بازی Far Cry 6
هادی اسماعیل‌زاده

کارگردان Far Cry 6: جهان بازی حول شخصیت اصلی شکل نمی‌گیرد

هادی اسماعیل‌زاده 20 مرداد 1400 بدون دیدگاه
687 بازدید

گیم پلی شگفت‌انگیز و مجموعه‌ای از رویدادهای اتفاقی که در جریان گشت‌و‌گذار در جهان بازی اتفاق می‌افتند، به امضای فرنچایز Far Cry تبدیل شده است. شاید هنگام تلاش برای تصاحب یکی از پایگاه‌های دشمن، چیزهای بسیار دیوانه‌کننده‌ای دیده باشید یا شاید هنگام گشت‌وگذار در حیات‌وحش، با عواقب غیرمنتظره‌ای دست‌و‌پنجه نرم کرده باشید. حال با نزدیک شدن به تاریخ عرضه بازی Far Cry 6، سایت Gamereactor در مصاحبه‌ای با کارگردان بازی، از نحوه پیاده‌سازی این ویژگی‌ها در جدیدترین نسخه این مجموعه، سوال کرده است.

بن هال (Ben Hall) در مصاحبه‌ای ویدئویی، دراین‌خصوص اظهار داشت:

در بازی Far Cry 6، واقعاً می‌خواستیم بر روی جهان‌باز بودن بازی متمرکز کنیم و این احساس را منتقل کنیم که جهان بازی، خودبه‌خود مدیریت می‌شود؛ بنابراین شما به‌عنوان یک شخصیت در نقش دنی روهاس (Dani Rojas)، در این جهان و جزو Yara هستید اما ما نمی‌خواستیم این احساس ایجاد شود که جهان بازی، حول دنی می‌چرخد. این بسیار مهم بود که احساس کنید، افراد دیگر و اتفاقات دیگری در جهان بازی رخ می‌دهند.

Far Cry

رویکردی جدید در طراحی جهان بازی Far Cry 6

بن هال در خصوص تغییراتی که در روند طراحی جهان بازی Far Cry 6 اعمال شده است گفت:

برای اولین‌بار، ما سیستم هولسترینگ را ارائه کردیم و این بدان معنی است که شما می‌توانید جهان با نگاهی کاملاً جدید، در جهان بازی غرق شوید. می‌توانید سلاح‌های خود را کنار بگذارید و در مناطقی که توسط ارتش محدود نشده است، تقریباً ناشناخته باشید و اتفاقاتی را که در جهان بازی رخ می‌دهد، ببینید و انتخاب کنید که آیا می‌خواهید با این رویدادها تعامل داشته باشید یا خیر. شما می‌توانید ارتش را ببینید که تعدادی از چریک‌ها را که پیدا کرده‌اند و مورد آزار و اذیت قرار می‌دهند و سپس به‌عنوان بازیکن می‌توانید انتخاب کنید که آیا زمان مناسبی است وارد ماجرا شوید و به آن افراد کمک کنید یا خیر.

 

کمک به آن‌ها ممکن است در نهایت اطلاعات مفیدی را در اختیار شما قرار دهد. این به شما کمک می‌کند تا در داستان یا مسیر خود پیشرفت کنید. یا می‌توانید تصمیم بگیرید که در حال حاضر برای این کار آمادگی ندارید زیرا ابزار کافی را در اختیار ندارید و به‌اندازه کافی مجهز نیستید؛ بنابراین خیلی راحت از کنار آن‌ها عبور کرده و مسئله را نادیده می‌گیرید. این موضوع، مفهوم جدیدی را به شما ارائه می‌دهد تا بتوانید جهان بازی را کاوش کنید و تعامل بیشتری با آن داشته باشید.

روی‌هم‌رفته و طبق صحبت‌های بن هال، نکته اصلی این است که «بر اجرای درست و فعال شدن تمام سیستم‌های روایتی تاکید شود. با استفاده از سیستم حیات‌وحش شما می‌توانید شکارچی و شکار را مشاهده کنید؛ بنابراین زمان بسیار بیشتری را قبل از هر اقدام به هر کاری، در اختیار دارید. این رویکرد، به جهان اجازه می‌دهد که تنوع، غنا و پویایی خود را نشان دهد».

بازی Far Cry 6 در تاریخ 7 اکتبر مصادف با 15 مهرماه 1400، بر روی رایانه‌های شخصی، پلی استیشن 4 و 5، ایکس باکس وان و ایکس باکس سری ایکس و اس منتشر می‌شود.

منبع: THEGAMER

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.