Uncharted 4
Avatar

سونی: پلی استیشن همچنان اولویت اصلی ماست

محمد مهدی تاج الدینی 3 شهریور 1400 بدون دیدگاه
258 بازدید

با نگاهی به برترین عناوین بازی‌های تاریخ به‌آسانی درمی‌یابیم که بسیاری از آن‌ها ساخته شرکت سونی هستند که سالهاست به صورت انحصاری در دسترس کاربران پلی استیشن قرار دارند. بی‌دلیل نیست که خیلی از گیمرها و علاقه‌مندان به بازی‌های ویدیویی بخواهند که این عناوین بزرگ و موفق را روی  پلتفرم‌هایشان به‌خصوص کامپیوتر نیز اجرا کنند و آن‌ها هم از این بازی‌ها لذت ببرند.

چند سالی است که سونی در سیاست‌های خود تجدیدنظر کرده و برخی از عناوین موفقش را در قالب پلتفرم PC یا همان کامپیوترهای خانگی نیز ارائه کرده است. هرمن هولست، رئیس استودیوهای پلی استیشن در مصاحبه‌ی اخیرش با Game Informer، در مورد عرضه‌ی برخی از بازی‌های انحصاری پلی استیشن برای رایانه‌های شخصی حرف‌های جالبی زده است. او در این گفت‌وگو اذعان کرده که توسعه‌ی بازی‌های انحصاری همچنان اولویت اول و اصلی پلی‌استیشن خواهد بود، اما احتمالاً در آینده‌ای نزدیک شاهد عرضه‌ی این بازی‌های انحصاری برای رایانه‌های شخصی نیز خواهیم بود؛ البته سونی پلتفرم خود را فدای سود بیشتر نخواهد کرد.

بازی Horizon: Zero Dawn، سه سال بعد از آن‌که برای پلی استیشن عرضه شد، برای رایانه‌های شخصی در دسترس قرار گرفت. این در حالی است که انتظار برای عرضه‌ی بازی Days Gone روی رایانه‌های شخصی زمان کمتری برد و تنها دو سال بعد از انتشار برای پلی استیشن، در دسترس پی‌سی گیمرها قرار گرفت. هولست همچنین اظهار کرد که تیم آن‌ها می‌خواهد فاصله‌ی دوساله بین عرضه بازی‌های انحصاری برای پلی‌استیشن و رایانه‌های شخصی را جا بیندازد:

herman lustبه‌طورمعمول بین عرضه‌ی بازی‌ها روی پلتفرم ما و پلتفرمِ PC، دو سال فاصله می‌افتد. اما می‌توانید اطمینان داشته باشید که به خلق بازی‌های انحصاری جدید برای پلی‌استیشن ادامه خواهیم داد، این یکی از دلایل وجودیِ ماست. برای ما بسیار اهمیت دارد که از حداکثر پتانسیل پلتفرم استفاده کنیم، اینکه بازی‌های انحصاری محبوبی برای پلتفرم‌مان بسازیم و به مخاطبانمان اجازه دهیم که به‌طور کامل ویژگی‌های موجود در این بازی‌ها را تجربه کنند.

به نظر می‌رسد که پلی استیشن بیش‌ازپیش به پلتفرم PC نزدیک می‌شود. آن‌ها به‌تازگی استودیو بازی‌سازی هلندی Nixxes Software را خریداری کردند و همان‌طور که سونی اعلام کرده بود، می‌خواهند از اعضای متخصص این تیم در پورت بازی‌های ویدیویی کمک بگیرند. پیش‌تر انتشار بازی‌های Days Gone و Death Stranding برای رایانه‌های شخصی موفقیت‌آمیز بود. با توجه به پیشنهاد 200 میلیون دلاری Epic Games برای بازی‌های انحصاری پلتفرم، این مسئله که سونی تمرکزش را بیشتر از گذشته روی بازی‌های انحصاری‌اش بگذارد، کاملاً منطقی به‌ نظر می‌رسد.

منبع: GamingBolt

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.