Avatar

برترین قاتلین سری بازی Assassin’s Creed

محمد مهدی تاج الدینی 13 شهریور 1400 3 دیدگاه
8,147 بازدید

از روزی که نسخه ی اول از مجموعه بازی آساسینز کرید منتشر شد، نزدیک به چهارده سال می‌گذرد. فرانچایزی بسیار محبوب که از همان سال‌های ابتدایی، توانست دل بسیاری از گیمرها را به دست آورد و حالا این سری تبدیل به یک برند پر سود در صنعت بازی‌های ویدیویی شده است. از دزدان دریایی کارائیب گرفته تا انقلابیون فرانسوی و آمریکایی، ما با شخصیت‌های اساسینز کرید به دل تاریخ زده‌ایم و شاید همین امر یکی از دلایل محبوبیت بالای بازی آساسینز کرید باشد. با این مقدمه کوتاه در این مقاله قصد داریم تا شما را با “بهترین و بدترین” قاتلین سری بازی‌ Assassins Creed در طول این سالیان آشنا کنیم و همچنین به نقاط ضعف و قدرت هر یک از آن‌ها بپردازیم.

برترین قاتلین بازی آساسینز کرید

مجموعه بازی Assassin’s Creed از سال 2007 و با ساخت بازی آساسینز کرید 1 آغاز شد و تا سال 2021 و هنگامی که این مقاله در دست نگارش است، 12 عنوان اصلی از این مجموعه توسط کمپانی یوبی‌سافت ساخته و روانه‌ی بازار شده است. هر کدام از این 12 عنوان اصلی و حتی بازی‌هایی که از این مجموعه با نام اسپین‌آف یاد می‌شود، توانسته‌اند در طول چهارده سال مخاطبان زیادی را به خود جلب نموده و کم کم نامی برای خود در صنعت بازی‌های ویدیویی دست و پا کنند. همان‌طور که در مقدمه نیز بدان اشاره شد، در این مقاله قصد داریم تا شما را با برترین قاتلین سری آساسینز کرید بیشتر آشنا کنیم. (این لیست به ترتیب از انتها شانزده شخصیت مهم این سری که از برترین قاتلین بوده اند، را معرفی می کند.)

توجه: این مقاله حاوی اسپویل از بخش های مهم داستانی است؛ پس اگر نگرانی ای از این بابت ندارید تا آخر این متن با پارسی‌گیم همراه باشید.

راتونهاکه از بازی Assassin's Creed III

16. راتونهاکه از بازی Assassin’s Creed III

این شخص می‌توانست از برترین قاتلین سری آساسینز کرید به‌حساب آید؛ اما به دلیل ضعف در شخصیت پردازی “راتونهاکه”، او در زمره‌ی ضعیف‌ترین قاتلین و شخصیت‌های این مجموعه قرار می گیرد. بازی Assassin’s Creed III پنجمین شماره از این فرنچایز محبوب به‌حساب می‌آید، که در سال 2012 روانه‌ی بازار شد. نسخه‌ای که بسیاری از گیمرها و منتقدان بازی‌های ویدیویی نقدهای چه بسا تندی نسبت به آن داشته‌اند. شروع داستان بازی آساسینز کرید 3 از دنیای مدرن و شهر نیویورک آغاز می‌شود. جایی که دزموند به همراه پدرش ویلیام و ربکا کرین به‌ دنبال معبدی بزرگ در دل غاری در این کلان شهر می‌گردند.

جونو که یکی از خدایان باستان است به وسیلۀ سیبی بهشتی با اتزیو ارتباط برقرار می‌کند و از آنجا شاهد شخصیتی به نام هیتام کنووی هستیم. در واقع “راتونهاکه” فرزند هیثم کنووی انگلیسی و یک بومی آمریکایی به‌نام زیو است. راتونهاکه در بازی Assassin’s Creed III و میان جنگ داخلی آمریکا به دنیا می‌آید و نقش اصلی داستان این نسخه را برعهده دارد. متاسفانه نویسندگان این شماره از مجموعه آساسینز کرید، یک نکته‌ی کلیدی در مورد این شخصیت را فراموش کرده‌اند.

راتونهاکه؛ هر چقدر که در بازی پیش می‌رویم؛ کمتر به شخصیت یک قهرمان و قاتل تبدیل می شود. در مقابل او یک شخصیت فوق‌العاده خسته‌کننده و جدی است، که کمتر می‌توان با او ارتباط برقرار کرد. همین شخصیت پردازی ضعیف باعث شد تا پنجمین نسخه از سری مجموعه بازی‌های اساسینز کرید با نقد منفی منتقدان، به خصوص در رابطه با شخصیتی چون راتونهاکه روبرو شود.

آرنو ویکتور دوریان از بازی Assassin's Creed Unity

15. آرنو ویکتور دوریان از بازی Assassin’s Creed Unity

داستان شکل گیری یک انقلاب دیگر البته از نوع فرانسوی‌ آن در مجموعه آساسینز کرید، می‌تواند هر گیمر و کاربری را ترغیب به انجام این بازی نماید. بازی Assassin’s Creed Unity در واقع هشتمین شماره از این فرانچایز بود که توسط استودیو یوبی‌سافت مونتریال در سال 2014 ساخته و منتشر شد. اساسینز کرید یونیتی فارغ از باگ‌ها و مشکلات فنی زیادی که داشت، از نظر داستان می‌توان گفت که یکی از غنی‌ترین مجموعه‌های این سری به‌حساب می‌آید. قهرمان و شخصیت اصلی که در یونیتی با آن سروکار داریم، یک نجیب‌زاده با نام آرنو است. “آرنو ویکتور دوریان” از خانواده‌ای ثروتمند در شهر ورسای فرانسه به‌دنیا می‌آید. پدر آرنو هم یک آساسین به نام چارلز دوریان بود، که توسط شی کورمک تمپلار به قتل می‌رسد. پس از آن سرپرستی آرنویِ کوچک به فرانسوا دو لا سر، استاد بزرگ رایش فرانسوی فرقه تمپلار سپرده می‌شود.

داستان به‌گونه‌ای رقم می‌خورد که فرانسوا در طول یک کودتا در کاخ ورسای کشتهیی می‌شود و قتل او به گردن آرنو می‌افتد. آرنو به زندان مخوف باستیل فرستاده می‌شود و در این زندان رفته رفته آموزش‌های خاصی می‌بیند تا به یک قاتل حرفه‌ای تبدیل شود. آرنو در سراسر ماجراجویی‌هایش در یونیتی متحدین زیادی همچون ناپلئون بناپارت (امپراطور فرانسه)، آنتون لاوازیه، جورج دانتون و مارکیز دو ساد را می‌بیند و از هر تلاشی برای گرفتن انتقام پدرش، دریغ نمی‌کند.

شروع ابتدایی یونیتی و بازی با آرنو برای ما جالب و دوست‌داشتنی است. اما هر چقدر از زمان بازی می‌گذرد، حرکات و نوع بازی با آرنو تکراری‌ می‌شود. در نهایت، هنگامی که به اواخر بازی می‌رسیم، از شخصیت آرنو ویکتور دوریان چیزی باقی نمی ماند که بتوانیم از همنشینی با آن لذتی ببریم!

برترین قاتلین Assassins Creed

14. الطائر از بازی آساسینز کرید 1

به اولین بازی مجموعه آساسینز کرید می‌رسیم؛ جایی که رسماً آغازی بر این فرانچایز محبوب در سال 2007 بود. “الطائر ابن لا احد” اولین قاتلی است که ما در این سری از ساخته های یوبی‌سافت با آن روبرو می‌شویم. الطائر در واقع اولین قاتل و متاسفانه خسته‌کننده‌ترین آن‌ها به شمار می‌آید. او آنقدر در این بازی برای گیمرها خسته‌کننده ظاهر می‌شود که یوبی‌سافت مجبور می‌شود در دومین بازی ساخت خود از این سری، فوراً شخصیت اصلی بازی‌های خود را جایگزین کند. دوران زندگی این قاتل عرب، مصادف با جنگ‌های صلیبی و برای ایجاد یک سرزمین مقدس است. به همین خاطر صلیبیون و مسلمانان در حال مبارزه برای به دست آوردن کنترل این سرزمین هستند.

الطائر دارای شخصیتی خشک، بی‌روح اما پرتلاش است و شاید همین بی‌روح بودن الطائر سبب شده تا بسیاری از علاقه‌مندان به بازی‌های ویدیویی زیاد تمایلی به او نشان ندهند. الطائر از زمان کودکی‌اش تا دوران سالخوردگی‌اش یک اساسین وفادار بود و مهارت او در نبرد و استفاده از محیط برعلیه دشمنان نیز ستودنی است. البته نمی‌توان از اهمیت الطائر در سری بازی‌های اساسینز گذشت، اما باید به همان اندازه هم به مسئولان یوبی‌سافت حق داد که محتاط باشند و نگذارند این مجموعه از همان ابتدا به یک شکست بزرگ تبدیل گردد.

برترین قاتلین بازی Assassin's Creed

13. Aya از بازی Assassins Creed Origins

سبک و سیاق سری بازی‌های اساسینز کرید از سال 2017 و ساخت قسمت Assassin’s Creed Origins دچار تحولات گسترده‌ای شد. “Aya” دومین قاتل برتر بازی آساسینز کرید اوریجینز به حساب می‌آید که یکی از بنیان‌گذاران اصلی گروهی به نام اعضای مخفی بود که بعدها به همان اساسین‌هایی که می‌شناسیم معروف شدند. اگرچه ما در طول بازی اوریجینز بیشتر کنترل شخصیت اول یا همان بایِک که همسر اوست را در اختیار داریم، اما نمی‌توان به سادگی از قاتلی چون Aya گذشت.

Aya دختری سرسخت با روحیه جنگاوری بالایی است که اعتقاد زیادی به قدرت ملکه مصریان “کلئوپاترا” داشت. او عقیده داشت که کلئوپاترا توانایی انجام تصمیمات درست در مصر را دارد و از همین‌رو در برخی موارد شاهد اختلاف نظرهای او با شخصیت اصلی بازی نیز بودیم. از آنجا که در طول قسمت Assassin’s Creed Origins ما وقت زیادی را صرف بازی با Aya نمی‌کنیم، شخصیت او به طور کامل برای ما شرح داده نمی شود. او در طی مدتی که در زیر سایه کلئوپاترا فعالیت‌ می‌کرد، همزمان برای تاج و تخت مصر باستان با رومیان نیز می‌جنگید. در مجموع Aya دارای شخصیتی قابل توجه است و امکان آن وجود داشت که به او آزادی عمل بیشتری داده میشد.

آساسینز کرید

12. شی پاتریک کورمک از بازی Assassins Creed Rogue

“شی پاتریک کورمک” شخصیت اصلی هفتمین بازی از مجموعه بازی‌ Assassins Creed به نام Rogue است. این بازی در سال 2014 از سوی کمپانی یوبی‌سافت سوفیا تهیه و روانه‌ی بازار بازی‌های ویدیویی شد. Rogue روایتگر بازی در بین سال‌های 1752 تا 1760 میلادی است. جنگ‌های هفت ساله‌ای که شی کورمک در آن نقش یک اساسین متمایل شده به تمپلارها را دارد. از این رو شاهد تضادی جالب در سری بازی‌ آساسینز کرید هستیم. در واقع قهرمان بخش هفتم، جزو دار و دسته‌ای است که در شماره‌های قبل و بعد از آن، مجبور به کشتن آن‌ها می‌شویم. پس می‌توان گفت در بازی Rogue برای اولین بار کنترل شخصیتی را بر عهده داریم که یک خائن به ارزش‌های اساسین هاست.

شی کورمک از نظر شخصیت پردازی تفاوت فاحشی با قهرمانان شناخته شد‌ه این مجموعه هم‌چون اتزیو و ادوارد کنوی دارد. او برای افرادی به ظاهر بد کار می‌کند و هیچ اتفاقی باعث نشده تا شی پاتریک کورمک از خوی آدمکشی خود دست بردارد. او سرسخت و بی‌رحم است، اما به همان اندازه نسبت انسان‌های ضعیف دل‌رحم است. در کنار این موارد بزرگترین ضعف شی پاتریک کورمک مطیع بودن بیش از حد اوست. او در کنار شخصیت سرسخت و بی‌رحمش در بسیاری از بخش‌های بازی ساکت، گوشه‌گیر و مطیع دستورات بالا سری‌های خود است. خصلتی که شاید گیمرهایی که تمامی سری‌ بازی‌ آساسینز کرید را تا به آخر رفته باشند، نتوانند به آسانی با آن کنار آیند.

برترین قاتلین بازی Assassin's Creed

11. ایوی فرای از بازی Assassins Creed Syndicate

لندنِ دوران انقلاب صنعتی به زیبایی هر چه تمام‌تر در بازی آساسینز کرید سیندیکیت به تصویر کشیده شده است. سیندیکیت رفته رفته ما را از آن دنیای سنتی و باستانی اساسینزها جدا کرده و به دنیای مدرن و صنعتی اروپا می‌برد. بازی Assassin’s Creed Syndicate، نهمین شماره از این مجموعه است و در سال 2015 تولید و روانۀ بازار شد. در این بازی ما شاهد حضور دو شخصیت و بهتر بگویم دو اساسین دوقلو به نام “جیکوب” و “ایوی فرای” در دوره ویکتوریا در لندن هستیم. ایوی فرای که شخصیت مونث بازی به حساب می‌آید نسبت به برادر خشن‌اش خلق و خوی آرام‌تر و البته حرفه‌ای‌تری دارد.

هر چند در طول بازی بارها و بارها شاهد تضادها و اختلاف نظرهای این خواهر و برادر هستیم، اما ایوی همیشه به چشم یک خواهر دلسوز مراقب برادرش بوده و چندین و چند بار او را از مهلکۀ تمپلارها نجات می‌دهد. ایوی در کنار جیکوب یک سندیکای جنایی به نام روکز را رهبری می‌کرد که در مقابل باند بلاترز که توسط تمپلارها پشتیبانی می‌شد، قرار میگرفت. ایوی در Syndicate بیشتر به دنبال یک عتیقۀ گرانبها با نام “لفافه عدن” بود که برای به‌دست آوردن آن از هوش بالا و مهارت‌های مخفی‌کاری که داشت، بهره می‌برد. همین هوش بالا در کنار توانایی برجسته در مخفی‌کاری از ایوی فرای یک قاتل برجسته در مجموعه بازی‌ آساسینز کرید ساخته بود. او به راستی مغز متفکر تیم دونفر جیکوب و ایوی در بازی Assassins Creed Syndicate است.

آساسینز کرید

10. اولاین د گرندپری از بازی Assassin’s Creed III: Liberation

اولاین در نیواورلئان در ناز و نعمت بزرگ شده و همه چیز برای اینکه بتواند یک زندگی مرفه و آرام داشته باشد فراهم است. اما شخصیت “اولاین د گرندپری” به او اجازه نمی‌دهد که از اتفاقات و مسائلی که پیرامون‌اش رخ می‌دهد، غافل شود. اولاین شخصیت اصلی بازی Assassins Creed III Liberation بوده که در سال 2012 توسط شعبه‌ی بلغارستانی شرکت یوبی‌سافت تهیه و توزیع شده است. داستان زندگی اولاین در باز‌ه‌ی زمانی سال‌های 1765 تا 1780 میلادی و در جریان جنگ فرانسویان و سرخپوستان روی می‌دهد. او که یک قاتل زن آفریقایی – فرانسوی است، می‌کوشد با تکیه بر مهارت‌هایی که در اختیار دارد در مقابل بی‌عدالتی و ظلمی که به هم‌کشیانش شده؛ بایستد و تا پای جان از آن‌ها محافظت نماید.

او هنگامی که تنها 12 سال سن دارد، با خود عهد می‌بندد که به سدی محکم در مقابل تجارت برده‌داری تبدیل شود. اولاین رفته رفته آموزش‌های خود را شروع می‌کند و به یک قاتل برجسته تبدیل می‌شود. او مدتی نیز در کنار کانر کنوی با تمپلارها می‌جنگد تا زادگاهش را از وجود اربابان ظالم پاکسازی نماید. همین ویژگی مهم باعث شده تا احترام خاصی برای این جنگجوی بزرگ قائل باشیم و از او به عنوان یک اساسین برجسته در سری بازی‌های Assassin’s Creed یاد کنیم.

برترین قاتلین Assassin's Creed

9. جیکوب فرای از بازی Assassins Creed Syndicate

باز هم به بازی Assassins Creed Syndicate و لندنِ دوران ویکتوریایی باز می‌گردیم. همان‌طور که گفته شد این بازی داستانی بر اساس دو اساسین دوقلو به نام “جیکوب” و “ایوی فرای” دارد. جیکوب فرای که یکی از دو شخصیت اصلی این بازی است. او دارای شخصیتی متکبر، خودخواه، خشن و البته جذاب است که از ابتدا تا انتهای داستان، شاهد آن خواهیم بود. همین موارد از جیکوب فرای قاتلی بی‌نظیر ساخته و او را جزو قاتلین و اساسین‌های سرشناس این سری قرار می دهد.

بازی با شخصیت جیکوب در سیندیکیت بسیار سرگرم کننده است و کمتر پیش می‌آید که از بازی در نقش او آن هم در آن فضای جالب توجه شهر لندن خسته شویم. ما با جیکوب دست به قتل و عام تمپلارها می‌زنیم و حقیقتاً با شخصیتی که او دارد، از این کار هم لذت وافری می‌بریم. جیکوب فرای با کمک خواهرش تمامی تمپلارهای برجسته و دشمنانش را در لندن از بین می‌برد تا بدین ترتیب نفوذ “کرافورد استاریک”، استاد برجستۀ تمپلارها را از بین ببرد. او مدافع سرسختِ مستضعفان و فقرایِ لندن است و تا جیکوب در محلات لندن می‌چرخد، هیچ‌کس اجازه و جرات دست‌درازی به مردم این شهر را ندارد. سیندیکیت یکی از شاهکارهای مجموعه بازی‌ آساسینز کرید به حساب می‌آید که حتی اگر چند بار هم آن را تجربه نماییم، هیچ‌گاه جذابیتش را از دست نخواهد داد.

آساسینز کرید اودیسه

8. الکسیوس از بازی Assassin’s Creed Odyssey

“الکسیوس” شخصیت مذکر بازی اساسینز کرید اودیسه، یازدهمین قسمت از این سری است. اودیسه در سال 2018 و توسط کمپانی یوبی‌سافت مونترال ساخته و روانه‌ی دنیای بازی‌های ویدیویی شد. داستان Assassin’s Creed Odyssey در یونان باستان و 431 سال پیش از میلاد مسیح اتفاق می‌افتد. ما در این نسخه می‌توانیم به دلخواه کنترل یکی از دو شخصیت بازی به نام‌های الکسیوس (شخصیت مرد) و کاساندرا (شخصیت زن) را در دست داشته باشیم. بازی در دو بخش باستانی و مدرن پیگیری می‌شود و هر کدام از دو شخصیت بازی می‌توانند جنگیدن برای آتن و اتحادیۀ دلوس یا جنگیدن برای اسپارت و اتحادیۀ پلوپونز را انتخاب نمایند. بخش زمان مدرن بازی نیز باری دیگر توسط لیلا حسن پیگیری می‌شود، کسی که اولین بار در Assassin’s Creed Origins معرفی شد.

تمامی دیالوگ‌هایی که در اودیسه گفته می‌شود برای هر دو شخصیت کاساندرا و الکسیوس یکسان بوده اما ارائۀ آن‌ها به شکلی متفاوت است. الکسیوس ظاهری خشن، بی‌رحم و انعطاف‌ ناپذیری دارد که به خوبی یک جنگجوی خون‌ریز آتنی را به تصویر می‌کشد. علاوه بر این‌ها نباید از صداپیشگی “مایک آنتوناکوس” در نقش الکسیوس به راحتی گذشت. هنرمندی قابل که شخصیت الکسیوس در اودیسه را باور پذیرتر ساخته و تمجید بسیاری از گیمرها را به همراه داشته است. فداکاری‌های الکسیوس برای نجات خواهرش کاساندرا از شر فرقه‌ای پنهانی به نام کاسموس و جنگیدن با دشمنان سرزمینش، او را به یکی از قدرتمندترین اساسین ها در طول این سری تبدیل نموده است.

ایور آساسینز کرید والهالا

7. ایور (مذکر) از بازی Assassin’s Creed Valhalla

به جدیدترین شماره از بازی‌ آساسینز کرید یعنی Assassin’s Creed Valhalla می‌رسیم. بازی ای که توانسته نظر مساعد بسیاری از منتقدین دنیای بازی را به‌خود جلب کند. نسخه دوازدهم این مجموعه که در اواخر سال 2020 تولید و روانه‌ی بازار شد، محصول شرکت‌های یوبی‌سافت مونترال و یوبی‌سافت میلان است. همانند بازی یونیتی در والهالا نیز شما می‌توانید به انتخاب خود یکی از دو شخصیت مرد یا زن را انتخاب نموده و با آن بازی را به پایان ببرید. در اساسینز کرید والهالا باز هم شاهد شخصیت لیلا حسن برای سومین بار متوالی هستیم و اون در این بخش نیز نقشی اساسی ایفا می‌کند. کمپانی فرانسوی یوبی‌سافت در این بازی به سراغ یک قصۀ اساطیری از وایکینگ‌ها رفته و شما در این سری در نقش شخصیتی به‌نام “ایور” ظاهر می‌شوید.

بازی در سرزمین‌های نروژ و بریتانیا جریان دارد. انگلستان بخش بزرگی از دنیای بازی را در برمی‌گیرد و سه شهر بزرگ و مهم آن زمان یعنی لندن، وینچستر و یورک و همچنین قسمت‌هایی از سرزمین نروژ، در نقشه بازی وجود دارد. هر دو شخصیت این بازی اسامی یکسانی به نام ایور دارند و دیالوگ‌ گویی آن‌ها در بازی مشابه است. میان شخصیت‌های مرد و زن در والهالا تفاوتی وجود ندارد، چون نویسندگان و طراحان یوبی‌سافت دقت و وسواس زیادی را به خرج داده‌اند تا بازیباز بهترین ارتباط را با آن‌ها برقرار کند.

شاید تنها تفاوت این دو شخصیت که ما را برآن داشت تا آن‌ها را رتبه‌بندی کنیم، به صداپیشگان آن‌ها برگردد. صداپیشۀ شخصیت مرد ایور که برعهدۀ “مگنوس براون” است، نتوانسته به اندازۀ همتای زن خود یعنی “سیسیلی استنسپیل” موفق ظاهر شود. طرز صدا و بازی مگنوس براون آرام‌تر، سنجیده‌تر و متفکرتر بوده و به اندازه شخصیت زن نمی‌تواند هیجان بازی را به شما منتقل نماید. در واقع لیدی ایور را می‌توان از قهرمانان برجستۀ تاریخ این سری از بازی‌ها دانست.

برترین قاتلین بازی Assassin's Creed

6. بایک سیوا از بازی Assassin’s Creed Origins

به شخصیت اصلی بازی اساسینز کرید اوریجینز می‌رسیم؛ “بایِک سیوا” قهرمان و قاتل برجسته‌ای که خواب را از چشمان مستبدان مصری و دشمنان خارجی سرزمین‌اش گرفته و نقش اصلی را در دهمین سری مجموعه Assassins Creed ایفا می‌کند. بایک و عشقش Aya نقش مهمی در جنگ داخلی اسکندریه بین ملکه کلئوپاترا و برادرش بطلمیوس سیزدهم ایفا می‌کنند. بایک مردی از دنیای باستان است. او به سنت و مذهب احترام زیادی می‌گذارد و در عین حال می‌تواند شوخ‌طبع و جذاب نیز به‌نظر بیاید. بایک در داستان عاشق یک دختر یونانی با نام Aya می‌شود و با کمک هم هرچه از دستان‌شان برمی‌آید، برای محافظت از مردم مصر به‌کار می‌برند.

بایک به‌عنوان یک مدجای (Medjay) عنوانی که به اعضای گروه شبه نظامی و نخبه در مصر باستان داده می‌شد، هنرهای زرمی در جنگ را در درجات بالا آموخته بود و از سلاح‌های مختلفی چون شمشیر، نیزه و تیر و کمان استفاده می‌کرد. این اساسین مصری همچنین سپری را برای دفاع از خودش در مقابل دشمنان حمل می‌کرد و همین طور از سلاح معروف اساسین‌ها یعنی تیغه پنهان (Hidden Blade) استفاده می‌کرد. همچنین او یک عقاب دست آموز به‌نام سِنو دارد که امکان کشف و شناسایی مکان‌ و اهداف مختلف را می‌دهد.علاوه بر تمامی موارد ذکر شده، بایک در مخفی کاری نیز یک استاد به‌تمام معنا به حساب می‌آید و تمام این مهارت ها از او یک قاتل حرفه‌ای و بی‌رحم ساخته است.

آساسینز کرید

5. ادوارد جیمز کنوی از بازی Assassin’s Creed IV: Black Flag

بدون هیچ شک و تردیدی اگر بخواهیم یکی از موفق‌ترین عناوین سری بازی‌ Assassins Creed در طول بیش از یک دهه از عمر آن را نام ببریم، شاید جواب خیلی از ما، نسخۀ Black Flag یا پرچم سیاه باشد. این نسخۀ موفق در سال 2013 به‌وسیلۀ کمپانی یوبی‌سافت مونترال تهیه و روانۀ دنیای بازی‌های ویدیویی شد. شخصیت اصلی بازی Black Flag، ادوارد کنوی است. او چه به‌عنوان یک دزد دریایی، یا به‌عنوان فرمانده یک کشتی جنگی و حتی یک اساسین دارای شخصیتی جذاب و جالب‌ توجه است. در ابتدای بازی Assassin’s Creed Black Flag ادوارد کنوی جوان شخصیتی شوخ‌طبع دارد که به مال و زر دنیا و اموالی که از راه دزدی دریایی به‌دست می‌آورد، بسیار علاقه‌مند است.

اما هر اندازه که در بازی رو به جلو به‌پیش می‌رویم، شخصیت ادوارد نیز به همان اندازه عمق بیشتری پیدا می‌کند، بالغ‌تر می‌شود تا جایی که او اهداف دیگری هم به جز غارت و چپاول در سر می‌پروراند. ادوارد جیمز کنوی برای اثبات شایستگی‌هایش در سال 1712 راهی دریای کارائیب می‌شود تا در میان دزدان دریایی نامی برای خود دست و پا نماید. او با شایستگی هر چه تمام‌تر لیاقت کاپیتانی کشتی خود و فتح دریاها را پیدا می‌کند تا ماجراجویی با شخصیتی چون ادوارد کنوی برای هر گیمری لذت‌بخش و جذاب باشد مهارت‌های آدم‌کشی او نیز رفته‌رفته در طول بازی پیشرفت می‌کند تا در پایان این شماره از مجموعه بازی‌ آساسینز کرید از او به عنوان یک قاتل بالفطره و همه‌کاره یاد شود.

هیثم کنوی از بازی Assassin's Creed III

4. هیثم کنوی از بازی Assassin’s Creed III

مسلماً نسخه‌های ضعیف‌تر اساسینز کرید هم می‌توانند دارای شخصیت‌ها و قاتلینی برجسته باشند و بازی Assassin’s Creed III نیز از این قائده مستثنی نیست. هیثم کنوی، آن‌قدر شخصیت پخته و فوق‌العاده ای دارد که ما را مجاب ساخته او را در فهرست برترین قاتلین سری Assassins Creed قرار دهیم. هیثم پسر ادوارد کندی که یک اساسین و دزد دریایی بود است و به دنبال مرگ پدرش در سال 1735، در سن جوانی به تمپلارها می‌پیوندد. هیثم کنوی شخصیتی پیچیده و مرموز دارد و همین پیچیدگی رمز آلود شخصیت‌اش سبب شده که هر چه از بازی می‌گذرد، سرنوشت هیثم برایمان جالب‌تر شود.

هیثم کنوی، استاد بزرگ اتحاد مستعمراتی فرقه تمپلارها بود و با آموزش‌های خاصی که دیده بود، تبدیل به یکی از کارکشته‌ترین و بی‌رحم‌ترین قاتلین این مجموعه می‌شود. در ادامۀ داستان Assassin’s Creed III هیثم کنوی با دختری سرخپوست با نام زیو ازدواج می‌کند که حاصل این ازدواج پسری به اسم راتونهاکه است. راتونهاکه‌ای که خود نیز یکی از قاتلین سری بازی‌های اساسینز کرید به حساب می‌آید. اهمیت هیثم کنوی در واقع آن‌جا مشخص می‌شود که او پسر یک اساسین، جد دزموند مایلز و پدر یکی از پروتاگونیست‌های اصلی این مجموعه یعنی کانر کنوی است.

کاساندرا آساسینز کرید اودیسه

3. کاساندرا از بازی Assassin’s Creed Odyssey

شاید از خود بپرسید که چرا کاساندرا نسبت به الکسیوس در بازی اودیسه دارای جایگاه بالاتری است و ما او را نسبت به شخصیت مرد این سری در رتبۀ بهتری قرار داده‌ایم؟ با وجود آن‌که هر دو شخصیت الکسیوس و کاساندرا دارای دیالوگ‌های یکسان در بازی Assassin’s Creed Odyssey هستند، اما بسیاری از گیمرها هنگامی که با هر دو شخصیت این سری را به پایان می‌رسانند، رای به برتری شخصیت زن اودیسه داده‌اند. کاساندرا کاریزماتیک‌تر، سخت‌گیرتر و البته از نظر ظاهری جذاب‌تر بوده و یکی از بهترین قهرمانان این مجموعه است که تا به الان در بازی‌های اساسینز کرید با آن برخورد داشته‌ایم.

نامی که از کاساندرا در اودیسه بیشتر از همه به زبان آورده می‌شود، میستیوس به معنای مزدور است. او یک اسپارتان مزدور و خشن است که در زمان جنگ پلوپونز می‌جنگید. او خواهر بزرگتر الکسیوس و نوه‌ لئونیداس پادشاه اسپارت‌ها است. نقشۀ بزرگ بازی اساسینز کرید اودیسه باعث می شود که بتوانیم وقت‌ بیشتری را در سرزمین باستانی یونانی‌ به گشت و گذار و نبردهای خونین بپردازیم. همین امر رفته رفته شخصیت کاساندرا را به ما بهتر نشان می‌دهد و می‌فهمیم که چرا فرقه‌ی مخفی کاسموس‌ها این‌قدر اصرار به جذب این بانوی جنگجو داشته‌اند. در این بین نباید از صداپیشۀ شخصیت کاساندرا در اودیسه یعنی “ملیسانتی ماهوت” نیز به سادگی گذشت. بازیگری توانمند و با استعداد که با صدای جذاب و شیرین‌اش باعث شده تا ما از بازی Odyssey و شخصیت کاساندرا لذت بیشتری ببریم.

آساسینز کرید والهالا

2. ایور (مونث) از بازی Assassin’s Creed Valhalla

همان‌طور که پیش‌تر گفته شد در والهالا همانند بازی یونیتی، می‌توانید به انتخاب خود یکی از دو شخصیت مرد یا زن را انتخاب نموده و با آن بازی را به پایان ببرید.

همانند کاساندرا در یونیتی، وجهه تمایز شخصیت مونث ایور در والهالا را نیز می‌توان به صداپیشه و بازیگر آن نقش مرتبط دانست. صداگذاری شخصیت زن ایور را بازیگری دانمارکی به نام “سیسیلی استنسپیل” بر عهده گرفته‌ است. خانم استنسپیل خود از بازیگران به‌نام کشورش بوده و سال‌ها در تئاتر وتلویزیون دانمارک نقش‌آفرینی کرده است. ایور در هر دو شخصیت مونث و مذکر دارای کاراکتری جذاب، دوست داشتنی و البته خشن است. و همچنین در صحنه‌هایی که شما در حال نبرد با دشمنان خود هستید، این واقعیت که او یک جنگجوی بی‌رحم است را بیشتر درک می‌کنید.

والهالا را می‌توان یک نسخۀ موفق در مجموعه Assassins Creed دانست که بازخوردهای خوبی از سوی منتقدین و گیمرهایی که آن را تجربه کرده‌اند، داشته است. بی‌تردید یکی از عوامل بزرگ این بازخوردهای مثبت، شخصیت‌پردازی فوق‌العادۀ یوبی‌سافت در به‌وجود آوردن قهرمان و قاتلی حرفه‌ای چون ایور بوده است.

اتزیو آساسینز کرید

1. اتزیو آئودیتوره دا فیرنزه

بهترین قهرمان و قاتل اصلی مجموعۀ اساسینز کرید؟! خب جواب این سوال مشخص و بدیهی است و شاید از همان ابتدای این مقاله هم حدس زدن آن دشوار نبود. بله بی‌تردید “اتزیو” بهترین قاتل تمامی مجموعه بازی‌ Assassins Creed از چهارده سال تا به الان بوده است. اتزیو از همان اولین حضورش در این مجموعه یعنی بازی Assassin’s Creed II توانست محبوبیت بالایی را در میان طرفداران این فرانچایز به‌دست آورد. او به تنهایی در سه عنوان اصلی این سری یعنی Assassin’s Creed II، Brotherhood و Revelations نقش آفرینی کرده تا از این‌رو هر چه بیشتر به اهمیت نقش او به‌عنوان یک اساسین بالفطره در این عناوین مواجه گردیم.

اتزیو آخرین پسر خاندان آئودیتوره دارای شخصیتی ثابت قدم، تراژیک و البته نجیب است. در جوانی شاهد به دار آویخته شدن پدر و برادرانش بود و از همین رو بذل کینه و انتقام از قاتلینِ خانواده‌اش او را به یک اساسین کامل تبدیل می‌کند. صحنه‌های قتل‌های بی‌سروصدای او در شهر فلورانسِ ایتالیا که به زیبایی هر چه تمام‌تر از سوی طراحان یوبی‌سافت در این بازی‌ها به تصویر کشیده شده است، خود نشان‌گر توانایی‌های بالا و منحصر به فرد اتزیو بوده تا از او یک ماشین کشتار واقعی بسازد. اما آن‌چه اتزیو آئودیتوره از خود در این سه بازی به میراث گذاشته، شخصیت به شدت محبوب، خوش اخلاق و با روحیۀ مثبت اوست که باعث شده پس از گذشت یک دهه نیز همچنان او محبوب‌ترین قهرمان و قاتلِ سری بازی‌های اساسینز کرید باشد.

منبع: Pcgamer

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

سوالات متداول در رابطه با این محتوا

کدام آساسینز کرید از بقیه کیفیت بیشتری دارد؟

با توجه به امتیاز متاکریتیک، می‌توان گفت که بازی آساسینز کرید 2 بهترین شماره‌ی این مجموعه‌ی دوست داشتنی و پرطرفدار است.

۱
کدام Assassin's Creed‌ بر اساس واقعیت ساخته شده است؟

مجموعه‌ی آساسینز کرید داستان‌هایی خیالی تعریف می‌کنند و البته اینطور نیست که مو به مو داستان خیالی باشد و بسیاری از اتفاقات و شخصیت‌ها بر اساس افراد واقعی ساخته شده اند.

۲
کدام اساسین از همه ضعیف‌تر است؟

می‌توان Arno‌ را ضعیف‌ترین آساسینز دانست که سبک مبارزه‌ی آن افتضاح است و تمامی قاتلین این مجموعه، می‌توانند او را به راحتی شکست دهند.

۳
arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 3 دیدگاه
  • Avatar

    behzad

    مهمان

    اولا که جدا کردن شخصیت زن و مرد که بر اثاس صلیقه قراره انتخاب بشن کار کاملا تبعیض جنسیتیه دوما اگرم قرار بود بر اساس بازیگر این کارو بکنیم در مورد کاساندرا حق با شماست ولی در مورد ایوار حتی فکرشم نکنید اصلا صدا پیشه شخصیت ایوار مرد در مقایسه با بقیه ی شخصیت های کل سری های اساسینز کرید به جز شهره اغداشلو که در قسمت بعد خواهیم دید یه سرو گردن بالاتر بوده >در مورد قسمت بعدیم فقط نظرم اینه بر اساس تریلر ها که دیدم

    پاسخ دهید
    • Avatar

      Sina در پاسخ به behzad

      مهمان

      از این که صداپیشه ایور خوب بوده شکی ندارم ، ولی اگه مبنا رو صداپیشگی قرار بدیم ارزش و سختی کار راجر کریگ اسمیت صداپیشه اتزیو اونو بالاتر قرار میده و تغییر صدای اتزیو در طول ۳ بازی و تبدیلش از جوانی خام و کم تجربه به مردی پخته و عاقل مهارت اسمیت توی صداپیشگی رو به رخ میکشه ، هر چند نظر شما برای بنده کاملا مورد احترامه ، ولی به نظرم اسمیت بهترین صدا پیشه مجموعه است ، ولی کلا سری مجموعه assassins از لحاظ صداگذاری و صداپیشگی در سطح قابل قبولی قرار داره .

  • Avatar

    امیرمحمد

    مهمان

    خدایی بعد اتزیو کانر بود

    پاسخ دهید