بازی eFootball
یحیی رحیمی

زمان انتشار بازی eFootball اعلام شد؛ وجود تنها 9 تیم و بازی دوستانه

یحیی رحیمی 12 شهریور 1400 4 دیدگاه
3,078 بازدید

کونامی پس از دست دادن لایسنس لیگ‌های اروپایی و لیگ قهرمانان اروپا و عدم رضایت از شماره‌های اخیر بازی PES، دست‌به‌کار بزرگی زد و با تغییر اسم بازی به eFootball ، این شبیه‌ساز ورزش فوتبال را برای همگان رایگان کرد. تابه‌حال اطلاعات مناسبی از بازی ای فوتبال دریافت نکرده‌ بودیم و بالاخره کونامی تیم‌های موجود در بازی و همچنین زمان انتشار نسخه‌ی اولیه که شامل بخش‌های کمی می‌شود و حالت یک دمو دارد را اعلام کرده است.

بر اساس وب‌سایت بازی eFootball، زمان انتشار این اثر ورزشی، روز 30 سپتامبر برابر با 8 مهر خواهد بود و فعلاً تنها قابلیت بازی دوستانه فعال خواهد شد. بر اساس اطلاعات منتشر شده، 9 تیم هنگام انتشار بازی eFootball به صورت رایگان در دسترس بازی‌کنان خواهد بود و به نظر می‌رسد که دیگر تیم‌ها به صورت بسته الحاقی و پولی فروخته خواهند شد. می‌توانید از تیم‌های آرسنال، بارسلونا، بایرن‌مونیخ، یوونتوس، منچستریونایتد و ریور پلاته استفاده کنید. در ادامه می‌توانید لیست کامل تیم‌های موجود را ببینید.

  1. Arsenal
  2. Barcelona
  3. Bayern Munich
  4. Corinthians Paulista
  5. Flamengo
  6. Juventus
  7. Manchester United
  8. River Plate
  9. São Paulo

علاوه بر 9 تیم موجود، 6 استادیوم هم به صورت رایگان در دسترس بازی‌کنان قرار می‌گیرد. از جمله این استادیوم‌ها باید به : نیوکمپ، الدترافورد انگلستان، استادیوم آلیانز، ورزشگاه امارات و همچنین آلیانز آرنا اشاره کرد. در حال حاضر تنها بخش بازی دوستان فعال شده و می‌توانید جلوی هوش مصنوعی یا به صورت آفلاین و آنلاین با دوستانتان بازی کنید. دقت کنید که کاربران پلی استیشن با یکدیگر بازی خواهند کرد و ایکس باکس نیز به همین شکل؛ فعلاً قابلیت کراس پلی میان پلتفرم‌های مختلف فعال نشده است.

بازی eFootball

ویژگی‌های اصلی eFootball کی منتشر می‌شوند؟

کونامی از انتشار اولین آپدیت بزرگ در اواخر پاییز امسال خبر داده که حالت‌های جدید را از جمله قابلیت ایجاد باشگاه (Creative Teams) و تشکیل ترکیب با استفاده از کارت‌های موجود را در بردارد. این حالت مشابه آلتیمت تیم بازی FIFA خواهد بود و مشخص نیست آیا این بخش رایگان خواهد بود یا به صورت پولی در دسترس قرار می‌گیرد. می‌دانیم که حالت آنلاین بازی، دارای سطوح مختلفی است و سیستمی مشابه آلتیمت تیم دارد و بازی‌کنان می‌توانند با انجام چالش‌های روزانه و هفتگی و ماهانه، جوایز مناسبی دریافت کنند.

از دیگر ویژگی‌های بازی eFootball باید به وجود 600 تیم لایسنس شده اشاره کرد که در آپدیت‌های بعدی منتشر می‌شوند. همچنین کراس پلی، میان کامپیوتر و کنسول نیز به زودی از راه می‌رسد و بالاخره می‌توانیم یک بازی کامل را دریافت کنیم. کونامی تغییراتی در سیستم پولی بازی ایجاد کرده و دیگر فردی که آیتم‌های بهتر را خریداری می‌کند، قدرت بیشتری ندارد و پیشرفت در بازی، تماماً به توانایی بازی‌کن بستگی خواهد داشت. در حال حاضر، سه نوع واحد پولی در PES جدید استفاده شده که هرکدام کاربرد خود را دارد. اولین سکه‌های ای فوتبال است که اختصاصی است، دیگری امتیاز ای فوتبال که هنگام مسابقه به دست می‌آید و در آخر GP که آن‌هم توسط گیم پلی کسب می‌شود.

هر چه بازی‌کن، مسابقات بیشتری را در eFootball تجربه کند، شانس بیشتری برای دریافت جوایز و سکه‌های ویژه خواهد داشت و یک سیستم مشابه بتل پس به‌کاررفته که سرعت پیشرفت در بازی را بالا می‌برد. بخش ویرایش ترکیب و چهره‌ی بازیکن‌ها همچنان وجود دارد و این شانس استفاده از مادهای جدید را بالا می‌برد، البته ازآنجایی‌که بازی به صورت آنلاین اجرا می‌شود، بعید است بتوانید از مادها به صورت آنلاین استفاده کنید.

نسخه‌ی اولیه بازی eFootball روز 8 مهرماه برای کنسول‌های نسل هشتم، نهم، کامپیوتر و موبایل منتشر می‌شود؛ این نسخه از بازی حالت دمو را دارد و ویژگی‌های جدید آخر سال از راه خواهند رسید. فعلاً صحبتی در مورد فروش بخش‌های جدید انجام نشده و به نظر می‌رسد که تنها بازی دوستانه به صورت رایگان در دسترس خواهد بود.

منبع: VGC

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

سوالات متداول در رابطه با این محتوا

بازی eFootball چه زمانی منتشر می‌شود؟

نسخه‌ی اولیه بازی eFootball روز 8 مهرماه برای کنسول‌های نسل هشتم، نهم، کامپیوتر و موبایل منتشر می‌شود؛ این نسخه از بازی حالت دمو را دارد و ویژگی‌های جدید آخر سال از راه خواهند رسید.

۱
arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 4 دیدگاه
  • Avatar

    علیرضا

    مهمان

    یعنی دیگه pes22نداریم؟

    پاسخ دهید
    • یحیی رحیمی

      یحیی رحیمی در پاسخ به علیرضا

      نویسنده

      خیر مجموعه PES به نوعی بازنشست شد و eFootball جایگزین اون شده و قراره آپدیت‌هایی به صورت فصلی و سالانه براش منتشر بشه.

  • Avatar

    مرتضی

    مهمان

    این نسخه بازی شامل ، انلاین رایگان هم هست ؟ از داخل ایران بدون شکن هم میشه انلاین بازی کرد ؟

    پاسخ دهید
    • یحیی رحیمی

      یحیی رحیمی در پاسخ به مرتضی

      نویسنده

      بله رایگانه و میشه از داخل ایران هم بازی کرد.