کنسول Xbox Series S
یحیی رحیمی

مدل جدید Xbox Series S با سخت‌افزار بهتر در سال 2022 عرضه می‌شود

یحیی رحیمی 18 شهریور 1400 1 دیدگاه
1,307 بازدید

مایکروسافت در طی چند سال اخیر ثابت کرده که ابایی از عرضه مدل‌های جدید کنسول ایکس باکس ندارد و این روندی بود که در نسل هشتم نیز توسط انواع و اقسام مدل‌ها مانند وان اس و وان ایکس و وان اس دیجیتال دنبال شد. ردموندی‌ها با دو کنسول وارد نسل نهم شده‌اند و واضح است که مدل‌های جدیدی از ایکس باکس سری خواهیم دید. بر اساس شایعه‌ای جدید، مدل جدید Xbox Series S با سخت‌افزار ارتقا یافته در سال 2022 میلادی از راه خواهد رسید.

یک یوتیوبر معروف به نام Moore’s Law Is Dead در تازه‌ترین ویدیو از مدل جدید Xbox Series S خبر داده است. بر اساس گفته‌های وی، مدل جدید ایکس باکس سری اس با پردازنده 6 نانومتری شرکت AMD عرضه می‌شود. استفاده از تراشه TSMC 6N به ایکس باکس سری اس اجازه استفاده از تمام 24 واحد پردازشی را خواهد داد. این به معنی آن است که کنسول دارای فرکانس کلاک بالاتر خواهد بود و همچنین نسبت به مدت اولیه، سریع‌تر است. این کنسول بازی در حال حاضر، تنها از 20 واحد پردازشی استفاده می‌کند و 4 واحد آن غیرفعال شده است.

مدل جدید Xbox Series S

مشخصات مدل جدید Xbox Series S

این یوتیوبر مدعی است که مدل جدید Xbox Series S حدود 50 درصد از مدل اولیه سریع‌تر خواهد بود. البته افزایش قدرت سخت‌افزار، باعث افزایش قیمت هم می‌شود و به نظر می‌رسد که مایکروسافت هر دو مدل را کنار هم خواهد فروخت و ممکن است که نسخه 2020، افت قیمت پیدا کند و حتی قیمت آن به 250 دلار برسد. یک نظریه آن است که مدل جدید با قیمت 350 دلار به فروش برسد و قیمت مدل اصلی تغییر نکند، نظریه دیگری هم می‌گوید که قیمت مدل قدیمی کاهش می‌یابد تا مدل جدید، همان 300 دلار به فروش برسد.

مشخص نیست آیا ایکس باکس سری اس، همچنان از معماری Zen 2 استفاده می‌کند یا اینکه پردازنده جدیدی استفاده می‌شود. بر اساس گفته‌ها، مایکروسافت در حال آماده‌سازی برای انتشار یک مدل قوی‌تر از Xbox Series X است که فعلاً هیچ اطلاعاتی در مورد آن نداریم و تنها می‌دانیم که مدل جدید در سال 2023 منتشر می‌شود. این مدل می‌تواند پردازنده کنسول را افزایش دهد و حتی احتمال استفاده از حافظه SSD معمولی مانند پلی استیشن 5 را هم وجود دارد. اگر چه اوایل سیاست ایکس باکس برای طراحی حافظه SSD اکسترنال تحسین شد، اما پشتیبانی از مدل‌های متنوع اس‌اس‌دی توسط PS5، باعث شد تا بسیاری به هوشمندی طراحی سونی اعتراف کنند.

مانند همیشه، این شایعه‌ای ضعیف است و هیچ منبع رسمی آن را تائید نکرده و صرفاً یک یوتیوبر نمی‌تواند منبع مطمئنی برای خبر باشد. از سوی دیگر، بازی‌های نسل نهم ایکس باکس هنوز منتشر نشده‌اند و صحبت در مورد مدل جدید، اندکی زود است. نظر شما چیست؟

منبع:‌ GamingBolt

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 1 دیدگاه
  • Avatar

    امیررضا

    مهمان

    شانس منه دیگه، دیروز سری اس خریدم الان میخوان آپدیتش کنن??

    پاسخ دهید