شرکت EA
یحیی رحیمی

عدم پاسخ‌گویی شرکت EA باعث انتشار اطلاعات مهم توسط هکرها شد

یحیی رحیمی 26 تیر 1400 بدون دیدگاه
340 بازدید

هکرها ماه گذشته علاوه بر کدهای بازی FIFA 21 و موتور فراست‌بایت، موفق به سرقت اسناد محرمانه‌ی زیادی از شرکت EA شدند. این‌یکی از گسترده‌ترین حملات هکرها به یک شرکت بازی‌سازی بود که در چند سال اخیر اتفاق افتاده و قبل از آن‌هم شاهد حمله‌ای گسترده به سرورهای شرکت CD Projekt RED و سرقت اسناد مهم بودیم. با رد پیشنهاد بازخرید اطلاعات توسط شرکت الکترونیک آرتز، هکرها هیچ راهی به‌جز درز اطلاعات پیدا نکرده‌اند و تصمیم گرفته‌اند تا بخشی از اسناد را با عموم به اشتراک بگذراند.

به گزارش رسانه‌‌ خبری مادربرد، حدود 1.3 گیگابایت اطلاعات توسط هکرها آپلود شده است. بخشی از این اسناد مربوط به ابزارهای کنترل فروشگاه Origin‌ شرکت EA است. این پیام مهمی برای مدیران الکترونیک آرتز است که به درخواست هکرها توجه کنند و مبلغ تعیین‌شده را بپردازند. افرادی که اطلاعات مهم این شرکت را به سرقت برده‌اند، درخواست پرداخت پول رادارند اما EA هیچ پاسخی به این افراد نداده و وکیل‌های این شرکت نیازی به پاسخ به چنین درخواست‌هایی نمی‌بینند. به‌هرحال هکرها به وعده‌ی خود عمل کرده و بخشی از اسناد را در اختیار عموم قرار داده‌اند.

شرکت EA

پول، هدف اصلی هکرها

شرکت EA از تهدید انجام‌شده باخبر است و در جواب به رسانه مادربرد، یک بیانیه خبری ارسال کرده است. بر اساس این بیانیه، توسعه‌دهندگان این شرکت در حال بررسی فایل‌های منتشرشده هستند تا اطلاعات منتشرشده به افراد حقیقی آسیبی نرساند و مطمئن شوند که اطلاعات کاربران به بیرون درز نخواهد کرد. در سوی دیگر روند حقوقی پرونده هم ادامه دارد و مأموران فدرال آمریکا به دنبال یافتن هکرها و تنبیه آن‌ها هستند.

جالب است که هکرها با رسانه مادربرد تماس گرفته‌اند و از نویسندگان آن درخواست کرده‌اند تا شرکت EA‌ را قانع به پرداخت مبلغ تعیین‌شده کنند. به نظر می‌رسد که هدف اصلی این افراد، به دست آوردن پول با سرقت اطلاعات است که درواقع یک جرم سایبری بسیار بزرگ است. نویسندگان سایت مادربرد از انجام چنین کاری سرباز زده‌اند و باور دارند که چنین چیزی امکان‌پذیر نیست.

الکترونیک آرتز تنها شرکت بازی‌سازی نیست که با یورش هکرها مواجه شده است؛ CD Projekt RED هم به شیوه‌ای مشابه مورد هک قرار گرفت و کد بازی‌های مختلفی مانند Cyberpunk 2077‌ به سرقت افراد. افرادی که به سرورهای این شرکت نفوذ کردند، هدف دریافت پول را دنبال نکردند اما هکرهای EA به‌طور رسمی درخواست پول کرده‌اند اما قرار نیست به هدف خود دست پیدا کنند، زیرا سخنگوی این شرکت آمریکایی رسماً هرگونه مذاکره با این افراد را ناشایست دانسته است. البته هکرهای سی‌دی پراجکت تمامی فایل‌های سرقت شده را به فروش رساندند.

انتشار اطلاعات اولیه می‌تواند اولین قدم باشد و ممکن است با نزدیک شدن به زمان برگزاری رویداد EA Play، صدمات جبران‌ناپذیری به این گروه بازی‌سازی وارد شود. رویداد EA Play روز 29 تیرماه شروع به کار خواهد کرد و قرار است گیم پلی بازی‌ FIFA 22 به نمایش گذاشته شود. نظر شما در مورد وضعیت پیش‌آمده چیست؟

منبع: GameRant

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.