سونی E3
یحیی رحیمی

مایکل پچتر: عدم حضور سونی در نمایشگاه E3 اشتباه بزرگی است

یحیی رحیمی 28 تیر 1400 بدون دیدگاه
259 بازدید

سونی و نمایشگاه E3 تا چند سال پیش دوستان نزدیکی بودند و نمایش‌های فوق‌العاده‌ای را با همکاری یکدیگر اجرا می‌کردند. قطعاً همه نمایش گیم پلی بازی God of War و آن شور و هیجان سالن را به یاد داریم و می‌دانیم که حضور سونی در این رویداد سالانه، چه تأثیر شگرفی داشت. مدیران پلی استیشن از سؤال 2019 دیگر علاقه‌ای به شرکت در نمایشگاه‌ E3 ندارند و E3 2019 اولین رویدادی بود که جای خالی سونی و بازی‌های انحصاری‌ پلی استیشن کامل حس می‌شد. یکی از تحلیل‌گران مشهور صنعت بازی اخیراً این تصمیم جنجالی را به چالش کشیده و باور دارد که سونی اشتباه بزرگی کرده است.

با نزدیک شدن به زمان برگزاری E3 2021، بسیاری امیدوار بودند که سونی هم جز ناشران حاضر باشد اما این اتفاق رخ نداد و فهمیدیم که دیگر خبری از بازی‌های پلی استیشن در این نمایشگاه سالانه نیست. دلایل مختلفی برای کناره‌گیری وجود دارد و مقام‌های بلندمرتبه‌ی شرکت سونی باور دارند که یک نمایشگاه سالانه برای معرفی بازی کافی نیست و به‌خصوص آنکه زمان‌بندی آن با روند توسعه‌ی بازی‌ها همخوانی ندارد. دلیل دیگر هم گسترش دنیای اینترنت و قدم برداشتن به‌سوی رویدادهای مجازی است که دریکی دو سال اخیر با استقبال همگان مواجه شده است.

مایکل پچتر، تحلیل‌گر کهنه‌کار و مشهور صنعت بازی در قسمت جدید SIFTD Games در مورد تصمیم اخیراً سونی صحبت کرده و آن را «یک اشتباه استراتژیک بزرگ» خوانده و باور دارد که E3 ارزش بسیار بالایی دارد و نباید به این سادگی از کنار آن گذاشت. وی می‌گوید:‌

فکر می‌کنم سونی یک مسیر اشتباه را طی می‌کند، ترک E3 یک اشتباه استراتژیک عظیم است و انجام چنین کاری درست نیست. امیدوارم که آن‌ها راه‌حل را پیدا کنند و سال آینده به نمایشگاه برگردند.

سونی E3

E3 یک سرمایه‌گذاری مهم

ازنظر مایکل پچتر، نمایشگاه E3 یک سرمایه‌گذاری مهم است و چند برابر هزینه‌ی انجام‌شده به‌حساب ناشر بر خواهد گشت. به نظر می‌رسد که برگزاری یک کنفرانس خبری برای سونی حدود 20 میلیون دلار هزینه دارد و آن‌ها مایل به انجام چنین هزینه‌ای نیستند.

فردی مرا قانع کرد که سونی با عدم حضور در E3، حدود 20 میلیون دلار هزینه را برمی‌گرداند و چنین استراتژی برای امسال عاقلانه بود اما آن‌ها نمایشگاه قبلی را هم رها کردند و باور دارم که این حرکت مناسبی نیست و واقعاً استراتژی احمقانه‌ای است، زیرا که شما نمی‌توانید آن‌همه کنفرانس خبری را باقیمت 20 میلیون دلار از آن خود کنید. برگزاری یک رویداد زنده و گرد هم آوری تمامی طرفداران، تأثیر بسیار عمیقی دارد و نمی‌دانم چه کسی به مدیران آن‌ها مشاوره می‌دهد اما باید بگویم که عدم شرکت در E3 احمقانه است.

 

پچتر در ادامه یک‌قدم جلوتر رفته و صحبت‌های تندتری را علیه مدیران پلی استیشن به زبان آورده، او باور دارد که بازنده‌ی اصلی سونی خواهد بود و آن‌ها بالاخره از خواب بیدار خواهند شد.

نظر من این است که سونی با عدم شرکت در نمایشگاه E3 همچنان بزرگ‌ترین بازنده‌ی این رویداد خواهد بود و آن‌ها باید از خواب بیدار شوند و از فرصت استفاده کنند. سخت‌افزار آن‌ها کیفیت عالی دارد و امیدوارم که به نمایشگاه سال بعدی بازگردند.

عدم شرکت سونی در نمایشگاه E3 چند سال اخیر با انتقادات زیادی همراه بود اما در سوی دیگر، تریلرهای پخش‌شده از بازی‌ها روی اکانت یوتیوب پلی استیشن هم بازدید مناسبی داشته و بسیاری آن را کافی می‌داند، این در حالی است که یک رویداد حضوری با شرکت طرفداران، ارزش بالاتری یک از یک ویدیو یوتیوب دارد. نظر شما چیست؟

منبع:‌GamingBolt

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.