موفق، توانسته شخصیتی بسازد که از همان روند موفق پیروی می‌کند و در آخر نیز موردتوجه همگان قرار می‌گیرد. داستان پینوکیو، تأثیر بسیار زیادی روی سینما هم گذاشته و بسیاری از کارگردان‌های سینما، از روند احساسی پینوکیو برای خلق شخصیت‌های فیلم استفاده کرده‌اند و متال گیر سالید 2 نیز مثال جالبی برای این امر به شما می‌رود.

Metal Gear Solid 2 پینوکیو

کوجیما که دو هفته پیش، تولدش را جشن گرفت، باور دارد که سن وی افزایش‌یافته، اما همچنان به تولید بازی‌های جدید ادامه خواهد داد تا زمانی که ذهن وی یاری نکند. شایعات زیادی در مورد بازی بعدی وی شنیده می‌شود و حتی سرنخ‌هایی از همکاری کوجیما با ایکس باکس وجود دارد که می‌تواند خبر بزرگی باشد. نظر شما در مورد بازی Metal Gear Solid 2 چیست؟‌ آیا شباهتی میان Raiden و پینوکیو پیدا می‌کنید؟‌

منبع: TheGamer

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.