EA Dead Space
یحیی رحیمی

سرمایه‌گذاری عظیم EA روی بازی‌های داستانی؛ دنباله Fallen Order درراه است

یحیی رحیمی 2 مرداد 1400 بدون دیدگاه
242 بازدید

شرکت EA در طی چند سال اخیر به یک ناشر بزرگ آمریکایی تبدیل‌شده که بیشتر درآمدش را از بازی‌های ورزشی سالانه مانند بازی FIFA و Madden NFL کسب می‌کند. گزارش‌های تازه‌ای از تغییر روند چندساله و قدم برداشتن به سمت انتشار بازی‌های داستانی و تک نفره منتشرشده و به نظر می‌رسد که مدیران الکترونیک آرتز از موضع انحصارطلبانه و کسب ماکسیمم سود از بازی‌کنندگان فاصله گرفته و بالاخره بازی‌هایی را منتشر خواهند کرد که موردحمایت اکثریت هستند.

شرکت الکترونیک آرتز در طی چند سال اخیر، روند رو به جلویی داشته و انتشار بازی‌های موفقی مانند Star Wars Jedi Fallen Order و مجموعه‌های آنلاین مانند FIFA، Madden، Apex‌ و بتلفیلد، میزان درآمد را به طرز عجیبی افزایش داده و مدیران EA را به فکر انتشار بازی‌های داستانی بیشتر انداخته است. نیازی به شمردن تعداد فرانچایزهای EA نیست اما در طی چند سال اخیر، تمامی این مجموعه‌ها به‌صورت آنلاین منتشر شدند و آن حس و حال گذشته را از دست دادند؛ مدیران ارشد بالاخره سر عقل آمده‌اند و سرمایه‌گذاری عظیمی دربازی‌های تک‌نفره انجام داده‌اند.

شرکت EA از روز اول تأسیس تابه‌حال، هیچ‌گاه به دنبال ساخت بازی‌های اتمام پذیر با داستان محدود نبوده و بازی‌های خود را به‌عنوان یک سرویس آنلاین پایان‌ناپذیر معرفی کرده؛ برای نمونه بازی Anthem گل سرسبد این استراتژی بود که با شکست باورنکردنی مواجه شد و این در حالی است که هزینه‌ی انجام‌شده برای ساخت آن اثر آنلاین، می‌توانست به چند بازی داستانی و تک‌نفره جان دهد. این رویکرد با انتشار بازی Jedi Fallen Order تغییر کرده و جالب است که میزان درآمد کسب‌شده هم پس از اتخاذ استراتژی جدید، به طرز عجیبی افزایش پیداکرده است. در زیر می‌توانید رشد درآمد الکترونیک آرتز در طی چند سال اخیر را مشاهده کنید.

EA Jedi Fallen Order

Respawn در حال ساخت یک بازی داستانی

موفقیت بازی‌های داستانی باعث شده تا شرکت الکترونیک آرتز از موضع سفت‌وسخت خود فاصله بگیرد و حال به استودیو Resapwn اجازه داده تا ساخت یک بازی داستانی جدید را شروع کند. بر اساس گزارش‌ها، سازنده بازی‌های Apex Legends و Titanfall‌ به دنبال یک تیم جدید از توسعه‌دهندگان می‌گردد و هدف این تیم، ساخت یک بازی داستانی تک‌نفره و احتمالاً دنباله Jedi Fallen Order‌ خواهد بود.

استودیو Respawn به چندین طراح گیم پلی ازجمله طراح مراحل و سیستم مبارزه نیاز دارد تا روی یک پروژه جدید کار کنند. تیم جدید اگرچه کوچک خواهد بود اما برنامه‌های بلندپروازی‌ای برای آن‌ها در نظر گرفته‌شده و آزادی عمل کامل هم به آن‌ها اعطا خواهد شد. مشخص نیست این همان بازی است که چند ماه پیش از آن باخبر شدیم یا اینکه با یک IP‌ کاملاً جدید روبه‌رو هستیم. استودیو رسپاون به‌شدت در حال کار روی محتوای بازی Apex Legends است اما تمام تمرکز روی این بازی نیست و استودیو، سورپرایزهای جالبی برای طرفداران دارد.

منبع: Tweaktown

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.